loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. پیشتازیِ بسیج لندن و پاریس و نیویورک ۱۴۰۳/۰۲/۱۸   مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان در سال گذشته فرمودند:  «مردم غزّه

طاهر مهدوی بازدید : 3 چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
.
پیشتازیِ بسیج لندن و پاریس و نیویورک
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
کیهان از جزئیات و دستاورهای «بسیج لندن» رونمایی کرد
 
مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان در سال گذشته فرمودند: 
«مردم غزّه با صبرِ خودشان توانستند وجدان بشری را به حرکت دربیاورند. الان شما ببینید در دنیا چه خبر است. در همین کشورهای غربی- در انگلیس، در فرانسه، در ایتالیا، در ایالتهای مختلف خود آمریکا- مردم با جمعیّت‌های انبوه می‌آیند داخل خیابان، علیه اسرائیل و در موارد بسیاری علیه آمریکا شعار می‌دهند؛ آبروی اینها رفت. اینها واقعاً هیچ علاجی ندارند، نمی‌توانند توجیه کنند، لذا می‌بینید یک ابلهی پیدا می‌شود می‌گوید: اجتماع مردم در انگلیس کار ایران است؛ لابد بسیج لندن این کار را کرده، بسیج پاریس این کار را کرده.»10/08/1402
این تعبیر نغز و سخن پرمضمون و پرنکته، بازتاب گسترده‌ای داشت و به سرعت در شبکه‌های اجتماعی ترند شد.
ما نیز در گزارشی با عنوان «بسیج لندن و پاریس چه‌ها می‌کند!» در آبان ماه 1402، به توضیح و تفسیر این دیدگاه رهبر عزیز و فرزانه‌مان پرداختیم که این تیتر و گزارش بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها داشت.
اما حوادث گسترده و شتابانی که بعد از آبان 1402 و به ویژه در روزها و ماه‌های اخیر در غرب و به ویژه دانشگاه‌های آمریکا رخ داد، بیش از پیش این تعبیر را پررنگ نمود به گونه‌ای که می‌توان این‌گونه تعبیر نمود که انگار بسیج لندن و پاریس و نیویورک بسیار فعال‌تر و «پیشتاز» گردیده است.
به ویژه آن که در تجمعات دانشجویان آمریکایی حرکاتی مثل در دست داشتنِ پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان و فلسطین و تصاویر مقام معظم رهبری و حتی نصب تصویر رهبر معظم انقلاب اسلامی و پرچم ایران مقابل کنگره آمریکا، استفاده از چفیه و... دیده شده است. 
حسن رحیم‌پور ازغدی استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان نموده است: در دانشگاه‌های آمریکا به فارسی می‌گویند «مرگ بر اسرائیل»؛ صدور انقلاب از این بیشتر؟! و نیز گفته است: بسیج دانشجویی واشنگتن، نیویورک و لندن از بسیج دانشجویی داخل کشور فعال‌تر است!
فلسطین، مسئلۀ اوّل دنیا 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اخیر با معلمان در مورد خیزش‌های اخیر ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و سایر نقاط جهان فرمودند:
«امروز مسئلۀ غزّه، مسئلۀ اوّل دنیا است؛ یعنی در سطح بین‌المللی. صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی‌ و اروپایی‌شان هر کار هم می‌کنند که مسئلۀ غزّه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند، نمی‌توانند. خب نگاه کنید به این دانشگاه‌های آمریکا؛ امروز باز در خبرها می‌خواندم که چند دانشگاه دیگر اضافه شدند؛ در استرالیا، در کشورهای مختلف اروپایی. یعنی ملّت‌ها نسبت به مسئلۀ غزّه حسّاسند؛ این مسئله، مسئلۀ اوّل دنیا است. نباید بگذاریم این مسئله از نگاه عمومیِ بین‌المللیِ مردم دنیا و از این مسئلۀ اوّل بودن، خارج بشود؛ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.... نکتۀ بعدی، رفتار آمریکا است. شما ملاحظه کنید آمریکایی‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آنها با مخالفت زبانی با اسرائیل چه معامله‌ای دارند انجام می‌دهند! دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا، نه تخریب کردند، نه شعار تخریب دادند، نه کسی را کشتند، نه جایی را آتش زدند، نه شیشه‌ای را شکستند، [ولی] این‌جور دارد با آنها رفتار می‌شود. این رفتار آمریکایی‌ها هم حقّانیّت موضع جمهوری اسلامی را در بدبینی به آمریکا نشان داد؛ یعنی در واقع شد پشتوانۀ همین «مرگ بر آمریکا» که شما می‌گویید؛ نشان داد به همه که آمریکا شریک جرم است.... آنچه انسان مشاهده می‌کند در عمل، نشان‌دهندۀ همراهی و همدستی آمریکا در این جرم بزرگ، در این گناه نابخشودنی با رژیم صهیونیستی است؛ اینها شریک جرمند. چطور می‌شود انسان نسبت به یک چنین نظامی، نسبت به یک چنین رژیمی خوش‌بین باشد، یا به حرف او اعتماد بکند؟ چطور ممکن است؟»12/02/1403
فروپاشی تمدن غرب با تحول درونی غربی‌ها
سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی نیز سالها قبل خاطرنشان نموده بود که:«من در فروپاشی تمدن غرب بیشتر به تحول درونی غربی‌ها امیدوارم تا جنگی رو در رو كه میان شرق و غرب و یا اسلام و غرب روی دهد.... غرب از درون خواهد پوسید و در خود فرو خواهد ریخت و چون عقربی در محاصرۀ آتش، خود خویشتن را نیش خواهد زد و كشت.»
شعله‌ای در دل تاریکی
نشریه خط حزب‌الله که از سوی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر می‌گردد، در شماره 442 خود (مورخ دوم اردیبهشت 1403) در گزارشی با عنوان «شعله‌ای در دل تاریکی» نوشت:
برخورد خشن، دستگیری و حتی تعلیق از تحصیل، نه تنها منجر به مهار اعتراضات دانشجویی نشد بلکه دامنه اعتراضات را هم به ده‌ها دانشگاه و کالج دیگر کشاند. از جمله اردوگاه‌های حامی فلسطین در مؤسسه فناوری ماساچوست، کالج امرسون، دانشگاه تگزاس در آستین، دانشگاه میشیگان و دانشگاه کالیفرنیا در برکلی برپا شده است.
معترضان طرفدار فلسطین در کلمبیا گفتند تا زمانی که دانشگاه با مؤسسات آکادمیک رژیم صهیونیستی قطع رابطه نکند و متعهد به «تخلیه کامل» سرمایه خود از نهادهای مرتبط با اسرائیل، از جمله دیگر خواسته‌ها نشود، متفرق نخواهند ‌شد.
معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی از این قرار را مطرح می‌کنند:
- تجارت با سازندگان تسلیحات نظامی را که به رژیم اسرائیل تسلیحات می‌دهند، متوقف کنید.
- از پذیرش پول تحقیقاتی رژیم اسرائیل برای پروژه‌هایی که به تلاش‌های نظامی این رژیم کمک می‌کند، دست بردارید.
- در مورد اینکه چه پولی از رژیم اسرائیل دریافت می‌شود و برای چه چیزی استفاده می‌شود، شفاف باشید.
- سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که از جنگ غزه سود می‌برند را متوقف کنید.
این خواسته‌های حداقلی و به حق در حالی مطرح می‌شود که آمریکا در جنگ علیه مردم غزه، تمام قد کنار رژیم صهیونیستی ایستاده است؛ از دادن حجم متنوع و انبوهی از تسلیحات تا میلیاردها دلار کمک مالی و البته پشتیبانی دیپلماتیک در مجامع جهانی برای محافظت از این رژیم در برابر عواقب سیاسی و حقوقی نسل‌کشی در غزه.
تاکنون ۲۲ ایالت آمریکا درگیر اعتراضات دانشجویی به جنگ غزه شده‌اند و علی رغم دستگیری حدود هزار دانشجو توسط پلیس[تاکنون به حدود دو هزار دانشجو رسیده است]، تلاش‌های دولت برای مهار اعتراضات ناکام بوده است. 
سی‌ان‌ان در گزارشی نوشته است: به نظر می‌رسد بسیاری از دانشجویان آماده پذیرش عواقب آن هستند.
البته سرکوب به دانشجویان محدود نشده و تاکنون چندین استاد دانشگاه نیز دستگیر و حتی از رفتن به محل کار خود منع و تعلیق شده‌اند. حالا بخشی از اساتید نیز به دانشجویان معترض پیوسته و نسبت به برخوردهای خشن با این اعتراضات، موضع‌گیری کرده‌اند. گرچه این موضع‌گیری‌ها برای خود آنان نیز بدون تبعات نیست....
غرب در ماجرای جنگ غزه از منظر اخلاقی رفوزه شد. حرکت اخیر دانشجویان آمریکا را شاید بتوان جبران اندکی نسبت به این رسوایی تاریخی دانست. حرکتی که نشان می‌دهد نسلهای جدید، آمادگی و ظرفیت بیشتری برای رها شدن از انگاره‌های ذهنی و کلیشه‌ای پیشینیان خود دارند و مقهور دستگاه عظیم تبلیغاتی غرب و سِحر رسانه‌ای آن نمی‌شوند.
این همان چیزی است که شواهد آن را یک دهه پیش رهبر انقلاب دیدند و در نامه‌ای خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نوشتند:
«من شما جوانان را مخاطب خود قرار می‌دهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آیندۀ ملّت و سرزمین‌تان را در دستان شما می‌بینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلب‌های شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمی‌کنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند.»
تحقق وعده‌های خمینی کبیر
میراحمدرضا حاجتی استاد حوزه و دانشگاه در مورد وقایع ضدصهیونیستیِ اخیر در دانشگاه‌های آمریکا و سرتاسر دنیا نوشت:
«... امام از ابتدای نهضت، به اهداف جهانی می‌اندیشید.... بی‌شک امام یک رهبر الهی 
فرا مکان و فرا زمان بود که یک مأموریت الهی و رسالت زمینه‌سازی نهضتی جهانی را عهده‌دار شدند و بارها به صراحت به تبیین ابعاد و اهداف این مأموریت پرداختند.... امام از لزوم بیداری ملت‌ها که ترس از صهیونیست‌های اشغالگر قدس را از بین می‌برد سخن گفتند.... امام پیشاپیش از پیدایش امواج عظیم اعتراضی محرومان بر علیه نظام سلطه در فضای سیاسی جهان معاصر که اکنون بخشی از آن نمایان گردیده، خبر دادند.... امام با بینش عمیق الهی و اشراقی خود به تبیین شرایط امروز جهان بالاخص آمریکا پرداختند: «مظلومها دیگر نمی‌توانند تحت ظلم ابرقدرت‌ها باشند. الان در آمریکا هم خود ملت آمریکا قبول ندارد این کارهایی را که دارد رئیس‌شان می‌کند، الان مردم آمریکا هم عاصی شده‌اند از دست اینها! دنیا اصلاً به عصیان کشیده شده است.» 
«در خود آمریکا هم ملت آمریکا کم‌کم بیدار می‌شوند و خواهد شناخت این ابرقدرت‌هایی که تحمیل می‌کنند خودشان را بر ملت‌ها.»...
و اکنون آرمان امام خمینی(قدس سره) و فرمایش امام خامنه‌ای مبنی بر فلسطین از بحر تا نهر فریاد رسای این روزهای دهها هزار دانشجوی آمریکایی گردیده است!!
۸۰۰۰ تظاهرات مردمی در بیش از ۸۵۰ شهر آمریکا (بنا بر گزارش الجزیره) در روزهای گذشته صحنه‌های بی‌سابقه‌ای را رقم زده است....
خیزش دانشجویی و ضدصهیونیستی کم نظیر در بیش از ۸۰ دانشگاه آمریکا، در نیویورک، جرجیا، ویرجینیا مونتانا، اوهویو، کالیفرنیا، لس آنجلس، بوستون، آستین تگزاس و... (به ویژه دانشگاه‌های ممتاز و تحت نفوذ سنتی صهیونیست‌ها و یا دانشگاه‌های شمال آمریکا مثل مینه سوتا، که سابقه کنش‌های سیاسی کمتر داشته‌اند) تا سیدنی و ملبورن در استرالیا و دانشگاه ساپینزا در رم ایتالیا و دانشگاه لیدز در انگلیس و سوربن پاریس در فرانسه و مک گیل در مونترال کانادا و...، سران سلطه و غرب وحشی را شوکه و جریان غرب زده داخلی را غافلگیر و متحیر و پریشان نموده....
بی‌تردید این پدیده بخشی از بیداری انفسی و تحقق عصیان عمومی است که امام راحل وعده آن را داده بود و این تندباد نشانه طوفان است و تحقق وعده الهی نزدیک.... ان‌شاءالله
وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا(نور/۵۵)»

کامران پورعباس
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟