loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

در سایه‌سارِ حضرت شمس‌الشموس    ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ نامش علی است و کنیه‌اش ابوالحسن. همچون جدّ امجدش امام‌المتقین علی‌بن ابی‌طالب صلوات الله علیه... امامِ هشتم

طاهر مهدوی بازدید : 111 دوشنبه 31 خرداد 1400 نظرات (0)

در سایه‌سارِ حضرت شمس‌الشموس

   ۱۴۰۰/۰۳/۳۱

جامعة المصطفی ص العالمیه خراسان-اخبار > خجسته میلاد با سعادت حضرت ثامن  الحجج علیه السلام بر عموم شیعیان جهان تهنیت باد
نامش علی است و کنیه‌اش ابوالحسن. همچون جدّ امجدش امام‌المتقین علی‌بن ابی‌طالب صلوات الله علیه... امامِ هشتمین، ابوالحسن علی‌بن موسی‌الرضا علیه آلاف التحیهًْ والثناء.

مینوی رخساره‌اش آیه نور است و لبان مطهرش آیات کوثر و قامت دلربایش سوره قیامت. والشمس آینه‌دار فروغ دیدگانش است و واللیل وامدار تاب طُرّه‌اش. سحابِ سخاوتِ سر انگشتانش تفسیر «هُوَ الّذى يُنَزّلُ الْغَيث»(١)، رخصت دستان پر مهرش رمز «وَ اعتَصِمُوا بِحَبلِ‌الله» و جوار حریمِ امنش، سِرّ «لا تَقنَطوا مِن رَحمَهًْ‌الله»(٢) است.
مجد و کرامت و شرافت از آبشار بیکران وجودش فرا می‌جوشد و سپهر بلند دستانِ گشاده‌اش سایه بر عالمیان می‌افکند. حلقه واو وَلایش، سلسله عشق است بر جان ماسوی‌الله و تبسم فاطمی‌اش نسیم رحمت است و شمیم رأفت. از پرتو مهرش جهان، مشرق‌الانوار است... كه او را حضرت شمس‌الشموس نامیده‌اند.
   حریمِ عرش آستان او مأمن بی‌پناهان و غریبان و رواق حضرتش، سایه‌سارِ آفتاب مهربانی است. او که حریر نگاه منتظرش راه ابریشم ‌اشتیاق را می‌گشاید و اقیانوسِ دستان پرمهرش، سفینه تمنا را ناخدایی می‌کند. 
هر صبح عرشیان در چشمه آفتابِ ولای امام رئوف، غوطه می‌خورند و از زلال نور او می‌نوشند. آنگاه بار عام می‌دهند و گناه و تباهی خلق را در آستان جلالتش شسته و دل‌های شکسته را در بارگاه آسمانی‌اش پیوند می‌زنند. آنجا چشم‌ها بارانی و دل‌ها طوفانی‌ست. نگاه‌ها سرشار، دست‌ها گشاده سخن و جان‌ها سرمست از می ‌حضورند. آنجا آسمان نزدیک و آرزوها دست یافتنی‌ست.
دیری‌ست که پنجره‌ها رو به مشرق.. به سوی خراسان گشوده می‌شوند. آنجا که قبله دل‌ها و کعبه حاجات است. آسمان در افقِ خاوران گفتی زمین ادب می‌بوسد و بر آن آستانِ مَلَک پاسبان سر فرود می‌آورد.
سيد ابوالحسن موسوى طباطبايى
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
١. قسمتی از آیه ۲۸ سوره شورا: اوست که باران را پس از آنکه مردم از آمدنش نومید شدند فرو می‌فرستد و رحمتش را می‌گستراند.
٢. بخشی از آیه ۵۳ سوره زمر: بگو ‌ای بندگان من! که با ارتکاب گناه بر خود ظلم روا داشته‌اید از رحمت خدا نومید مباشید که خدا همه گناهان را
می‌بخشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟