loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

جوابیة دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی به یادداشت روز و پاسخ کیهان   ۱۴۰۰/۰۱/۳۱ در پی درج مطلبی با عنوان «نابودی تولید با فرش قرمز برای عهد‌شکن‌ها» در ستون یادداشت

طاهر مهدوی بازدید : 167 سه شنبه 31 فروردین 1400 نظرات (0)

جوابیة دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی

به یادداشت روز و پاسخ کیهان

  ۱۴۰۰/۰۱/۳۱

جوابیة دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی به یادداشت روز و پاسخ کیهان - کیهان |  خبر فارسی
در پی درج مطلبی با عنوان «نابودی تولید با فرش قرمز برای عهد‌شکن‌ها» در ستون یادداشت روز روزنامه کیهان مورخ 31 فروردین‌ماه، آقای عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با ارسال جوابیه‌ای نوشت:

با توجه به پخش مستند «ساید بای ساید» از شبکه یک رسانه ملی مورخ 1400/1/24، اینجانب با اعتقاد راسخ به صیانت از حقوق مردم و تولیدکنندگان داخلی و حفظ تعادل و آرامش در فضای کسب‌وکار در چارچوب مصالح کلی کشور، رسانه‌ای شدن موضوعات مختلف فنی و تخصصی قبل از حصول نتایج قطعی کارشناسی توسط مراجع ذی‌صلاح حاکمیتی را قطعا و یقینا به صلاح منافع صنعت و اقتصاد کشور ندانسته و اساسا اظهارات بنده در برنامه یادشده بر این موضوع متمرکز بوده که متاسفانه نسخه کامل گفت‌وگوی تخصصی مربوط پخش نگردیده و صرفا نسبت به پخش بخش‌های منتخب و گزینشی از تریبون رسانه در ابعاد ملی و موجب سوءبرداشت مخاطبان عام و خاص گردیده است.
اینجانب با دارا بودن سبقه خدمت‌گزاری در وزارت صمت و همکاری با فعالان و صنعت‌گران و تولیدکنندگان معظم ایرانی و در استمرار این مسیر نیز اکنون در کسوت دبیرکلی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به هیچ وجه معتقد و موافق واردات کالای نهایی مشابه ساخت داخل از هیچ کشوری نبوده و نیستم، لکن طرح موضوع همکاری با تولیدکنندگان معتبر جهانی را با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های صنعتی کشور، پیاده‌سازی استانداردهای روزآمد، ارتقای رقابت‌پذیری محصولات تولید داخل، ارتقای دانش فنی در بدنه صنعت شامل محصول‌سازان و قطعه‌سازان، ایجاد ارزش افزوده حداکثری ناشی از رقابت و تعاملات بین‌المللی و حضور مستمر و شایسته کمی و کیفی در بازارهای صادراتی به عنوان مولفه‌های اصلی توسعه صنعت کشور بوده و سال‌ها خدمت شفاف و صادقانه اینجانب به عنوان سرباز اقتصاد کشور نیز موید و دلیل روشنی بر این اعتقاد و تکیه بر توانمندی و ظرفیت‌های ارزشمند ملی و بومی می‌باشد.
ارتقای رتبه و حصول جایگاه ارزشمند تحصیل‌کردگان و نخبگان ایرانی در سکوهای علمی و تحقیقاتی جهانی و دستاوردهای ارزشمند حاصله از حضور سرمایه‌های انسانی کارآمد در پیشبرد اهداف کلان صنعت و اقتصاد کشور، نافی بهره‌برداری هوشمندانه و آینده‌نگرانه از تعامل و همکاری‌های سازنده با برندهای برتر جهانی و هم‌افزایی با ظرفیت‌های ارزشمند بومی و ملی و اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی نمی‌باشد.
کیهان: اولا در متن یادداشت روز هیچ اشاره‌ای به اسم جناب هاشمی نشده بود و اینکه ایشان از قرائن، ضمیر را به خودشان گرفته‌اند نشان از دقت مطالب یادداشت مورد نظر دارد. ثانیا ایشان در جوابیه خود، هیچ اشاره‌ای به سوءسابقه و بدعهدی سامسونگ و ال‌جی و تأثیرات زیان‌بار این رفتار آنان بر بازار ایران نکرده است.
اگر جناب هاشمی و امثال ایشان واقعاً خواهان همکاری با تولیدکنندگان معتبر جهانی هستند خوب است پیش از هر گونه همکاری، ابتدا نیم‌نگاهی به عملکرد این تولیدکنندگان به اصطلاح معتبر جهانی و رفتار آنها با مردم ایران داشته باشند. چرا ایشان به مردم نمی‌گوید دوقلوهای کره‌ای با وجودی که تمام امکانات و تسهیلات را در اختیار داشتند فقط در طی دهه 90 دو بار بازار ایران را رها کردند و بدون هیچ گونه انتقال تکنولوژی تورم بیش از 100 درصدی قیمت لوازم خانگی را به جا گذاشتند؟ آیا با چنین رفتار سوئی باز هم باید ملت ایران بازار 85 میلیونی‌اش را به راحتی در اختیار کره‌ای‌های بدسابقه بگذارد؟
ثالثاً جناب هاشمی، در جوابیه خود بدون اشاره به تخلف محرز گمرکی 4700 میلیارد تومانی سامسونگ و ال‌جی تلاش‌ کرده این تخلف را به «موضوعات مختلف فنی و تخصصی» تقلیل دهد. در حالی که باید گفت با این لاپوشانی‌ها نمی‌توان ژست حمایت از کالای ایرانی و ادعای سرباز اقتصاد کشور را داشت. شما بهتر است به جای این لاپوشانی‌ها به مردم گزارش دهید در زمانی که مدیرکل صنایع لوازم خانگی وزارت صمت بودید چقدر در جهت حمایت از داخلی‌سازی و انتقال تکنولوژی و مقابله با واردات بی‌رویه گام برداشتید. به مردم شفاف بگوئید چرا نگران رسانه‌ای‌شدن تخلف 4700 میلیارد تومانی سامسونگ و ال‌جی بودید؟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟