loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. هشدار سرلشکر باقری به دولت عراق درباره گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب:  اگر تا شهریور به تعهدات خود عمل نکنید عملیات‌ها علیه گروهک‌ها با شدت بیشتری تکرار خواهد شد &nb

طاهر مهدوی بازدید : 29 چهارشنبه 21 تیر 1402 نظرات (0)
.
هشدار سرلشکر باقری به دولت عراق درباره گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب:
 اگر تا شهریور به تعهدات خود عمل نکنید عملیات‌ها
علیه گروهک‌ها با شدت بیشتری تکرار خواهد شد
  ۱۴۰۲/۰۴/۲۰

سرلشکر باقری: انتقام از آمران ترور سردار سلیمانی هرگز از دستور خارج نخواهد  شد

رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دولت عراق متعهد شد تا شهریور ماه گروه‌های تجزیه‌طلب را خلع سلاح و از اقدامات آنان ممانعت کند، گفت: تا شهریور ماه که زمان تعهد دولت عراق است، صبر می‌کنیم و امیدواریم که دولت عراق به مسئولیتش عمل کند، اما اگر این زمان بگذرد و این‌ها مسلح باقی بمانند و یا عملیاتی انجام دهند، قطعاً عملیات‌های ما علیه این گروه‌ها با شدت بیشتر تکرار خواهد شد.

سرلشکر محمد باقری، رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح در همایش سالانه فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در مشهد برگزار شد از رشد دیپلماسی دفاعی کشور خبر داد و گفت: امروز با اکثر کشورهای همسایه ارتباط داریم و تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای متعددی امضا شده و یا در مسیر امضا قرار دارد.
وی افزود: رهاورد همه توافقاتی که با کشورهای همسایه به امضا رسیده است، ارتقای امنیت، آرامش و دوستی میان آنها خواهد بود.
به گزارش فارس، رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: مبنای این تفاهمنامه‌ها، حفظ امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه است و این که یک صدا بگوییم برای تامین امنیت منطقه نیازی به حضور بیگانگان نیست و صهیونیست‌ها در این منطقه جایی ندارند.
سرلشکر باقری، وضعیت امنیتی مرزها را نسبت به گذشته فوق‌العاده بهتر توصیف و در عین حال خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از کشورهای همجوار درباره مسئولیت‌شان نسبت به مرز به درستی عمل نمی‌کنند؛ در شمال عراق گروه‌های تجزیه‌طلب مسلح حضور دارند که ناامنی‌هایی را در مرزهای ما ایجاد می‌کنند.
وی ادامه داد: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای صیانت و حفظ امنیت کشور، عملیات‌های تاثیرگذار موشکی و پهپادی را علیه این گروه‌ها انجام داد و پس از این که دولت عراق متعهد شد تا شهریور ماه این گروه‌ها را خلع سلاح و از اقدامات آنان ممانعت کند، این عملیات متوقف شد.
سرلشکر باقری گفت: تا شهریور ماه که زمان تعهد دولت عراق است، صبر می‌کنیم و امیدواریم که دولت عراق به مسئولیتش عمل کند، اما اگر این زمان بگذرد و این‌ها مسلح باقی بمانند و یا عملیاتی انجام دهند، قطعاً عملیات‌های ما علیه این گروه‌ها با شدت بیشتر تکرار خواهد شد.
رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در بخشی از مرزهای جنوب شرقی در ماه‌های اخیر شاهد تحرکاتی از سوی تروریست‌ها بوده‌ایم، بیان کرد: نیروی زمینی سپاه چه در شمال غرب و چه در جنوب شرق فرماندهی و مسئولیت میدانی را بر عهده‌ دارد و کارهای بسیار گسترده و عظیمی در استحکام و انسداد مرز و استقرار و پایش انجام شده و امنیت امروز قابل قبول است هرچند که بعضاً شاهد موارد نادری از ناامنی هستیم و موارد زیادی نیز کشف و خنثی می‌شود و تلاش نیروی زمینی سپاه در کنار مرزبانی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با شرارت‌ها در امتداد مرزهای افغانستان با جدیت در حال انجام است.
همکاری 5000 شرکت دانش بنیان با وزارت دفاع و صدها شرکت با ارتش و سپاه
سرلشکر باقری با‌اشاره به شکل‌گیری رشد تصاعدی در میزان همکاری نیروهای مسلح با شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امروز بیش از ۵۰۰۰ شرکت
دانش‌بنیان با وزارت دفاع و صدها شرکت با ارتش و سپاه از جمله نیروی زمینی سپاه کار می‌کنند.
رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری در بسیاری از استان‌ها ایجاد شده و امروز معمولاً کارهای تحقیقاتی و تولیدی نیروهای مسلح به نحوی با مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان و جوانان دانشمند کشورمان در حال انجام است و این مسیری است که رشد و پیشرفت آن را دنبال خواهیم کرد.
سردار پاکپور:دشمن به باور قطعی رسیده که شکست ایران غیرممکن است
سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این همایش اظهار داشت: ما هیچ فرصتی را برای نو‌سازی و بهسازی و به‌روزرسانی توانمندی‌های خود برای مقابله با تهدیدات امنیتی که‌اشکال تازه و پیچیده‌ای به خود گرفته است، از دست نخواهیم داد.
به گزارش تسنیم،‌ وی افزود: دشمن با دستیابی به بخشی از اطلاعات مربوط به توان دفاعی و نظامی ما به این باور قطعی رسیده است که شکست دادن این توانمندی و قدرت با شیوه‌های مرسوم نظامی، غیرممکن است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: دشمن در دوره جدید تقابل خود با جمهوری اسلامی ایران به جنگ ترکیبی روی آورده است که با تمهیدات و ترتیبات و تدارک صورت‌گرفته در بسیاری از بخش‌ها، این شیوه از خصومت‌ورزی دشمن نیز در معرض شکست و ناکامی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: تدارک ترور‌های کور و اجیر‌سازی هسته‌های فاقد شناخت و درک انسانی از سوی دشمن برای انجام عملیات‌های کورکورانه تروریستی نه ‌تنها نمی‌تواند در نقش یک نیروی نیابتی قابل اعتنا و تأثیرگذار برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران عمل کند، بلکه افشای ارتباط این تروریست‌ها با دشمن و افشای حمایت آنها از این تروریست‌ها بر میزان انزجار و نفرت عمومی از دشمنان ما خواهد افزود.
سردار پاکپور با‌اشاره به برگزاری همایش سراسری سالانه فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد مقدس و جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج امام علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام، گفت: پیشانی سپاس و ستایش و تکریم به آستان جانان می‌ساییم و همه توفیقاتی که تا امروز در عرصه امنیت‌‌سازی و امنیت‌بانی و خدمتگزاری به مردم عزتمند و بزرگ ایران و جبهه سترگ انقلاب اسلامی کسب کرده‌ایم و در امتداد جلب رضایت و خشنودی خداوند قادر متعال که غایت هدف و نظر است، تأییدات و لبخند رضایتمندی ولی فقیه حضرت امام خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) را جلب کرده‌ایم، این را بالاترین مدال افتخار و برترین مزد و پاداش مجاهدت‌های مخلصانه و بی‌دریغ هم‌رزمان خود در نیروی زمینی می‌دانیم.
فرمانده نیروی زمینی سپاه بیان کرد: طی سال‌های گذشته تا امروز و به‌ویژه در بازه زمانی یکساله از گردهمایی پیشین تاکنون به‌لطف حضرت پروردگار توفیق پیدا کردیم مأموریت‌های ذاتی خود در صیانت از امنیت ملی را به‌شایستگی اجرایی و عملیاتی کنیم و به اهداف تعیین‌شده دست یابیم.
وی اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه به‌عنوان بخش مهمی از ساختار نظامی، دفاعی و امنیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با درک همه‌جانبه چندوجهی بودن مقوله امنیت پابه‌پای دولت‌ها، عملکرد و کارنامه درخشانی را نیز در حوزه خدماتی، عمرانی، اقتصادی و مردم‌یاری رقم زده است؛ به‌طوری که به‌تناوب شاهد رونمایی از طرح‌ها و پروژه‌های گوناگونی در سراسر کشور هستیم که به‌دست فرزندان این ملت قهرمان در نیروی زمینی سپاه به‌بار نشسته است.
سردار پاکپور در این زمینه به پروژه‌های بزرگ ملی در حوزه آبرسانی و توسعه و تجهیز شبکه توزیع آب، ساخت مسکن، ساخت بیمارستان و مراکز
خدماتی ـ درمانی، کمک به توسعه و گسترش راه‌های ارتباطی، برپایی دوره‌ای بیمارستان‌های صحرایی، مردم‌یاری و امدادرسانی در زمان‌های بروز حوادث و بلایای طبیعی، کمک به توسعه زیرساخت‌های کشاورزی، فرهنگی، عمرانی، بهداشتی، درمانی و...‌اشاره کرد.
فرمانده نزسا خاطرنشان کرد: در ادامه راهی که تا تحقق همه هدف‌های انقلاب اسلامی پیشِ‌رو داریم، در نیروی زمینی سپاه با دلی سرشار از ایمان و باور و اعتقاد و قلبی مملو از عشق و تعهد و بصیرتی الهام‌گرفته از مکتب امامت و ولایت، میثاقی دوباره می‌بندیم که تا آخرین نفس راه شهادت و شهیدانمان را در مسیر رسیدن به آرمان‌هایمان با عزم و اراده‌ای راسخ‌تر و جزم‌تر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر، وسیع‌تر و گسترده‌تر چه در صیانت و پاسداری از امنیت و اقتدار ملی و چه در کمک به دولت‌ها در پیشبرد اهداف و برنامه‌های معیشتی و اقتصادی و درمانی و عمرانی و چه در حوزه مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی و چه در ارتقای مهارت‌ها و توانمندی‌ها در بخش نیروی انسانی و ادوات و تجهیزات دفاعی و نظامی دنبال کنیم و انتظارات و خواسته‌های فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) را بیش از پیش محقق کنیم.
سرلشکر سلامی: توانمندی دفاعی ما به مرحله شکست‌ناپذیری رسیده است
سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در اجتماع فرماندهان نیروی زمینی سپاه با تجلیل از نقش نیروهای دفاعی و نظامی از جمله نیروی زمینی سپاه در ایجاد قدرت بازدارندگی، گفت: در دنیا هیچ نیروی نظامی و دفاعی را سراغ نداریم که با انواع مختلف و طیف‌های متنوعی از تهدید رو‌به‌رو شده باشد و آن هم نه در یک روز، یک ماه، چند ماه، بلکه چندین دهه ولی ساختار دفاعی ما ضمن مواجهه با چنین شرایطی، محصول فشردگی و تراکم تجربیات سخت و سنگین در برابر همه دشمنان پیشرفته و غیرپیشرفته در عصر جدید است.
به گزارش فارس، وی تاکید کرد: با تدارک و تمهیدات انجام شده، نیروی دفاعی کشور به یک سد مستحکم تبدیل شده و هر اقدامی برای رویارویی با این قدرت، یک انتحار و به مثابه سر به صخره کوبیدن است.
سرلشکر سلامی افزود: شاید برخی تصور کنند که بازدارندگی فقط در موشک و پهپاد است اما امروز چیزی که دشمن را ناامید کرده است، شکل‌گیری یک قدرت بی‌انتها در مقابل هر دشمنی است؛ قدرتی آراسته، صاحب تجربه و سلاح حاضر در میدان با فرماندهانی رشید، مبتکر، مومن که هرگز عقب نمی‌نشینند.
فرمانده کل سپاه با‌ اشاره به شیوه‌های گوناگون دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمنان کوچک امروز متصل به استراتژی‌های بزرگ هستند و هرگز تصور نمی‌کنیم که اینها انسان‌هایی جدا از سناریو و تصویر جهانی تقابل علیه نظام هستند؛ اینها دقیقاً پیاده نظام دشمن هستند.
وی بیان داشت: دشمن به دلیل ضعف‌های ذاتی، نیابتی عمل می‌کند و دیگر امکان ندارد آمریکایی‌ها روی زمین با شما درگیر شوند چرا که به خوبی می‌دانند این کار یک انتحار بزرگ برای آنان خواهد بود اما می‌روند و مشابه‌سازی می‌کنند، شارژ عقیدتی و حمایت مالی می‌کنند، گروه‌ها و گروهک‌هایی را تولید می‌کنند و به نظام سیاسی و اطلاعاتی متصل می‌شوند و از آنجا، اینها را روانه می‌کنند.
سرلشکر سلامی گفت: کسی که در فلان نقطه دست به اقدام تخریبی تاکتیکی می‌زند یا در فلان برجک و پاسگاه با شما می‌جنگد این دقیقاً دستور کار خود را از واشنگتن و نیویورک گرفته است.
وی افزود: مقابله شما با این عناصر در حقیقت خنثی‌سازی سناریوی دشمن در مقیاس وسیع است؛ به ظهور و بروز تاکتیکی این عمل نگاه نکنید و فکر نکنید که عمل شما در یک پاسگاه، یک عمل تاکتیکی است، این دقیقاً مقابله با پیاده ‌سازی سناریوی راهبردی دشمن است.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما ممکن است نسبت به قدرت‌های مدعی جهانی قلیل باشیم اما ضعیف نیستیم، تاکید کرد: ما ممکن است نسبت به دشمنان کمتر باشیم اما قوی هستیم نه فقط در قوت ایمان بلکه در سلاح، ساختار، سازماندهی و...
وی به دیدار اخیر فرمانده نیروی زمینی سپاه با فرمانده معظم کل قوا ‌اشاره کرد و افزود: حضرت آقا در دیدار اخیر از اینکه نیروی زمینی سپاه هم به پهپاد مجهز شده و در عین حال خودش آن را می‌سازد بسیار خوشحال شدند و فرمودند که ساخت پهپاد توسط خود شما یک کار موازی نیست و از موشک‌ها و اینکه چه مشخصاتی دارند سؤال شد که این‌قدر دقیق عمل می‌کنند.
فرمانده کل سپاه با‌ اشاره به موضع‌گیری برخی از دشمنان درباره دقت موشک‌هایمان که دقت هدف‌گیری آن را به داشتن نفوذی ارتباط داده‌اند، گفت: دشمن فکر می‌کند که ما در نقطه اصابت نفوذی داریم که موشک‌ها دقیق به نقطه اصابت برخورد می‌کند البته ممکن هم هست نفوذی داشته باشیم اما این دو هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند.
وی خاطرنشان کرد: ما در طول این سال‌ها با همه نقاط قوت و ضعف دشمن آشنایی پیدا کرده‌ایم و کاملاً او را می‌شناسیم و این بزرگ‌ترین سرمایه است.
سرلشکر سلامی به ماجرای تهدیدات امنیتی علیه جمهوری اسلامی ایران از اقلیم کردستان و پاسخ قاطع نیروی زمینی به آن ‌اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها بنا به اعتراف خودشان در اقلیم کردستان می‌خواستند که کار بزرگی را علیه ما انجام دهند که جان بولتون بخشی از این سناریو را افشا کرد و آن جدا‌سازی قطعه‌ای از سرزمین ما و یا تسلط بر یک یا چند شهر ما حتی برای مدت کوتاه و به دنبال آن انجام یک عملیات روانی وسیع بود.
وی اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه در این ماجرا نیز پیش‌دستی کرد و این آرایش دشمن را به هم ریخت و می‌دانید دشمن قاعده‌مند عمل می‌کند و وقتی قاعده را به هم می‌ریزید تا تولید قاعده جدید مدت زیادی وقت خواهد گرفت، دشمن ما عظیم‌الجثه است اما نمی‌تواند سریع تغییر ایجاد کرده و انعطاف آنها کم است وقتی شما آنها را به هم می‌ریزید این آشفتگی و تبدیل آن به نظم، کار مشکلی است و در این‌جا نیز شما یک تاثیر راهبردی در یک فتنه عظیم گذاشتید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟