loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

* رئیس ‌سازمان انرژی اتمی:   به دنبال ساخت راکتورهای ۱۰۰ درصد ایرانی هستیم    ۱۴۰۰/۱۲/۰۶ محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان انرژی اتمی ایران پی

طاهر مهدوی بازدید : 122 شنبه 07 اسفند 1400 نظرات (0)
*
رئیس ‌سازمان انرژی اتمی:
 
به دنبال ساخت راکتورهای ۱۰۰ درصد ایرانی هستیم 
 
۱۴۰۰/۱۲/۰۶
محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان انرژی اتمی ایران پیش‌ از ظهر جمعه در جمع اقشار مختلف مردم اصفهان در مسجد صاحب‌ الزمان(عج) اظهار داشت:  غنی‌‌سازی در هر لحظه‌ای اراده شود و نظام تصمیم گیرد، قابل انجام است و دغدغه‌ای برای آن نداریم.

اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه طرح‌ها و برنامه‌های اصولی برای برنامه هسته‌ای چیست، اضافه کرد: ما چهار محور را قدرتمند کار می‌کنیم، اسنادش تدوین شده که منتشر می‌کنیم. یکی سند جامع توسعه سازمان است که برای نخستین بار سند جامع منتشر می‌شود که منویات رهبر معظم انقلاب در آن آمده که همگی سمت و سوی ما را بدانند. سند توسعه برق اتمی برای ۱۰ هزار مگاوات، سند توسعه منابع انسانی، چرخه سوخت و رها‌سازی معادن بتوانیم کیک زرد مورد نیاز را تولید کنیم. ما اکنون برای یک نیروگاه، ۱۵۰ تن کیک زرد می‌خواهیم که امروز ظرفیتمان به ۴۰ تن رسیده را باید چند برابر کنیم و پرتودهی دیگر مسائل مورد توجه بخش فناوری هسته‌ای است که به اقتصاد کشاورزی، خانواده و اقتصاد ملی کمک می‌کند.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف ما  ساخت راکتور است که می‌خواهیم راکتور ۱۰۰ درصد ایرانی باشد که برنامه آن را ابلاغ کردیم.
رئیس‌سازمان انرژی اتمی افزود: اوکراین که یک کشور هسته‌ای بود تمام تسلیحات هسته‌ایش را جمع کردند و تضمین به پشتیبانی دادند و تمام نمایشی که می‌دهند را در مسائل اوکراین دیدیم. آنها در هیچ کجای جهان پیشرفتی نداشتند و نمونه آن را در افغانستان دیدیم چرا که در ملت‌ها تنها به چپاول فکر می‌کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟