loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در ستاد ملی مقابله با کرونا :  دستور رئیس‌جمهور به وزیر کشور برای کنترل تردد افراد از مرزها   ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور دیروز

طاهر مهدوی بازدید : 20 دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 نظرات (0)
.
در ستاد ملی مقابله با کرونا :
 دستور رئیس‌جمهور به وزیر کشور برای کنترل تردد افراد از مرزها
  ۱۴۰۱/۰۲/۱۰

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور دیروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با سپاسگزاری به درگاه خداوند متعال برای کاهش چشمگیر آمار ابتلا و قربانیان ناشی از همه‌گیری کرونا گفت: شرایط مساعد ایجادشده در اثر واکسیناسیون عمومی، این امکان را فراهم کرد که راهپیمایی روز قدس امسال با شور و عظمت زیادی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.
وی همچنین با قدردانی از حضور شکوهمند مردم روزه‌دار کشورمان در راهپیمایی روز قدس، افزود: ارزیابی‌ها حکایت از این دارند که با بهبود وضعیت شیوع کرونا در کشور و کاهش قابل‌توجه شاخص‌های مربوط به ابتلای این بیماری، امسال هم آمار شرکت‌کنندگان در مراسم شب‌های قدر و هم جمعیت راهپیمایان روز قدس افزایش داشته است.
رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان ضروری و لازم است، اظهار داشت: بهبود شرایط بهداشتی نباید باعث شود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برابر شیوع کرونا کاهش یابد. رعایت این دستورالعمل‌ها در مدارس، وسایل حمل‌ونقل عمومی، مراکز خرید و نیز در مراسم و مناسبات دینی و ملی و هر محل تجمع دیگری کاملاً ضرورت دارد.
رئیسی مسئولان مربوطه به‌ویژه در وزارت کشور را مکلف کرد که نسبت به کنترل تردد افراد از مرزها و به‌خصوص مرزهای شرقی کشور نهایت دقت و نظارت را به عمل بیاورند تا از ورود افراد مبتلا به کرونا یا مشکوک به ابتلا جلوگیری شود.
وی همچنین به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد با توجه به تخصیص یک میلیارد دلار ارز واردات دارو و تصمیم اتخاذشده برای تداوم تأمین منابع لازم این حوزه، نسبت به نظارت بر تأمین اقلام دارویی مختلف و نیز کنترل دقیق قیمت‌ها اقدامات لازم را به عمل آورد.
در جلسه دیروز، ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که همه افراد بالای ۷۰ سال و نیز افراد دارای نقص سیستم ایمنی یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای ۱ نوبت واکسن کرونا در سال ۱۴۰۱ دریافت کنند.
تأکید به توسعه ورزش به‌عنوان راهکاری برای ارتقای سلامت عمومی و نشاط اجتماعی
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در دیدار با ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزش کشور ضمن تشکر از تلاش‌های ورزشکاران و مربیان در عرصه‌های بین‌المللی و به دست آوردن مدال‌های خوش‌رنگ از مسابقات مختلف، گفت: ورزش از جلوه‌های غرور و هویت ملی است.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه همه ورزش‌ها ازجمله ورزش قهرمانی و همگانی باید توسعه پیدا کند، اظهار داشت: توسعه ورزش می‌تواند به نشاط اجتماعی و سلامت بیشتر جامعه منجر شود و از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.
رئیس‌جمهور اراده دولت مردمی و عدالت‌محور را تحقق عدالت در عرصه‌های مختلف ورزش دانست و تصریح کرد: عدالت در ورزش اعم از سطح جوایز اهدایی، اعزام‌ها، ارتقاء و به‌کارگیری نیروی انسانی کارآمد باید محقق شود.
وی با اشاره به درخواست تعدادی از ورزشکاران درباره فقدان منابع لازم برای اعزام به رویدادهای جهانی در برخی از رشته‌های ورزشی گفت: ورزشکاران و قهرمانان نباید دغدغه هزینه اعزام داشته باشند.
رئیسی همچنین در مورد درخواست جمعی از ورزشکاران برای حل مشکل اشتغال آنان گفت: در دولت راهکار رفع مشکل اشتغال قهرمانان و استخدام آنان را قطعی کردیم و هیچ قهرمانی نباید دغدغه شغل داشته باشد.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت زمینه‌سازی برای افزایش جذابیت ورزش در بین جوانان و نیز زمینه‌سازی برای گسترش ورزش بانوان تأکید کرد و گفت: افزایش گرایش جوانان به ورزش می‌تواند در ارتقای سلامت عمومی و نشاط اجتماعی مؤثر باشد و به نفع کشور است.
در این مراسم به شکل نمادین شال ورزش پهلوانی و پیراهن تیم ملی فوتبال به آیت‌الله رئیسی اهدا شد.
شهادت شهدای حرم مطهر رضوی مشمول گذشت زمان نمی‌شود
رئیسی همچنین روز جمعه در دیدار خانواده شهیدان اصلانی و دارایی که در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیدند، گفت نحوه شهادت شهیدان اصلانی و دارایی به‌گونه‌ای بود که خیلی‌ها به حال این شهدا غبطه خوردند. آنان در مکانی مقدس، روزی مقدس و با زبان روزه به شهادت رسیدند و سعادت داشتند که به این شکل شهید شدند.
رئیسی ضمن آرزوی سلامتی برای حجت‌الاسلام پاکدامن که در این حادثه جانباز شده است، تصریح کرد: شهادت شهیدان اصلانی و دارایی هیچ‌وقت از یادها نمی‌رود و از آن شهادت‌هایی است که مشمول گذشت زمان نمی‌شود.
وی با بیان اینکه شقاوت قاتل و این حد از حقد و کینه او نسبت به تشیع، امام رضا(ع) و روحانیت موضوع مهمی است، اظهار داشت: جریان تکفیری و داعش پشت این اتفاق بودند. علاوه بر شهادت، یک مظلومیت عمیقی در این رخداد وجود دارد که در تاریخ به‌ هیچ‌ عنوان فراموش نخواهد شد.
رئیسی با تأکید بر ضرورت معرفی شخصیت شهیدان دارایی و اصلانی به مردم گفت: نام و یاد این شهدا و سیره زندگی آنها باید ماندگار بماند تا معلوم شود چگونه رشد و پرورش پیدا کردند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟