loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

حمله به دو کاروان نظامی آمریکا در دو استان جنوبی عراق  ۱۳۹۹/۱۲/۰۱ کاروان‌های لجستیک نظامیان تروریست آمریکایی طی روزهای پنجشنبه و جمعه در استان‌های «دیوانیه» و «

طاهر مهدوی بازدید : 54 شنبه 02 اسفند 1399 نظرات (0)

حمله به دو کاروان نظامی آمریکا در دو استان جنوبی عراق 

۱۳۹۹/۱۲/۰۱

Image result for حمله به دو کاروان نظامی آمریکا در دو استان جنوبی عراق


کاروان‌های لجستیک نظامیان تروریست آمریکایی طی روزهای پنجشنبه و جمعه در استان‌های «دیوانیه» و « ذی قار» عراق هدف انفجار بمب قرار گرفتند. به گزارش خبرگزاری فارس، یک کاروان حین عبور در شهر «الناصریه» مرکز استان ذی‌قار، هدف بمب‌‌کنارجاده قرار گرفت. گروه موسوم به «اصحاب کهف» طی بیانیه‌ای، مسئولیت این عملیات را به عهده گرفته است. یک کاروان لجستیک دیگر آمریکایی نیز در استان دیوانیه عراق هدف قرار گرفت. در ارتباط با تلفات و یا خسارات احتمالی این دو حمله، گزارشی نرسیده است. طی ماه‌های اخیر، کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان تروریست آمریکایی مستقر در عراق بارها هدف قرار گرفته‌اند.
پیش از این، گروه‌های عراقی اعلام کرده بودند که مهلت ارائه شده به دولت «مصطفی کاظمی» نخست‌وزیر عراق، برای اخراج نیروهای آمریکایی، به پایان رسیده است.
مخالفت با حضور ناتو در عراق
«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، گفت که این سازمان به دنبال افزایش نیروهای خود در عراق از ۵۰۰ نفر به 4000 نفر است. وی در این ارتباط گفت: «مأموریت ما در عراق به شکل تدریجی، گسترده خواهد شد». او ادعا کرد که مأموریت این نیروها، آموزشی است.  انتشار خبر مذکور با واکنش گستردۀ گروه‌های عراقی مواجه شده است؛ به گزارش خبرگزاری فارس، اتحادیه علمای استان دیاله عراق، دیروز طی بیانیه‌ای، به تصمیم ناتو برای افزایش تعداد نیروهایش در عراق اعتراض کرد. در این بیانیه آمده است: « افزایش نیروهای ناتو در عراق، در شکلی که باشد، قابل پذیرش نیست و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد. کشورمان نیروهای نظامی بسیاری دارد که می‌توانند هرگونه تهدید تروریستی علیه امنیت شهروندان را دفع کنند.» اتحاد علمای استان دیاله عراق تأکید کرد که ناتو چند هدف دارد‌، که یکی از آنها، تلاش برای اشغال عراق تحت نام یک سازمان بین‌المللی است، چرا که بیشتر نیروهای ناتو را آمریکایی‌ها تشکیل می‌دهند.
در این بیانیه، با اشاره به مصوبه سال گذشته پارلمان عراق درخصوص خروج نیروهای خارجی، تاکید شد که این مصوبه، تصمیم کل مردم بوده و هرگونه تصمیم برای افزایش نیروهای خارجی، نقض حاکمیت ملی عراق محسوب می‌شود.
عشایر استان نینوا نیز حضور ناتو در عراق را اشغالگری دانست. به گزارش خبرگزاری فارس، «احمد الحدیدی» عضو شورای عشایر نینوا، تأکید کرد که هر گونه حضور نیروهای خارجی در خاک عراق، اشغالگری بوده و مردود است.
«عباس العرداوی»، تحلیلگر مسائل سیاسی عراق، هم نسبت به تصمیم ناتو برای افزایش نیروهای خود در این کشور، به شدت انتقاد کرد و گفت که نیروهای ناتو، همان نیروهای آمریکایی در شکل دیگر هستند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟