loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. فرمانده نیروی دریایی عمان: قدرت و توان دفاعی همسایه بزرگی مانند ایران مایه دلگرمی ما است    ۱۴۰۱/۰۴/۲۹ دریابان «سیف بن‌ناصر الرحبی» فرمانده نیروی دریایی سل

طاهر مهدوی بازدید : 14 جمعه 31 تیر 1401 نظرات (0)

.

فرمانده نیروی دریایی عمان:

قدرت و توان دفاعی همسایه بزرگی مانند ایران مایه دلگرمی ما است   

۱۴۰۱/۰۴/۲۹

باخبران | نیروی دریایی

دریابان «سیف بن‌ناصر الرحبی» فرمانده نیروی دریایی سلطنت عمان با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. باقری در این دیدار، با اشاره به اهمیت روابط نظامی دو کشور اظهار داشت: ایران و عمان از دیرباز دارای روابط نظامی مطلوب بوده‌اند و امروز نیز این روابط در ابعاد مختلف در حال گسترش است.
وی با اشاره به روابط سیاسی دو کشور عنوان کرد: بحمدالله سیاست‌های کشور عمان متعادل است و امروز هماهنگی لازم در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی بین دو کشور وجود دارد. در مسائل مربوط به امنیت منطقه و سایر موارد هم سیاست‌های دو کشور، هماهنگ و همسو است.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تنگه‌هرمز و دریای عمان به‌عنوان منطقه مشترک برای هر دو کشور دارای اهمیت حیاتی است و یکی از زمینه‌های همکاری نزدیک دو کشور محسوب می‌شود؛ همچنین امروز ناوگان‌های ما در سواحل دو کشور رفت و آمد دارند و ما از میزبانی شما نسبت به شناور‌های نیروی دریایی ایران در بنادر عمان قدردانی می‌کنیم.
باقری با بیان اینکه حدود ۱۶ سال است که روابط بین نیرو‌های مسلح دو کشور در قالب ارتباط مشترک ادامه دارد، افزود: به‌طور منظم جلسات و رفت و آمد‌ها برقرار است و ثبات نظامی دو کشور حکایت از نزدیکی علائق دو کشور است. جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط با کشور‌های همسایه گام برمی‌دارد و به همین جهت، ما در حوزه روابط دو کشور به‌ویژه روابط میان نیرو‌های مسلح دو کشور هیچ‌گونه محدودیتی قائل نیستیم.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: کمیته‌های سه‌گانه‌ای که در جهت کارگروه روابط دو کشور فعالیت می‌کنند، امروز وضعیت مطلوبی دارند و در ماه‌های اخیر دو اجلاس در تهران و یک نشست در کشور عمان برگزار کرده‌اند که این روابط می‌تواند روزبه‌روز توسعه بیشتری پیدا کند.
باقری افزود: جمهوری اسلامی از ظرفیت‌های عمده‌ای برخوردار است که خصوصاً در حوزه صنعت دفاعی و روابط نظامی هیچ‌گونه محدودیتی برای ارتباط وجود ندارد و تمام امکاناتی که در نمایشگاه وزارت دفاع مشاهده کردید، می‌تواند در اختیار شما قرار گیرد.
سرلشکر باقری گفت: نیروی دریایی ارتش ما سال‌هاست که با اعزام ناوگروه‌هایی برای برقراری امنیت در شمال و غرب اقیانوس هند و دریای سرخ تلاش می‌کند و تجربیات خوبی کسب کرده است؛ همچنین در چابهار یک مرکز امنیت دریایی را در حال تأسیس داریم و از حضور شما در این مرکز و همچنین برگزاری رزمایش‌های مشترک نیز استقبال می‌کنیم.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به حضور بیگانگان در منطقه تأکید کرد: به‌طور قطع حضور بیگانگان در منطقه مشترک دو کشور تأثیری جز ناامنی ندارد و قطعاً گسترش روابط نظامی ایران و عمان در امنیت‌بخشی منطقه به نفع ملت‌های منطقه به‌ویژه مردم دو کشور است.
دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش
امیر دریادار سیف بن‌ناصر الرحبی با حضور در ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره امور مشترک دریایی و انجام تمرین‌های مشترک دریایی و گسترش همکاری‌های دوجانبه به گفت‌وگو پرداختند.
امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در این دیدار ضمن خوش‌آمد به همتای عمانی خود و تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش تعامل با کشورهای دوست و همسایه گفت: کشور و نیروی دریایی عمان برادر و دوست خوب ما بوده و هست. همچنین در این دوازده سال که نیروی دریایی ارتش نسبت به اسکورت کشتی‌های تجاری در اقیانوس هند و دریای سرخ اقدام کرده بهترین و بیشترین همکاری را با ما داشته است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: تا زمانی که ارتباط متقابل، دوستی و روابط برادرانه بین دو کشور و نیروی دریایی برقرار باشد کسی نمی‌تواند خللی در امنیت منطقه و دو کشور به‌وجود بیاورد.
امیر دریادار سیف بن‌ناصر الرحبی فرمانده نیروی دریایی عمان ضمن تشکر از دعوت دولت و نیروی دریایی ایران برای سفر و بازید به ایران اسلامی گفت: ما احترام ویژه‌ای به مردم ایران داریم و روابط بین نیروی دریایی عمان و ایران روابط تاریخی و عمیق رو به توسعه است.
وی ادامه داد: امنیت منطقه باید توسط دولت‌های منطقه برقرار شود و حضور نیروهای فرا سرزمینی توجیهی ندارد هرچند قوانین بین‌المللی اجازه تردد این کشورها را در آب‌های بین‌المللی داده ولی امنیت منطقه توسط نیروهای منطقه تامین می‌شود.
امیر دریادار سیف بن‌ناصر الرحبی خاطرنشان کرد: قدرت و توان دفاعی همسایه بزرگی همچون ایران باعث دلگرمی ما خواهد بود. بنادر عمان به روی کشتی‌ها و مردم ایران باز است و آمادگی داریم در تمام سطوح برابر دستورات مقامات عالی کشورمان این همکاری‌ها را داشته و آن را گسترش دهیم.
در ادامه این مراسم توضیحاتی توسط معاون عملیات نیروی دریایی ارتش درخصوص توان دفاعی و تجهیزات ساخته شده توسط مهندسان و شرکت‌های دانش‌پایه جمهوری اسلامی ایران به فرمانده نیروی دریایی سلطنتی عمان و همراهان داده شد.
در پایان امیر دریادار سیف بن‌ناصر الرحبی تهران را جهت بازدید از کارخانه‌های نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ترک کرد.
بازدید از کارخانه‌های نیروی دریایی ارتش
امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نتیجه سفر فرمانده نیروی دریایی عمان را تقویت مناسبات دوستانه بین ایران و عمان به‌عنوان دو کشور مهم در دو سوی تنگه‌هرمز دانست و گفت: از این پس تبادل دانش فنی بین دو نیروی دریایی ایران و عمان شتاب می‌گیرد.
امیر دریادار دوم رضا قربانی فرمانده ناوگان مقدم جنوب و منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در این بازدید گفت: انتقال دانش فنی تعمیر و ساخت انواع شناور و تبادل ناوگروه بین دو نیروی دریایی عمان و ایران از درخواست‌های فرمانده نیروی دریایی عمان بود.
فرمانده نیروی دریایی عمان در این سفر از روند ساخت انواع شناور‌های سطحی و زیر سطحی جدید نیروی دریایی ارتش در کارخانه‌های این نیرو دیدن کرد. فرمانده نیروی دریایی عمان در این دیدار لوحی از نشان‌ها و علایم نیروی دریایی کشورش را به فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان اهدا کرد. امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم نشان این نیرو را به همتای عمانی خود هدیه داد.
دریادار سیف‌ بن ‌ناصر‌الرحبی و هیئت نظامی همراهش به شمال کشورمان هم سفر کردند. بازدید از دانشگاه علوم و فنون دریایی حضرت امام خمینی در نوشهر از برنامه‌های این سفر بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟