loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. «اسحاق بریک»، ژنرال بازنشسته صهیونیست:  اعلان جنگ علیه حزب‌الله یعنی خودکشی  ۱۴۰۳/۰۴/۰۲ تشدید تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی حاکی از ناکامی‌ها و

طاهر مهدوی بازدید : 1 یکشنبه 03 تیر 1403 نظرات (0)

.

«اسحاق بریک»، ژنرال بازنشسته صهیونیست:

 اعلان جنگ علیه حزب‌الله یعنی خودکشی 

۱۴۰۳/۰۴/۰۲

‫ژنرال صهیونیست: ارتش قادر به سرنگونی حماس نیست - ایسنا‬‎

تشدید تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی حاکی از ناکامی‌ها و شکست‌های نتانیاهو و رژیم صهیونیستی در عدم دستیابی به اهدافش است. از آنجایی که این رژیم نمی‌تواند بحران‌های داخلی و بیرونی خود را حل کند با گسترده‌تر کردن فضای درگیری در منطقه تلاش‌ می‌کند تا بر ناکامی‌های خود سرپوش بگذارد. در روزهای اخیر ارتش رژیم صهیونیستی «طرح‌های حمله به لبنان» را تصویب کرد که البته باید توجه داشت که با واکنش‌هایی حتی از سوی حامیان خود مواجه شد. وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد که آمریکا خواهان جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر در خاورمیانه نیست.
درست در این شرایط، «اسحاق بریک»، ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی، در مقاله‌ای در روزنامه معاریو نوشت: بخش سیاسی و نظامی که هفتم اکتبر بزرگ‌ترین شکست و فاجعه را برای این رژیم به بار آورده است، قصد دارد دوباره این شکست را تکرار کند اما این‌بار اهمال‌کاری و غفلت با مرگ صدها هزار نفر در جنگ منطقه‌ای گسترده خطرناک‌تر خواهد بود و رژیم صهیونیستی را ویران می‌کند. این ژنرال بازنشسته هشدار داد، ارتش رژیم صهیونیستی کوچک است و نمی‌تواند حتی در یک میدان پیروز شود چه برسد به ۶ میدان. ارتش رژیم صهیونیستی با کمبود شدید منابع مخصوصا در زمینه تسلیحات مواجه است و جنگ گسترده برای این رژیم فاجعه و ویرانی خواهد آورد.
وی گفت: طرح «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، «یوآو گالانت» وزیر جنگ با موافقت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم برای حمله هوایی، زمینی و دریایی به حزب‌الله، یک جنگ منطقه‌ای گسترده را در ۶ میدان کلید خواهد زد و روزانه هزاران موشک و پهپاد روانه فلسطین اشغالی خواهد شد. 
این طرح یک خودکشی جمعی تحت رهبری سه تن (نتانیاهو، گالانت و‌ هالوی) است که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند، به همین دلیل روی سرنوشت رژیم صهیونیستی شرط‌بندی می‌کنند و کل رژیم را با خود به ورطه نابودی می‌کشند.
بریک افزود: همین رهبرانی که در شکست حماس در بخش کوچکی از نوار غزه ناکام ماندند- زیرا تعداد نظامیان ارتش زمینی رژیم صهیونیستی کم است و نمی‌تواند مدت طولانی در مناطقی که اشغال کرده، بماند و همین باعث می‌شود پس از عقب‌نشینی، نیروهای حماس دوباره به این مناطق برگردند- تصمیم دارند به حزب‌الله حمله کنند و رژیم صهیونیستی را وارد یک جنگ فراگیر منطقه‌ای با لبنان، سوریه و مرزهای اردن کنند که در این صورت کرانه باختری و نوار غزه منفجر خواهد شد و صهیونیست‌ها داخل فلسطین اشغالی شورش خواهند کرد و مصر هم احتمالا در صورت بروز جنگ منطقه‌ای علیه رژیم صهیونیستی شرکت خواهد کرد.
صهیونیست‌ها: 
حزب‌الله برای جنگ طولانی آماده است
تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ علیه لبنان روند معکوسی را در پیش گرفته به شکلی که سیل هشدارها و ابراز نگرانی‌ها و ترس در محافل سیاسی، رسانه‌ای و حتی نظامی این رژیم متوقف نمی‌شود و آنها چنین اقدامی را به منزله «خودکشی دسته‌جمعی» در این رژیم می‌دانند چرا که ارتش آن «بسیار کوچک است و قادر به پیروزی حتی در یک میدان نبوده و قطعاً در شش میدان به صورت همزمان موفق نمی‌شود.»
فرار از ترس جنگ!
همزمان با تشدید درگیری‌ها در جبهه شمال سرزمین‌های اشغالی میان نیروهای مقاومت اسلامی لبنان و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی هراس از احتمال آغاز جنگ فراگیر، سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته است. 
تصاویر منتشرشده از سالن‌های خروجی فرودگاه بن‌گوریون تل‌آویو از ترک گسترده سرزمین‌های اشغالی توسط شهرک‌نشینان صهیونیست در نتیجه تقویت احتمال درگیری میان حزب‌الله و ارتش اسرائیل حکایت دارد. رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند در روزهای اخیر بیش از 62500 نفر به طور روزانه از طریق فرودگاه بن‌گوریون سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده‌اند که این عدد بالاترین رقم از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی در 15 مهر 1402 تا به امروز قلمداد می‌شود. از طرف دیگر، برخی منابع از احتمال حمله اسرائیل به لبنان خبر می‌دهند و به این علت، ازدحام در فرودگاه‌های این کشور زیاد شده است.
مقاومت عراق: در کنار حزب‌الله می‌جنگیم!
گروه‌های مقاومت اسلامی عراق آمادگی خود را برای جنگیدن در کنار حزب‌الله لبنان در صورت حمله تجاوزگرانه ارتش رژیم صهیونیستی به این کشور اعلام کردند. روزنامه الاخبار لبنان نوشت که کتائب حزب‌الله، کتائب سیدالشهدا و جنبش النُجَباء عراق اعلام کردند که در صورت موافقت حزب‌الله لبنان، آمادگی دارند برای با هرگونه تجاوز صهیونیست‌ها به لبنان در کنار حزب‌الله بجنگند. 
این روزنامه به نقل از منابعی در مقاومت اسلامی عراق بدون ذکر نام افزود که کتائب حزب‌الله و جنبش النُجَباء آمادگی خود را برای مشارکت در کنار حزب‌الله لبنان در صورت موافقت مقاومت لبنان، برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی رژیم اسرائیل به لبنان اعلام کردند.
تخلیه شهرک‌های شمال ادامه می‌یابد
ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان شمال اراضی اشغالی اطلاع داد دوره تخلیه شهرک‌های شمال تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت. به گزارش ایسنا، منابع عبری گزارش دادند در سایه ادامه درگیری‌های مرزی میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، ارتش این رژیم به ساکنان شمال اراضی اشغالی اطلاع داد دوره تخلیه شهرک‌های شمال تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.
مروری بر آنچه در میدان می‌گذرد!
مقاومت لبنان اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و مقاومت در غزه و پاسخ به تجاوزات دشمن صهیونیستی به روستاهای جنوبی به‌ویژه شهرک میس‌الجبل، مبارزان مقاومت روز شنبه ساختمانی را در شهرک «المناره» با سلاح مناسب هدف قرار دادند که سربازان دشمن از آن استفاده می‌کردند. طبق گزارش المیادین، در هفته‌های اخیر حزب‌الله لبنان بر حملات خود به شهرک‌های مرزی شمال اراضی اشغالی افزوده است. 
از زمان عملیات طوفان‌الاقصی توسط حماس علیه اراضی اشغالی و شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش این رژیم است. کابینه رژیم صهیونیستی ده‌ها هزار شهرک‌نشین را از منازل‌شان در مرزها به مناطق دیگر منتقل 
کرده است.
مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان از حمله به مرکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک «المناره» در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. در بیانیه حزب‌الله درباره این حمله آمده است: برای حمایت از ملت استوار و مقاومت دلاور و شریف فلسطین در نوار غزه و پاسخ به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاها و خانه‌های غیرنظامیان در جنوب لبنان و به‌ویژه شهرک «میس‌الجبل»، مجاهدان مقاومت اسلامی روز شنبه یک ساختمان مورد استفاده نظامیان دشمن را در شهرک صهیونیست‌نشین المناره با سلاح مناسب و به صورت مستقیم هدف قرار دادند. این بیانیه حزب‌الله در حالی صادر شده است که رادیو ارتش رژیم اشغالگر هم از شلیک دو فروند موشک ضد زره از جنوب به شهرک صهیونیستی المناره خبر داد.
منابع از حمله رژیم صهیونیستی به یک خودرو در شرق لبنان خبر دادند. به گزارش ایسنا، خبرنگار الجزیره اعلام کرد: پهپاد رژیم صهیونیستی یک خودرو در اطراف شهرک «الخیاره» در البقاع غربی در شرق لبنان را هدف قرار دادند. به گفته منابع به نظر می‌رسد در این حمله تعدادی زخمی شده باشند.
گفتنی است، ژنرال‌های صهیونیست طی 10 سال گذشته قدرت موشکی حزب‌الله را زیر نظر داشته‌اند اما پهپاد هدهد حزب‌الله و نفوذ خارق‌العاده آن به شمال اراضی اشغالی، صهیونیست‌ها را متوجه واقعیت ترسناکی به نام سلاح پهپادی حزب‌الله و نسل جدید آن کرد؛ سلاحی که از سرعتی بی‌سابقه برخوردار است و در ارتفاعات بسیار پایین پرواز می‌کند، به طوری که رادارها قادر به شناسایی و رهگیری آن نیستند. این سلاح همچنین قدرت انفجاری بالا دارد و مجهز به دوربین‌های شناسایی و تصویربرداری عالی و باکیفیت است. اگر جنگی باشد در این شرایط خواهد بود!
سایر رویدادها از جبهه یمن
* سازمان تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه امنیتی در شرق عدن یمن خبر داد.
* ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس آیزنهاور» آمریکا قرار است پس از هشت ماه دریای سرخ را ترک کند و احتمال می‌رود ناو دیگری از این کشور جایگزین آن شود.
* رسانه‌های ارتش یمن صحنه‌ها و تصاویری را منتشر کردند که برای اولین‌بار آزمایش شهپاد «طوفان۱» روی یک هدف دریایی و مشخصات آن را نشان می‌داد.
* روزنامه «واشنگتن‌پست» بر ناکارآمدی رویکرد دولت بایدن در شکست و یا مهار نیرو‌های یمنی تاکید کرد.
* منابع خبری از تجاوز نظامی مجدد آمریکا و انگلیس به یمن خبر دادند

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟