loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در دیدار با خانواده شهید سلیمانی - رئیسی: قدرت جمهوری اسلامی ایران / برگرفته از خون شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی است   ۱۴۰۱/۰۷/۰۵  رئیس‌جمهور قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران

طاهر مهدوی بازدید : 26 چهارشنبه 06 مهر 1401 نظرات (0)
.
در دیدار با خانواده شهید سلیمانی -
رئیسی: قدرت جمهوری اسلامی ایران
/ برگرفته از خون شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی است
  ۱۴۰۱/۰۷/۰۵

رئیسی در دیدار خانواده شهید سلیمانی: می‌خواهند جای جلاد و شهید را عوض کنند  | بدخواهان دنبال حذف نام این شهید هستند - همشهری آنلایندیدار خانواده شهید سلیمانی با رئیس جمهور - ایرنا

 رئیس‌جمهور قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را برگرفته از خون شهدا به ویژه شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: پاسداشت یاد، نام و جایگاه والای شهدا وظیفه هر ایرانی منصف، به ویژه مسئولان کشور است.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در این دیدار که ظهر روز دوشنبه برگزار شد، فرهنگ و ایثار شهادت را مهم‌ترین مولفه‌ قدرت جمهوری اسلامی خواند و گفت: پاسداشت یاد، نام و جایگاه والای شهدا وظیفه هر ایرانی منصف، به ویژه مسئولان کشور است.
رئیس‌جمهور قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را برگرفته از خون شهدا، به ویژه شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: برخی قدرت ملی را صرفا منبعث از تجهیزات و تسلیحات نظامی می‌دانند، امروز جمهوری اسلامی در کنار پیشرفت‌های غیرقابل کتمان در صنایع دفاعی، از قدرت نرمی برخوردار است که به اعتبار خون صدها هزار شهید به دست آمده و بسیار موثرتر از هر سلاحی است. رئیسی با یادآوری اهمیت روایتگری حق‌طلبانه و مقابله با غرض‌ورزی امپراطوری رسانه‌ای غرب در موضوع مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: دشمنان این مرز و بوم، تلاش می‌کنند با ابزارهای رسانه‌ای واقعیت را وارونه و جای جلاد و شهید را عوض کنند. بر همین اساس در جریان تنظیم محتوای سخنرانی بنده در مجمع عمومی سازمان ملل بر مبنای ارج نهادن و به رخ کشیدن نمادهای قدرت ملی تصمیم گرفتیم شهید سلیمانی را معرفی کنیم تا دنیا بداند که تروریسم چیست، تروریست کیست و قهرمان مبارزه با تروریسم چه کسی بوده است؟
رئیس‌جمهور با تقبیح رفتار رسانه‌های غربی در تحریف و جعل واقعیت‌ها، خاطرنشان کرد: امروز نظام سلطه به اعتبار امپراطوری رسانه‌ای خود تلاش می‌کند تعریف تروریسم را تغییر دهد و خودش را قهرمان مبارزه با تروریسم معرفی کند، لذا وظیفه‌ای سنگین بر عهده ما است که اجازه ندهیم این تلاش دشمن به نتیجه برسد.
رئیسی در ادامه وظیفه مسئولان کشور در پاسداری از حقیقت و مقابله با انگاره‌‌سازی‌های مغرضانه دشمنان ایران اسلامی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در جریان سخنرانی‌ها و دیدارهای مختلفی که در سفر به مقر سازمان ملل داشتم، تاکید کردم که کشورهای اروپایی و آمریکا امروز تلاش می‌کنند منافقین را که دست‌شان به خون بیش از ۱۷ هزار هموطن بی‌گناه ایرانی آلوده است، تطهیر کنند و در حالی که پیش از این آنها را در لیست سیاه گروه‌های تروریستی قرار داده بودند، امروز آنان را از این لیست خارج کرده و مورد حمایت خود قرار داده‌اند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز شهید سلیمانی به یکی از نمادهای نظام اسلامی تبدیل شده و از همین جهت مورد حقد و کینه دشمنان جمهوری اسلامی است، گفت: شهید سلیمانی چنان‌که مقام معظم رهبری تاکید کردند، نه فقط یک نام که یک مکتب است و امروز همه باید تلاش کنیم مظاهر و شاخص‌های این مکتب در شئونات زندگی مردم جاری شود.
رئیس‌جمهور همچنین از تلاش دشمنان برای کاهش حساسیت جامعه نسبت شهید سلیمانی خبر داد و اذعان داشت: دشمن در مقاطع مختلف تلاش می‌کند حساسیت جامعه نسبت به شهید سلیمانی و دیگر الگوها و ارزش‌هایش را بسنجد و اگر احساس کند حساسیت جامعه نسبت به نام و یاد این شهید کم شده است، تلاش‌های خود را برای حذف کامل نام و راه و مکتب او از خاطره و یاد جمعی جامعه مضاعف خواهد کرد، لذا باید نسبت به هرگونه تعدی دشمن به شخصیت و مکتب شهید سلیمانی حساس بود.
در ابتدای این دیدار خانواده شهید سلیمانی ضمن قدردانی از بیانات رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، پاسداشت نام سردار سلیمانی در تریبون سازمان ملل متحد را موجب خوشحالی همه علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی در منطقه دانستند. 
خانواده سردار شهید سلیمانی با قدردانی از مواضع حق‌طلبانه رئیس‌جمهور در سخنرانی سازمان ملل متحد، اقدام آیت‌الله رئیسی در پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت را در این سخنرانی ستودند.
فرزندان سردار سرافراز مقاومت، جلب توجه افکار عمومی جهان به مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را یکی از مهم‌ترین کارکردهای سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل دانستند و گفتند: جهان امروز بیش از همیشه تشنه آموزه‌های شهیدان است، بر همین اساس اقدام ارزشمند رئیس‌جمهور در سازمان ملل متحد، موجب خرسندی ملت ایران و همه علاقه‌مندان به محور مقاومت در منطقه شد. 
خانواده سردار سرافراز مقاومت، تبیین شاخص‌های مکتب ایشان از سوی رئیس‌جمهور در سخنرانی نیویورک را اقدامی حکیمانه خواندند و افزودند: در مکانی که مدت‌هاست از کارکرد و ماهیت اصلی خود در احقاق حقوق ملت‌ها فاصله گرفته است، تبیین ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی که همان عدالت‌طلبی و حق‌طلبی ‌است، بسیار موثر و درست همان چیزی بود که از رئیس‌جمهور مکتبی ایران اسلامی انتظار می‌رفت.
تشکیل واحد رصد تورم و تهیه برنامه رشد سرمایه‌گذاری در حوزه دستگاه‌های اجرایی مختلف
رئیس‌جمهور همچنین دیروز سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی تشکیل با محوریت بررسی و تصمیم‌گیری درباره مهم‌ترین مسائل اقتصادی حضور یافت.
در ابتدای این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت شاخص‌های اقتصادی کشور ارائه شد و اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر کردند واحد رصد تورم به منظور رصد و کنترل رشد تورم در یکی از معاونت‌های ریاست جمهوری تشکیل شود و سیاست‌های مقتضی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها را به ستاد هماهنگی اقتصادی پیشنهاد کند.
همچنین اعضا مصوب کردند به منظور افزایش سرمایه‌گذاری در راستای تحقق رشد اقتصادی برنامه‌ریزی شده در قانون بودجه، دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی بخش خصوصی مرتبط برنامه رشد سرمایه‌گذاری در حوزه مربوط به خود را تدوین و به ستاد هماهنگی اقتصادی ارائه کنند. ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین مقرر کرد به منظور جلوگیری از رشد نقدینگی بانک مرکزی نهایت دقت و جدیت را به عمل آورده و کلیه دستگاه‌های اجرایی با بانک مرکزی در این زمینه هماهنگی لازم را داشته باشند.
در بخش دیگری از این جلسه گزارشی از بازار بورس ارائه و راهکارهای پیشنهادی سازمان بورس و اوراق بهادار برای رونق بیشتر بازار سرمایه مطرح و مقرر شد این پیشنهادها به منظور بررسی به دستگاه‌های اقتصادی ارائه و ننتیجه به جلسه بعدی ستاد هماهنگی اقتصادی ارائه شود.
عیادت آیت‌الله رئیسی از برخی مجروحین اغتشاشات اخیر
آیت‌الله رئیسی، همچنین شامگاه یکشنبه با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران، از تعدادی از مجروحین اغتشاشات اخیر عیادت کرد و با گفت‌وگو با کادر درمانی در جریان روند رسیدگی و درمان آنان قرار گرفت.
رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گوی تلفنی با خانواده شهید تبریزی مدافع امنیت، زنده‌یاد حسین اجاقی با قدردانی از مجاهدت‌های این شهید والامقام در مقابله با آشوبگران و صیانت از امنیت شهر تاریخی و ولایتمدار تبریز در روزهای گذشته، شهادت او را به خانواده‌اش تبریک و تسلیت گفت.
رئیس‌جمهور حضور پرشکوه مردم در مراسم تشییع شهید اجاقی را نماد دلبستگی جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: حضور حماسی مردم شهر تبریز در مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار، نشانه قدرشناسی این مردم نسبت به مدافعان امنیت و انزجار آنان از آشوب‌طلبان و اخلالگران نظام و امنیت عمومی است.
رئیسی در تماس تلفنی با خانواده شهید دوست‌محمدی، ضمن ابراز مراتب تسلیت خود درخصوص این واقعه دلخراش و دلجویی از خانواده این شهید بزرگوار، بر پیگیری و برخورد قاطعانه با مسببین شهادت وی تاکید کرد.
رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت تفکیک میان اعتراض و اخلال در نظم و امنیت عمومی، بروز وقایعی از جنس آنچه را به شهادت شهید دوست‌محمدی انجامیده است، آشوبگری و شرارت خواند و ضرورت برخورد قاطع با معارضان امنیت و آرامش کشور و مردم را به دستگاه‌های مسئول متذکر شد.
رئیسی حضور غیرت‌مندانه شهید دوست‌محمدی در صحنه دفاع از امنیت را نماد زمان‌شناسی، ولایت‌مداری و میهن‌دوستی این شهید برشمرد و گفت: امنیت ایران اسلامی و ملت شریف ایران، مرهون مجاهدت و خون هزاران شهید همچون شهید دوست‌محمدی است و دولت و ملت ایران با جان و دل قدر این امنیت و همه مدافعان و مجاهدان این عرصه را می‌دانند.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سرلوحه تمام شئون آموزشی کشور قرار گیرد
رئیس‌جمهور در آیین آغاز رسمی سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ مدارس کشور نیز‌، معلمی را ادامه کار اولیا و انبیای الهی برای آموزش و تربیت نسل‌های آتی کشور توصیف کرد و خطاب به دانش‌آموزان گفت که با خوب درس خواندن، قدردان تلاش‌های معلمان و اساتید خود باشند.  آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ضرورت سرلوحه قرار گرفتن این سند در تمام شئون تعلیم و تربیت اشاره و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش را مکلف کرد، اجرایی شدن این سند مهم را هر سال ارزیابی و میزان پیشرفت آن را گزارش کنند.
رئیس‌جمهور در ادامه، سؤال مهر سال تحصیلی جدید را مطرح کرد و از دانش‌آموزان خواست پاسخ دهند که شاخص‌های مدرسه خوب از نظر آنها چیست؟
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه در میان پاسخ دانش‌آموزان به سؤال مهر پارسال نوشته‌های بسیار وزین و پرمحتوایی وجود داشت، از همه دانش‌آموزان ‌خواست امسال هم با انگیزه و علاقه به این سؤال پاسخ دهند چرا که جایگاه مدرسه خوب در تربیت انسان تراز برای اداره خود، خانواده و جامعه بسیار مهم است.
رئیس‌جمهور در اقدامی ابتکاری، امسال سؤالی نیز برای معلمان طرح کرد و از معلمان خواست به این سؤال پاسخ دهند که برای افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش چه اقداماتی باید انجام شود؟
وی ارتقای بهره‌وری را از مهم‌ترین محورهای کار دولت مردمی دانست و گفت: دولت تلاش کرده است با افزایش بودجه و اعتبارات آموزش و پرورش، ارتقای جایگاه دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم، اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و اجرایی کردن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به ارتقای بهره‌وری در نظام آموزشی کشور کمک کند و از معلمان عزیز نیز درخواست می‌کنیم که نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با پاسخ به این سؤال اعلام کنند.
آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنانش با بیان اینکه امسال در ۴ بخش و با ۴ رکن مؤثر در نظام آموزشی کشور جلسات و گفت‌وگوهایی خواهیم داشت، تصریح کرد: در اولین نشست به اتفاق وزیر و مسئولان آموزش و پرورش نشستی با نمایندگان دانش‌آموزان کشور و در گام بعدی نشستی با نمایندگان معلمان خواهیم داشت تا در جلسه‌ای کاملاً کاری به ارزیابی وضعیت آموزشی کشور و شنیدن نظرات و دیدگاه‌های آنان بپردازیم.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: در گام سوم نیز نشستی با کارشناسان و صاحبنظران تعلیم و تربیت خواهیم داشت و در گام چهارم در نشستی با نمایندگان والدین دانش‌آموزان حرکت نظام تعلیم و تربیت کشور را ارزیابی خواهیم کرد و مشابه این نشست‌ها در سطح استان‌ها هم برگزار خواهد شد تا در مجموع به ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت آموزشی کشور برسیم.
رئیسی اظهار داشت: مدرسه و آموزش و پرورش نه یکی از کارهای دولت مردمی، بلکه مهم‌ترین مأموریت و کار دولت به حساب می‌آید و امیدوارم با ۴ نشستی که با ارکان اصلی تعلیم و تربیت در کشور برگزار خواهیم کرد، ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت آموزشی کشور و راهکارهای بهبود و ارتقای آن به دست بیاوریم.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟