loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. رئیس سازمان انرژی اتمی: هیچ‌گونه انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد     ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ اسلامی در آیین نکوداشت هفته دفاع مقدس گفت: براساس گزارش‌های مک

طاهر مهدوی بازدید : 15 شنبه 02 مهر 1401 نظرات (0)
.
رئیس سازمان انرژی اتمی:
هیچ‌گونه انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد 
   ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
اسلامی در آیین نکوداشت هفته دفاع مقدس گفت: براساس گزارش‌های مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ‌گونه انحرافی در برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در آیین نکوداشت هفته دفاع مقدس ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ‌دشمنان همواره به دنبال آسیب رساندن و تضعیف جمهوری اسلامی ایران هستند به‌طوری که برنامه‌ریزی فراوانی برای تحت‌الشعاع قرار دادن سفر رئیس‌جمهور به نیویورک انجام داده‌اند.وی تاکید کرد:‌ براساس گزارش‌های مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ‌گونه انحرافی در برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد بنابراین با غوغاسالاری نمی‌توانند اهداف خود را پیش ببرند. معاون رئیس‌جمهور گفت: اکنون بر اساس شرایطی که برای توافق طی شده و آخرین وضعیت مذاکرات، طرف مقابل متوجه شده است که شرایط جمهوری اسلامی ایران به‌گونه‌ای نیست که بتوانند با عملیات روانی و اقدامات سیاسی به ما فشار بیاورند و با استفاده از اهرم فشار و تحریم بتوانند از ما امتیاز بگیرند و با امتیازگیری، ایران را تضعیف کرده و اهداف خود را تسهیل کنند تا زودتر به نتایج مورد نظر خود برسند.
تکرار زیاده‌خواهی گروسی از ایران درباره بازرسی از تأسیسات هسته‌ای
با این حال رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که مواضع او تحت تاثیر فشارهای آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی به شدت مورد انتقاد است، بار دیگر مدعی شد: مسائل باقی‌مانده میان ایران و این نهاد بین‌المللی را نمی‌توان رها کرد و باید به پرسش‌ها و تردیدهای آژانس در این رابطه پاسخ داده شود. 
گروسی در گفتگو با خبرنگاران همچنین باطرح این ادعا که در حال حاضر دسترسی آژانس به تاسیسات هسته‌ای ایران محدود است افزود: که آمادگی دارد به صورت مجدد با ایران تعامل داشته باشد.
دیپلماسی با ایران همچنان بهترین راه است
از سوی دیگر در حالی که مقامات کشورمان همواره تاکید داشته و دارند که سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ما قرار ندارد، هماهنگ‌کننده ارتباطات شورای امنیت ملی آمریکا اظهار کرد که به ایران اجازه دسترسی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد!
به گزارش ایسنا، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات شورای امنیت ملی آمریکا روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با خبرنگار فاکس‌نیوز با تاکید بر اینکه دولت بایدن هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای نمی‌دهد، عنوان کرد به باور رئیس جمهوری ایالات متحده حل مشکلات خاورمیانه با هسته‌ای شدن ایران آسان‌تر نمی‌شود و «دیپلماسی» هنوز بهترین راه جلوگیری از آن است. وی در ارتباط با مذاکرات احیای برجام گفت بعید است در آینده‌ای نزدیک این اتفاق رخ بدهد.
فرافکنی‌های بی‌پایان دولت بایدن: پاسخ ایران اجازه تکمیل توافق را نداد!
همچنین در ادامه فرافکنی‌های بی‌پایان و تلاش‌های مذبوحانه دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» برای فرار از اجرای تعهدات خود در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران، واشنگتن باز هم پاسخ ایران را مقصر عدم توافق دانست.
«ند پرایس»‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار تلاش جهت انداختن توپ در زمین ایران، مدعی شد: «پیشنهادات و نظراتی که اخیراً ایران [درباره توافق در مذاکرات وین]‌ داد، گامی در جهت اشتباه بود».
به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، پرایس ادعا کرد: «پاسخی که ایران اخیرا ارسال کرد سازنده نبود و به ما اجازه کامل کردن توافق را نداد. ولی ما همچنان معتقدیم که بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران امکان‌پذیر است».
وی در گفت‌وگویی با الجزیره، ضمن دخالت در امور داخلی ایران، اظهار داشت: «ما به اقداماتی برای فشار بر ایران و پاسخ به آنچه در منطقه انجام می‌دهد ادامه خواهیم داد».
پلوسی: از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنم!
همچنین در شرایطی که فرافکنی‌های جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و مقام‌های دولت او برای فرار از اجرای تعهدات خود در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران ادامه دارد، نانسی پلوسی هم‌حزبی بایدن در اظهاراتی حمایت خود را از تلاش دولت او برای توافق با ایران
اعلام کرد.
به گزارش وبگاه «جوئیش اینسایدر»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این رسانه نزدیک به یهودیان آمریکایی درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران حرف زد.
بنا بر روایت این رسانه آمریکایی، نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان در این باره که آیا اجازه می‌دهد توافق هسته‌ای احتمالی با ایران در صحن این مجلس رای‌گیری شود، اظهارنظری نکرد.
این سیاستمدار شناخته شده آمریکایی گفت: «ما قبل از آن (رای‌گیری در صحن مجلس نمایندگان آمریکا درباره توافق احتمالی با ایران) کارهای زیادی  داریم».
 رئیس مجلس نمایندگان آمریکا البته به وبگاه جوئیش اینسایدر گفت: «من از رئیس‌جمهور حمایت می‌کنم، من از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنم».
جوئیش اینسایدر در بخشی از گزارش خود درباره حمایت نانسی پلوسی از توافق هسته‌ای و عدم اظهارنظر او درباره رای‌گیری کردن یا نکردن توافق در کنگره نوشت: «مخالفان مذاکرات ایران اظهارنظر کرده‌اند که دولت (جو بایدن) ممکن است به‌دنبال اجتناب از رای‌گیری در کنگره درباره توافق احتمالی (با ایران) باشد».
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟