loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. امیرعبداللهیان:    همکاری ایران و آژانس  نباید تحت تأثیر رفتارهای بی‌ثبات آمریکا قرار گیرد     ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین&z

طاهر مهدوی بازدید : 4 چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
.
امیرعبداللهیان:
   همکاری ایران و آژانس 
نباید تحت تأثیر رفتارهای بی‌ثبات آمریکا قرار گیرد  
  ۱۴۰۳/۰۲/۱۸

‫همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد -  ایسنا‬‎

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بنا به دعوت رئیس سازمان انرژی اتمی کشور و به منظور شرکت در سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای به ایران سفر کرده است، عصر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد. امیرعبداللهیان در این دیدار تاکید کرد: سفر شما به ایران در زمانی درست به‌ویژه با توجه به شرایط پیچیده و حساس منطقه انجام شده است.
وزیر امور خارجه اهمیت جایگاه و نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد تأکید قرار داد و افزود: اتخاذ مواضع بیطرفانه و حرفه‌ای جنابعالی به‌عنوان مدیرکل آژانس علاوه ‌بر کمک مؤثر در همکاری‌های ایران و آژانس، در بازگشت امنیت و ثبات پایدار در منطقه نیز تأثیرگذارست. امیرعبداللهیان ضمن تشریح ابعاد عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تاکید کرد: به‌دلیل بی‌عملی شورای امنیت سازمان ملل، گزینه‌ای جز دفاع مشروع براساس حقوق بین‌الملل در مقابل جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم متجاوز باقی نماند. رئیس دستگاه دیپلماسی کشور برخی تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر به‌کارگیری بمب اتمی را تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و وظیفه بسیار مهم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال این‌گونه اظهارات خطرناک توسط مقامات رژیمی دارای زرادخانه تسلیحات اتمی را مورد تاکید ویژه قرار داد.
امیرعبداللهیان با تاکید بر سوابق بدعهدی آمریکا در توافقات گذشته در مورد برنامه صلح‌‌آمیز هسته‌ای ایران، تاکید کرد نباید همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار داشته باشد.
وی افزود این همکاری باید در مسیر درست خود ادامه یابد و در عین حال باید احساس کنیم که در قبال این همکاری، گشایش ایجاد می‌شود. به گزارش ایرنا، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و حضورش در کنفرانس هسته‌ای اصفهان، نقش و موضع ایران در برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه را حائز اهمیت خواند و رویکرد ایران در به رسمیت شناختن و تقویت همکاری اطمینان بخش با آژانس را در همین راستا ارزیابی کرد. رافائل گروسی تاکید کرد: تقویت روند همکاری بین ایران و آژانس موجب ناکامی طرف‌هایی خواهد شد که با هر توجیه و بهانه‌ای به‌دنبال تشدید درگیری، تنش و تقابل در منطقه هستند.
وی با اشاره به سفر موفقیت‌آمیز قبلی خود به تهران و حصول توافق با ایران، ابراز امیدواری کرد در این سفر نیز توافقات خوبی در راستای تقویت همکاری طرفین صورت پذیرد و در این راستا بر اهمیت مشورت و رایزنی بین ایران و آژانس برای دستیابی به تفاهم برای حل و فصل موضوعات تاکید کرد.
امیرعبداللهیان: روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه و ناگسستنی است
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت میزبان نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و هیئت همراه بود. در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از سفر نیچروان بارزانی به تهران، روابط میان ایران و اقلیم کردستان عراق را در حوزه رسمی و مردمی روابطی قدیمی، دوستانه و ناگسستنی توصیف کرد.
وزیر امور خارجه سفر آقای بارزانی به تهران را فرصتی مهمی در تقویت روابط ایران و اقلیم کردستان عراق به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری دانست و ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین از این پس با شتاب بیشتری به پیش رود.
امیرعبداللهیان همچنین ارتقاء نقش اقلیم در چارچوب قانون اساسی عراق را مورد اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به روابط برادرانه میان مقامات اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران افزود: این روابط در خدمت مناسبات دوستانه و سازنده میان دو کشور ایران و عراق قرار دارد.
رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در تمامی تحولات تاریخی و مهم در کنار اقلیم کردستان و عراق بوده است، نقش جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات عراق را تاریخی، سازنده و ماندگار دانست. نیچروان بارزانی با تجلیل از نقش سردار سلیمانی در تقویت امنیت منطقه افزود: از آنجایی که از نظر ما امنیت ایران امنیت عراق و اقلیم کردستان است، خاک اقلیم هرگز نقطه تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود. وی با اشاره به توافق امنیتی و تشکیل کمیته مشترک امنیتی میان دو کشور ایران و عراق گفت: گام‌های مؤثری در اجرای این توافق برداشته شده و ما با جدیت تمام، اجرای کامل این توافق را دنبال خواهیم کرد. بارزانی همچنین با اشاره به دیدار بسیار خوب خود با رهبر معظم انقلاب، این ملاقات را بسیار شیرین، مفید و راهگشا توصیف کرد و افزود: با توجه به صحبت‌های امروز مقام معظم رهبری و نیز مباحث مطرح شده در دیدار امروز با دکتر رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، برای تحقق منافع مشترک در روابط دوجانبه از جمله در حوزه اقتصادی و تجاری حداکثر تلاش و همکاری را خواهیم داشت. در پایان این دیدار امیرعبداللهیان از نقش اقلیم در استقبال و میزبانی از زائران امام حسین(ع) و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.
تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی- حماس یکشنبه شب ۱۶ اردیبهشت ماه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، وی را در جریان پاسخ حماس به طرح سیاسی ارائه شده برای توقف جنگ علیه غزه قرار داد. هنیه در این تماس تلفنی بر موضع حماس در ایستادگی بر احقاق حقوق ملت فلسطین برای هر توافق سیاسی تاکید کرد. رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: «ما پاسخ حماس به طرح پیشنهادی مصر و قطر را برای توقف حملات رژیم اسرائیل، تبادل اسرا، رفع محاصره انسانی و سایر شروط خود ارسال کردیم. اکنون توپ در زمین مقابل است.»
وزیر امور خارجه نیز ضمن تجلیل از ایستادگی قهرمانانه ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ و نسل‌کشی علیه غزه در هفت ماه گذشته، گزارشی از تحرکات دیپلماتیک اخیر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مقاومت در مجامع بین‌المللی از جمله حضور فعال در پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در گامبیا ارائه کرد. امیرعبداللهیان همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران را از طرح ارائه شده برای احقاق حقوق ملت فلسطین شامل توقف فوری و پایدار جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، تبادل اسرا، خروج کامل و بی‌قید و شرط نیروهای اشغالگر اسرائیلی از نوار غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ اعلام کرد. به گزارش ایرنا، همچنین وزیر امور خارجه با انتشار متنی در شبکه ایکس نوشت:‌ «امشب آقای اسماعیل هنیه طی تماس تلفنی با اینجانب، ضمن قدردانی از مواضع قوی مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور محترم و مردم ایران در حمایت از فلسطین و غزه، به تبیین آخرین تحولات پرداخت و اظهار داشت: «ما پاسخ حماس را به طرح پیشنهادی مصر و قطر برای توقف حملات رژیم اسرائیل، تبادل اسرا، رفع محاصره انسانی و ... ارسال کردیم. اکنون توپ در زمین مقابل است. ما در نیات خود صادق هستیم.»

 

استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه از پاسخ جنبش حماس به طرح سیاسی ارائه شده برای توقف ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه استقبال کرد.
 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ضمن استقبال از پاسخ جنبش حماس به طرح سیاسی ارائه شده برای توقف ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، این هوشمندی سیاسی مقاومت را جلوه دیگری از قدرت میدانی آن توصیف کرد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از طرح ارائه شده برای احقاق حقوق ملت فلسطین شامل توقف فوری و پایدار حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، آزادی زندانیان فلسطینی، خروج کامل و بی‌قید و شرط نیروهای اشغالگر اسرائیلی از نوار غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ حمایت می‌کند.
به گزارش ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دوشنبه شب
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ از موافقت خود با پیشنهاد مصر و قطر درباره آتش‌بس خبر داد.

 

 

رئیس سازمان انرژی اتمی :استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع‌تراشی‌ها
‫رییس سازمان انرژی اتمی: تلاش غرب برای نرسیدن جمهوری اسلامی به فناوری‌ روز  دنیاست | ایران اینترنشنال‬‎

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه برگزاری میزگردها و پنل‌های تخصصی سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در شهر اصفهان گفت: اگر چه اراده نظام سلطه بر محقق نشدن  هدف صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران است، اما با همه این محدودیت‌ها و هزینه‌های تحمیلی استقبال از این اجلاس علمی خوب بوده است و شخصیت‌های با سابقه‌ای علی رغم مانع‌تراشی‌ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه شده است.
وی افزود: این مقالات به صورت شفاهی و ویدئوکنفرانسی ارائه شده است.
اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که این مقالات و دستاوردها تراز علم و فناوری ایران را به دنیا نشان دهیم و برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم این فناوری‌ها را به سایر کشورها منتقل کنیم تا حصارها شکسته و یک نظام علمی متفاوت ایجاد شود. این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم‌های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای بود و امیدوارم اهداف تعیین شده محقق شود.
معاون رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم اهداف کمی و کیفی تعریف شده در این کنفرانس در کنار سازماندهی انجام گرفته باعث نزدیک شدن به اهداف مدنظر شود تا شاهد سرعت‌بخشی در گسترش صنایع هسته‌ای کشور به ویژه در زمینه مواردی باشیم که در سال «جهش تولید و مشارکت مردم» در خط مقدم تأثیرگذاری زندگی مردم جامعه قرار دارد.
گفتنی است مراسم افتتاحیه سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، معاون وی، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و... عصر (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در اصفهان برگزار شد.
اسلامی: ایران همواره تولیدکننده و صادرکننده علم و فناوری بوده است
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بعدازظهر سه‌شنبه در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای که در اصفهان در حال برگزاری است، اظهارداشت: ایران مهد تمدن و تاریخ است و همواره تولیدکننده و صادر‌کننده علم و فناوری بوده است و توانسته در دنیا تأثیرگذار باشد.
وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این فرصت برای مردم عزیز ما فراهم شده تا در جهت پیشرفت علم و فناوری هسته‌ای کشور گام بردارند.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: دانشجویان و اساتید ما همواره توانستند همکاری‌های صنعتی داشته باشند و علوم و فنون شتاب بگیرد تا در زندگی مردم تأثیر داشته باشد. 
با توجه به القائات رژیم خصمانه و نظام سلطه علیه ایران که سعی در مخدوش کردن افکار درخصوص علم هسته‌ای ایران داشتند، این موارد بهانه‌ای برای تحریم علیه کشور شده و این باعث شده تا ما مسیر خود را محکم‌تر طی کنیم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟