loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در واکنش به فضا‌سازی‌های خصمانه علیه ایران انجام شد; احضار سفرای انگلیس و نروژ به وزارت خارجه    ۱۴۰۱/۰۷/۰۵ در واکنش به فضا‌سازی‌های خصمانه رسانه‌

طاهر مهدوی بازدید : 20 چهارشنبه 06 مهر 1401 نظرات (0)
.
در واکنش به فضا‌سازی‌های خصمانه علیه ایران انجام شد;
احضار سفرای انگلیس و نروژ به وزارت خارجه
   ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
در واکنش به فضا‌سازی‌های خصمانه رسانه‌های فارسی‌زبان لندن‌نشین علیه جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته سفیر انگلیس در تهران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.
در این دیدار مراتب اعتراض شدید کشورمان به دولت انگلیس بواسطه میزبانی این کشور از رسانه‌هایی که در روزهای اخیر تحریک و دعوت به اغتشاش و گسترش آشوبها در جمهوری اسلامی ایران را در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌اند، به سفیر ابلاغ و تاکید شد این امر به منزله دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و اقدام علیه حاکمیت ملی کشورمان تلقی می‌شود.
سفیر انگلیس در پاسخ اظهار داشت، مراتب را بلافاصله به لندن گزارش می‌کند. در این مورد شایان ذکر است که روباه پیر (انگلیس) از دهه‌های قبل با تاسیس رسانه بی‌بی سی فارسی اقدام به دخالت‌های بی‌جا در امور داخلی کشورمان کرده و این محدود به دوره پس از انقلاب نمی‌شود؛ هر چند در این دوره این رسانه استعمار با همه توان علیه انقلاب و نظام برآمده از آن به میدان آمده تا خبر‌سازی و ارائه تحلیل‌های جهت‌دار بر ذهن ملت ایران اثر بگذارد. سابقه دخالت این رسانه به زمان کودتا علیه دولت قانونی مصدق در 1329 بازمی‌گردد که اسم رمز کودتا از رادیو بی‌بی سی فارسی پخش شده بود.
همچنین در واکنش به مواضع مداخله‌جویانه رئیس ‌پارلمان نروژ در قبال تحولات داخلی جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته سفیر نروژ در تهران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.
در این دیدار مراتب اعتراض شدید کشورمان به اظهارات پیش‌داورانه و دور از واقعیت رئیس‌ پارلمان نروژ در قبال ناآرامی‌های اخیر در جمهوری اسلامی ایران، به سفیر ابلاغ و تاکید شد این اظهارات غیر سازنده به منزله دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.
سفیر نروژ در پاسخ اظهار داشت مراتب را بلافاصله به اسلو گزارش می‌کند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟