loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. کانادا، علاوه‌ بر شریعتمداری روزنامه کیهان را هم تحریم کرد   ۱۴۰۱/۰۷/۲۹ (از خنده روده بُر شدیم این کانادائی ها چقدر احمقند آخه مگر شریعتمداری یا کیهان آرزوی رفتن به کانادا

طاهر مهدوی بازدید : 12 شنبه 30 مهر 1401 نظرات (0)
.
کانادا، علاوه‌ بر شریعتمداری روزنامه کیهان را هم تحریم کرد 
 ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
(از خنده روده بُر شدیم این کانادائی ها چقدر احمقند آخه مگر شریعتمداری یا کیهان آرزوی رفتن به کانادا را دارند که تحریم کرده اید . بر عکس شریعتمداری شما را از اول عمرش تحریم کرده و برایتان هیچ ارزشی  نمی گذارد . )
 
کانادا ۱۷ ایرانی را تحریم کرد | سایت انتخابدانلود مجموعه صدا های خنده در کلیپ های اینستاگرام (MP3 اصلی) + پخش آنلاین
منابع خبری گزارش داده‌اند دولت کانادا ۶ فرد و چهار نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر در ایران در فهرست تحریم قرار داده است.
خبرگزاری فارس، شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام چهار نهادی هستند که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. کانادا همچنین حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، محمد کرمی، صغری خدادادی، عزت‌الله ضرغامی، سیدمجید میراحمدی و عباسعلی کدخدایی را در این فهرست قرار داده است.
این تحریم‌ها در ادامه حمایت‌های کانادا از اغتشاشات اخیر در ایران صورت گرفته است. دولت کانادا هفته پیش هم ۳ نهاد و ۱۷ فرد ازجمله حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان را در فهرست تحریم قرار داده بود.
امیر حاتمی، سعید مرتضوی، عبدالرضا رحمانی فضلی، سالار آبنوش، قاسم رضایی، منوچهر امان‌اللهی، کیومرث حیدری، غلامرضا ضیایی، علی رضوانی، سیداحمد خاتمی، لیلا واثقی، پیمان جبلی، علی لاریجانی، محمدجواد ظریف، محمدباقر ذوالقدر، ابوالفضل شکارچی و حسین شریعتمداری ۱۷ فردی بودند که هفته گذشته در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته بودند.
دولت کانادا همچنین در جدیدترین اقدام خود «روزنامه کیهان»، خبرگزاری «تسنیم» و پایگاه خبری «نورنیوز» را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.
علت تحریم‌های کانادا  علیه روزنامه کیهان
تحریم‌های کانادا علیه کیهان و حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه، حاکی از شکست و بن‌بست کشورهای اروپایی در پروژه ایجاد آشوب در ایران و همچنین نشان‌دهنده شدت عصبانیت غرب نسبت به تحلیل‌ها و گزارش‌های دقیق و کارشناسی کیهان درباره اغتشاشات اخیر است.
تحریم‌ها علیه کیهان و حسین شریعتمداری در حالی از سوی کانادا اعمال‌شده که این روزنامه طی یک ماه گذشته در گزارش‌های متعددی درباره هویت و ماهیت اغتشاشگران و صحنه‌گردانان و اهداف شوم آنان و به‌ویژه پشت‌پرده ارتباط اراذل اجاره‌ای با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و ضدانقلاب، اقدام به روشنگری کرده است.
به دلیل همین روشنگری‌ها بود که تروریست‌ها و اراذل اجاره‌ای 10 مهرماه جاری در اقدامی هدفمند و سازمان‌یافته با حمله به ساختمان مؤسسه کیهان در تهران به بخش‌هایی از ساختمان این مؤسسه آسیب زدند. آنها چند روز بعد هم با تجمع در برابر روزنامه کیهان، ضمن سر دادن شعارهای ساختارشکنانه، مدیرمسئول کیهان را آماج تهمت و فحاشی قرار دادند.
دولت کانادا اگرچه کیهان و مدیرمسئول آن را تحریم کرده ‌اما این تحریم‌ها آن ‌هم تحریم علیه مطبوعات و رسانه- که حقوق مرتبط با آن، جزو حقوق مسلم و محرز ملت‌ها در آزادی و دسترسی آزاد به اطلاعات و جزو مبانی اساسی و اولیه اسناد حقوق بشری است-، اعتراف بزرگ غرب به شکست پروژه آشوب در ایران است.
همین چند روز پیش کیهان در گزارش صفحه اول خود با عنوان «آشوب‌ها شکست خورد/ اروپا به طناب پوسیده تحریم آویزان شد» نوشت: «تمرکز اروپایی‌ها برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران، نوعی اعتراف به شکست پروژه آشوب در ایران است چه آنکه وقتی آنها تمام ظرفیت‌های خود را به صحنه آوردند و درنهایت دیدند که آب از آب تکان نخورده، به طناب پوسیده تحریم‌های بی‌اثر و تکراری آویزان شدند!»
در این گزارش آمده بود: «واقعیت آن است که حاکمیت نظام اسلامی در برابر لفاظی‌ها و اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا و اروپا و حمایت آشکار دشمنان از اغتشاشگران (فراخوان شهروندان خود برای خروج فوری از ایران به بهانه بروز ناامنی، حمله به نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، تصویب و طراحی تحریم‌های جدید، عملیات گسترده رسانه‌ای، ادعاهای پهپادی و...) خم به ابرو نیاورده و این عوعو کردن غرب را مانعی برای حرکت روبه‌جلوی کشور نمی‌داند. گفتنی است آنچه غرب را تا به این حد از لجام‌گسیختگی و عصبانیت کشانده، مقاومت ایران در مذاکرات هسته‌ای و اساساً موفقیت و حرکت روبه‌جلوی کشور در عبور از تحریم‌هاست.»
کنعانی: تحریم رسانه‌ها و اهالی قلم ایران گویای پوچ بودن شعارهای غرب است
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه طی متنی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «جنون تحریم دولت آمریکا ویروسی شده و به سرعت به دوستانش منتقل می‌شود!»
وی نوشت: «تحریم خبرگزاری تسنیم، روزنامه کیهان، نورنیوز، خبرگزاری فارس، مدیرمسئول کیهان، رئیس فعلی و سابق سازمان صداوسیما و یک خبرنگار این سازمان، جدیدترین فهرست تحریمی دولت کانادا علیه ایران و ایرانیان است!»
سخنگوی وزارت خارجه افزود: «این اولین هنرمندی دولت کانادا در تحریم اصحاب رسانه و رسانه‌های خبری معتبر ایران نبود، این کشور قبلاً «پرس‌تی‌وی» شبکه خبری انگلیسی‌زبان ایرانی را نیز تحریم کرده بود! ازنظر دولت کانادا و شرکای غربی ضدایرانی آن، ملت ایران علاوه‌بر تحریم‌های اقتصادی، حق اظهار رأی و نظر نیز ندارند! مگر آنکه مثل خود آنها و به زبان فرهنگی خود آنها حرف بزنند، مثل «ایران اینترنشنال»، «من‌وتو» و...!!»
کنعانی نوشت: «تحریم رسانه‌ها و اهالی قلم ایران، نقض بخشی از حقوق اساسی ملت ایران در رساندن صدا و نظر خود به جهانیان و نیز گویای پوچ بودن شعار غرب درخصوص «دسترسی آزاد به اطلاعات» و «آزادی بیان» است؛ همان حقوقی که غرب مدعی و مروج آن است و بر مبنای این ادعا، حتی توهین به مقدسات دینی و سماوی را مجاز می‌شمارد!! البته توسل به زور و تحریم برای شنیده نشدن صدای دیگران، توسط کشوری که ادعاهای حقوق بشری‌اش گوش دنیا را کر کرده، چندان شگفت‌آور نیست.»
وی اضافه کرد: «کانادا به رفتارهای آپارتایدی عادت دارد! گورهای دسته‌جمعی کودکان بومی این سرزمین، سند آن است! و اینک به «آپارتاید رسانه‌ای» روی آورده است!! آنگاه ‌که شعار رنگ می‌بازد و منطق ضعیف می‌شود، چاره‌ای جز توسل به زور و تحریم باقی نمی‌ماند. «تحریم؛ زبان بین‌المللی آمریکا و متحدانش» شده است!»
انگلیس و اتحادیه اروپا چند مقام ایرانی را تحریم کردند
وزارت امور خارجه انگلیس پنجشنبه‌شب چند مقام جمهوری اسلامی ایران را بابت ادعای فروش پهپاد به روسیه تحریم کرد.
«جیمز کلِوِرلی» وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد حمایت ایران از جنگ غیرقانونی و بی‌رحمانه روسیه علیه اوکراین مایه تأسف است.
این مقام انگلیسی افزود: در همین ارتباط، تحریم‌هایی را علیه سه مقام ایرانی تدارک دیده است. وی همچنین ادعا کرد همکاری نظامی ایران و روسیه در این زمینه، مدرکی واضح از نقش ثبات‌زدای ایران در امنیت جهانی است.
«محمدحسن باقری»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، ژنرال (سردار) سید حجت‌الله قریشی مسئول تأمین و تحقیقات وزارت دفاع ایران و سرتیپ سعید آقاجانی فرمانده واحد پهپادی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صنایع هوایی شاهد در فهرست تحریم‌های انگلیس قرار گرفته‌اند.
این تحریم‌ها در حالی وضع شده‌اند که اتحادیه اروپا هم روز پنج‌شنبه این سه مقام ارشد ایرانی را با اتکا به همین ادعای فروش پهپاد به روسیه تحریم کرد.
مقام‌های اوکراین و کشورهای غربی در روزهای گذشته مدعی شده‌اند هواپیماهای بدون سرنشینی که روسیه با استفاده از آنها زیرساخت‌های اوکراین را هدف حمله قرار می‌دهد ساخت ایران هستند. جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را تکذیب کرده است.
«ناصر کنعانی»، سخنگوی 
وزارت امور خارجه ایران روز سه‌شنبه ۲۶ مهرماه این ادعاها را فاقد صحت خواند و آن را «بخشی از فضا‌سازی سیاسی و هدفمند دستگاه‌های رسانه‌ای برخی از کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران» قلمداد کرد. کنعانی گفت: ایران آماده است با اوکراین درخصوص رفع این اتهامات گفت‌وگو کند.
اتهامات جدید اتحادیه اروپا علیه ایران در حالی مطرح شده که برخی از کشورهای عضو این اتحادیه در طول جنگ تحمیلی رژیم صدام‌حسین علیه ایران، آن رژیم را به انواع سلاح‌های شیمیایی تجهیز کرده بودند.
کنعانی با اشاره به بیطرفی فعال جمهوری اسلامی ایران در جنگ اوکراین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای منازعه همواره ضمن مخالفت با ادامه جنگ، بر لزوم توقف درگیری و حل و فصل اختلافات از طریق مسالمت‌آمیز تاکید کرده و در این ارتباط دیدارها و تماس‌های متعددی از سوی وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان روسی و اوکراینی انجام شده است.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ یک موضع شفاف و خلل‌ناپذیر همواره بر رعایت اصل بنیادین حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و یکپارچگی تمام کشورها از جمله اوکراین براساس اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل تاکید کرده است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟