loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. سردار تنگسیری: فرمانده آمریکایی گفت قایق‌های تندرو ایرانی ناوهای ما را به سخره گرفته‌اند     ۱۴۰۱/۱۲/۰۵  سردار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریا

طاهر مهدوی بازدید : 20 شنبه 06 اسفند 1401 نظرات (0)
.
سردار تنگسیری:
فرمانده آمریکایی گفت قایق‌های تندرو ایرانی
ناوهای ما را به سخره گرفته‌اند
    ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
 سردار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر سیما با بیان اینکه خلیج‌فارس خانه ما و متعلق به ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس است، اظهار داشت: آبراه‌های ورودی و خروجی در آب‌های ایران قرار دارند و از مابین جزایر ایرانی عبور می‌کنند. بیشترین عمق آب در سمت ایران قرار دارد و روزانه 85 فروند انواع نفتکش‌ و سایر کشتی‌های تجاری از این منطقه عبور می‌کنند. 
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به خروج ناوهای هواپیمابر از خلیج‌فارس تصریح کرد: برد کوپر فرمانده ناوگان پنجم آمریکا اعلام کرد که ما به این نتیجه رسیدیم که ورود ناو هواپیمابر و بالگردبر برای این بود که ایرانی‌ها از ما بترسند و فکر می‌کردند با حجم ناوهایی که وارد منطقه می‌کنند ما وحشت می‌کنیم. اما، مایکل کوپر اعلام کرده بود قایق‌های تندرو ما را مسخره می‌کنند و یک قایق تندرو مقابل ناو هواپیمابر ما می‌آید و می‌گویند مسیر خود را تغییر بده.
وی با بیان اینکه شناورهای شهید رودکی، شهید بهمن باقری و شهید مهدوی سه شناور اقیانوس‌پیمای نیروی دریایی سپاه هستند، از الحاق رسمی ناو شهید مهدوی به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه در آینده نزدیک خبر داد. 
سردار تنگسیری در تشریح ویژگی‌های ناو شهید مهدوی گفت: شناور شهید مهدوی یک پایگاه متحرک است که برای اجرای ماموریت‌های مهم در آب‌های دوردست مانند اقیانوس‌ها با شناورهای ما هم‌پایی می‌کند. در واقع، شناور شهید مهدوی به راحتی قادر است تا محدوده سریلانکا و آمریکا نیز حضور پیدا کند. 
وی افزود: شناور شهید مهدوی به ۴ فروند موشک‌هایی با برد ۷۵۰ و ۳۰۰ کیلومتر مجهز است و سه فروند بالگرد می‌تواند بر روی عرشه آن نشست و برخاست انجام دهد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین در ادامه از رونمایی ناو شهید بهمن باقری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این شناور یک ناو پهپادبر با باند ۱۸۰ متری است که هواپیما با چرخ برای آن فرود آمده و با چرخ نیز پرواز خواهد کرد.
وی با بیان اینکه شناور شهید باقری در قسمت زیرین خود حدود۳۰ فروند شناور موشک‌انداز کلاس عاشورا حمل می‌کند، تصریح کرد: تجهیز یک شناور تندرو به موشک با برد ۱۸۰ کیلومتری این کار در دنیا نظیر ندارد که برای یک شناور با طول ۱۳ متر چنین تجهیزات و تسلیحاتی استفاده شود.
به گزارش مهر، فرمانده نیروی دریایی سپاه از فعالیت در حوزه شهرهای شناوری زیرزمینی در این نیرو خبر داد و گفت: ما در خلیج‌فارس و دریای عمان دارای مرز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتری هستیم و قطعاً یکی از کارهای راهبردی ما ایجاد شهرهای راهبردی زیرزمینی در طول این سواحل است.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟