loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

آسوشیتدپرس:    امیر حکمتی توسط اف‌بی‌آی به جاسوسی برای ایران متهم شد      ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ این خبرگزاری می‌نویسد مدارک جدیدی که تحویل دادگاه شده اظهار

طاهر مهدوی بازدید : 42 چهارشنبه 27 اسفند 1399 نظرات (0)
آسوشیتدپرس:
 
 امیر حکمتی توسط اف‌بی‌آی به جاسوسی برای ایران متهم شد
 
   ۱۳۹۹/۱۲/۲۶

این خبرگزاری می‌نویسد مدارک جدیدی که تحویل دادگاه شده اظهارات حکمتی را مبنی بر این‌که برای دیدن مادربزرگش به ایران رفته بود، زیر سؤال می‌برد.
آسوشیتدپرس می‌نویسد بررسی این مدارک جدید نشان می‌دهد از دید اف‌بی‌آی، امیر حکمتی مشکوک به سفر به ایران «برای فروش اطلاعات طبقه‌بندی‌شده» است.
به نوشته آسوشیتدپرس که به اسناد این پرونده دسترسی پیدا کرده پلیس فدرال آمریکا در سال ۲۰۱۱ همزمان با دستگیری امیر حکمتی در ایران و محاکمه‌اش به اتهام جاسوسی برای آمریکا، تحقیقات درباره وی را آغاز کرده بود.
امیر حکمتی این اتهام‌ها را به‌شدت رد کرده و وکیلش هم گفته که اگر اف‌بی‌آی اسناد و اطلاعات موثق داشت موکلش را بطور رسمی متهم می‌کرد.
امیر حکمتی بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ عضو تفنگداران دریایی آمریکا بوده و به عنوان پیاده‌نظام و مترجم در آن خدمت کرده است.
او در مرداد ۱۳۹۰ در حالی که، به گفته خود، برای ديدار با مادربزرگش به ايران سفر کرده بود به اتهام جاسوسی برای آمريکا بازداشت و به اعدام محکوم شد اما در سال ۲۰۱۶ طی یک مبادله زندانی‌ها آزاد شد.
این شهروند ایرانی‌آمریکایی در دی ماه سال ۱۳۹۴، همراه جیسون رضائیان خبرنگار واشینگتن‌پست، سعید عابدینی کشیش اوانجلیکال مسیحی و نصرت‌الله خسروی رودسری از زندان‌های ایران آزاد شد. در مقابل دولت آمریکا نیز با آزادی هفت ایرانی زندانی در آن کشور، موافقت کرده بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟