loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. واکنش باقری به بیانیه اتحادیه اروپا در حمایت از اغتشاشگران:  تحریم‌کنندگان دارو چگونه می‌توانند نگران وضعیت حقوق بشر در ایران باشند؟ ۱۴۰۱/۰۷/۰۵ معاون سیاسی وزیر امور خارجه

طاهر مهدوی بازدید : 15 چهارشنبه 06 مهر 1401 نظرات (0)
.
واکنش باقری به بیانیه اتحادیه اروپا در حمایت از اغتشاشگران:
 تحریم‌کنندگان دارو چگونه می‌توانند نگران وضعیت حقوق بشر در ایران باشند؟
۱۴۰۱/۰۷/۰۵

واکنش «علی باقری» به سوال یک خبرنگار نروژی-راهبرد معاصر

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان نوشت:کشورهای اروپایی که حتی از ارائه دارو و پانسمان مورد نیاز برای کاهش مصائب بی‌پایان کودکان پروانه‌ای امتناع می‌ورزند و موجبات مرگ این کودکان معصوم را فراهم می‌نمایند، چگونه می‌توانند نگران وضعیت حقوق بشر در ایران باشند.
علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان درباره رفتار توام با اتهام و نفرت‌پراکنی غربی‌ها علیه ایران در صفحه شخصی خود نوشت: «سکوت کرکننده و فراپایبندی اتحادیه اروپا در برابر تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی آمریکا و نقض گسترده و نظام‌مند حقوق بشر مردم بی‌گناه ایران که توسط گزارشگر ویژه سازمان ملل مستند شده است، بیانگر استانداردهای دوگانه این نهاد در حوزه حقوق بشر است».
وی همچنین نوشت: «حال، پرسش اساسی این است: «کشورهای اروپایی که حتی از ارائه دارو و پانسمان مورد نیاز برای کاهش مصائب و آلام بی‌پایان کودکان پروانه‌ای امتناع می‌ورزند و موجبات مرگ این کودکان معصوم را فراهم می‌نمایند، چگونه می‌توانند نگران وضعیت حقوق بشر در ایران باشند؟»
گفتنی است جوزپ بورل، مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای با مطرح کردن اظهاراتی وقیحانه و مداخله‌جویانه‌، پاسخ پلیس ایران به اغتشاشات اخیر را نامتناسب خوانده بود.
وی همچنین در ادامه ادعاها و درخواست‌های مداخله‌جویانه‌اش مدعی شده بود: اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن از ایران می‌خواهند قویا به اصول میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی که خود، عضو آن است، پایبندی کند.
افتضاح توحش ضد انقلاب در انگلیس و فرانسه 
گفتنی است رویکرد مداخله‌جویانه غربی‌ها درباره اغتشاشات اخیر در کشورمان درحالی است که با نگاه به رفتار پلیس انگلیس و فرانسه در برابر اغتشاش عناصر ضدانقلاب در مجاورت سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در این دو کشور می‌توان دریافت اقدامات برهم زننده نظم و امنیت از منظر هیچ دستگاه امنیتی قابل پذیرش نیست‌ و رویکرد اتحادیه اروپا و رسانه‌ها غربی در برابر ایران در ادامه سناریوی ایران‌هراسی و مصداق بارز و آشکار استاندارد دوگانه است.
در حالی که در روزهای گذشته خیابان‌های تهران صحنه اغتشاشات با رهبری عوامل ضدانقلاب بود، پلیس لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نزدیکی سفارت ایران در لندن، تعدادی آشوبگر با برهم‌زدن نظم و اعمال خشونت علیه افسران پلیس موجب زخمی شدن ۵ مامور پلیس شدند که این امر دستگیری ۱۲ نفر از آشوبگران را به همراه داشته است.
در ادامه این اعلامیه آمده است که تجمع در ابتدا در نزدیکی سفارت ایران در انگلیس آغاز شده و تجمع‌کنندگان با پرتاب سنگ به سمت افسران پلیس، آنها را مجبور به استفاده از تجهیزاتی مانند کلاه ایمنی و سپر کردند.
یکی از فرماندهان پلیس انگلیس نیز صراحتا اعلام کرده است که تعدادی از اغتشاشگران دستگیر و برخی از آنها به وسیله دوربین مداربسته شناسایی و دستگیر خواهند شد.
علاوه‌بر لندن، منچستر هم توسط عناصر ضدانقلاب مورد اغتشاش قرار گرفته است؛ آشوبگران همچنین با پرتاب سنگ به مرکز اسلامی انگلیس حمله کردند که با برخورد پلیس مواجه شد. 
در روزهای گذشته در فرانسه نیز برخی با نام اعتراض قصد هجوم به سفارت جمهوری اسلامی ایران را داشتند که ماموران پلیس این کشور با آنها مقابله کردند.
نشریه فرانسوی لوموند درباره این اتفاق نوشته است که ماموران پلیس از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن آشوبگران استفاده کرده و با ایجاد حائل انسانی و خودروها مانع آسیب به ساختمان سفارت ایران در فرانسه شدند.
در پی این اغتشاشات و پس از پرتاب کوکتل‌مولوتف و توهین به افسران پلیس و شعار علیه جمهوری اسلامی ایران، ۵ نفر دستگیر شدند.
برخورد جدی دستگاه‌های امنیتی فرانسه و انگلیس در مقابله با عناصر ضد انقلاب که در حمایت از پروژه شکست خورده براندازی نظام، چهره واقعی خود را با ایجاد آشوب و بی‌نظمی به‌نمایش گذاشتند این واقعیت را آشکار کرد که مقوله امنیت ملی از تهران تا پاریس و لندن امری تعریف شده در نظام حکومت‌داری به شمار می‌رود.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟