loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. امیرعبداللهیان خبر داد : دریافت قول‌هایی از طرف عربستان درباره حاجی بازداشت‌شده ایرانی  ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ وزیر امور خارجه گفت: با تمام توان پیگیر آزادی حاجی بازداشت‌شده ایران

طاهر مهدوی بازدید : 28 دوشنبه 31 مرداد 1401 نظرات (0)
.
امیرعبداللهیان خبر داد :
دریافت قول‌هایی از طرف عربستان درباره حاجی بازداشت‌شده ایرانی 
۱۴۰۱/۰۵/۳۱

حسین امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه گفت: با تمام توان پیگیر آزادی حاجی بازداشت‌شده ایرانی در عربستان هستیم و در این رابطه قول‌هایی نیز مبنی بر مساعدت از طرف این کشور دریافت کرده‌ایم.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در پستی در صفحه شخصی خود درخصوص دیدار با خانواده حاجی ایرانی بازداشت شده در مکه مکرمه نوشت: امروز با خانواده آقای خلیل دردمند حاجیِ ایرانی که بعد از پایان مناسک حج در مکه مکرمه از سوی پلیس عربستان سعودی بازداشت شده است، دیدار کردم و این خانواده را در جریان اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه از ابتدای بازداشت تا امروز قرار دادم.
به گزارش فارس، وی افزود: به آنها گفتم وزارت خارجه وظیفه دارد از منافع مردم عزیز ایران در سراسر جهان دفاع کند و همکارانم مخصوصا در اداره کنسولی با تمام توان پیگیر آزادی این شهروند ایرانی هستند، در این رابطه قول‌هایی نیز مبنی بر مساعدت از طرف عربستان دریافت کرده‌ایم.
وزیر امور خارجه ادامه داد: در روزهای اخیر در گفت‌وگوی تلفنی جداگانه با وزرای امور خارجه عراق و عمان نیز درخصوص این موضوع صحبت کردم و مقرر شد پیگیری‌هایی از جانب ایشان نیز صورت گیرد.
به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی اخیرش با همتای عمانی با اشاره به بازداشت یکی از حجاج ایرانی در جریان مناسک حج امسال توسط پلیس عربستان سعودی، بر ضرورت آزادی هر چه سریع‌تر وی تأکید کرد. 
وزیر امور خارجه عمان نیز در این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: در چارچوب مناسبات دوستانه دو کشور، پیگیری لازم را برای آزادی این زائر ایرانی به عمل می‌آورد.
چندی پیش نیز امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با «فؤاد حسین» همتای عراقی ضمن پیگیری سرنوشت شهروند ایرانی بازداشت شده در ایام حج در عربستان، خواستار انتقال پیام برای آزادی او شد.
گفتنی است، امیرعبداللهیان روز یکشنبه با خانواده «خلیل دردمند» تبعه ایرانی که در مراسم حج سال‌جاری در مکه، بازداشت شده است، دیدار کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار شرحی از اقدامات وزارت امور خارجه و برنامه آتی برای آزادی و بازگشت این تبعه ایرانی به وطن را برای خانواده وی تشریح کرد.
امیرعبداللهیان در این دیدار تاکید کرد: وزارت امور خارجه از هیچ تلاشی برای آزادی اتباع خود فروگذار نخواهد کرد.
«خلیل دردمند» یکی از حجاج کشورمان در روز عید غدیر به دلیل ‌انداختن عکسی از شهید سپهبد قاسم سلیمانی با کعبه توسط پلیس سعودی بازداشت و زندانی شد.
تأکید امیرعبداللهیان بر ضرورت تبرئه کامل  و آزادی فوری حمید نوری
خبر دیگر اینکه، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی «ماتیاس لینتز» سفیر سوئد را به حضور پذیرفت.
به گزارش فارس، امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن اشاره به آخرین وضعیت روابط دوجانبه بین دو کشور، فرآیند و رای غیرقانونی دادگاه حمید نوری را غیرقابل قبول خواند و بر ضرورت تبرئه کامل و آزادی فوری وی تأکید کرد.
وزیر امور خارجه همچنین خواستار برخورداری حمید نوری از حقوق اولیه، از جمله دسترسی‌ پزشکی و تسهیل تماس‌های خانوادگی شد.
سفیر سوئد ضمن قول انعکاس سریع موضوع به دولت متبوع خود، سیاست کشورش را تداوم مشورت‌ها با هدف حفظ و ارتقای روابط‌ با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
سفر وزیرخارجه به آفریقا
وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در راس هیئت بلندپایه سیاسی‌ـ اقتصادی و نمایندگان اقتصادی بخش خصوصی جهت دیدار با مقامات عالی‌رتبه مالی و‌تانزانیا، عازم قاره آفریقا شد.
در این سفر، علاوه‌بر دیدار و مذاکره وزیر امور خارجه با رؤسای جمهور و دیگر مقامات کشورهای مالی و‌تانزانیا (زنگبار)، کمیسیون مشترک همکاری با کشور مالی و همایش مشترک اقتصادی و تجاری بخش خصوصی کشورمان با فعالین بخش خصوصی‌تانزانیا و مالی برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است به دنبال موافقت جمهوری اسلامی ایران جهت اهدای تعداد یک میلیون دز واکسن کووید ۱۹ برکت به کشور مالی، بخشی از این محموله در این سفر تحویل مقامات کشور مالی می‌شود.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟