loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. خطیب جمعه تهران: خادمان ملت راه آیت‌الله رئیسی را ادامه دهند   ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ امام جمعه موقت تهران گفت: رئیس جمهور شهید روز تعطیلی و پنجشنبه و جمعه نداشت، زیرا هر جا

طاهر مهدوی بازدید : 1 شنبه 05 خرداد 1403 نظرات (0)
.
خطیب جمعه تهران:
خادمان ملت راه آیت‌الله رئیسی را ادامه دهند
  ۱۴۰۳/۰۳/۰۴

‫سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران‬‎

امام جمعه موقت تهران گفت: رئیس جمهور شهید روز تعطیلی و پنجشنبه و جمعه نداشت، زیرا هر جا که مشکلی پیش می‌آمد برای حل مشکلات مردم به سرعت خود را به آنجا می‌رساند؛ بر این اساس، به خادمان ملت می‌گویم که به دنبال این اعمال صالح باشند.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، بیان داشت: هفته گذشته روز ولادت آقا امام رضا علیه‌السلام بود که چون به داغ تبدیل شد، وظیفه می‌دانم حدیث اخلاقی از امام رضا علیه‌السلام بخوانم.
وی افزود: در روایتی آمده است که امام رضا علیه‌السلام به یکی از نزدیکانش فرمود: «تقوا پیشه کن آنچه ما به آن رسیدیم با تقوا بود. کسی که تقوا نداشته باشد و مراقبش نباشد، نه او از ماست و نه ما از او هستیم.» آیت‌الله خاتمی با اشاره به تشییع شهدای خدمت، اظهار داشت: یک خبرگزاری خارجی که میانه آن با ایران هم خوب نیست، تعبیر کرد ایران یکپارچه رئیسی را تشییع کرد؛ لذا کسی که دل به خدا ببندد این‌گونه می‌شود و کوله‌بار آقای رئیسی کوله‌باری بسیار پر از خدمت است.
به گزارش مهر، امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: او روز تعطیلی و پنجشنبه و جمعه نداشت، زیرا هر جا که مشکلی پیش می‌آمد برای حل مشکلات مردم به سرعت خود را به آنجا می‌رساند؛ بر این اساس، به خادمان ملت می‌گویم که به دنبال این اعمال صالح باشند.
وی گفت: آقای رئیسی در این ۳۳ ماه، شبانه‌روز نداشت و آرام نداشت. ایشان گفته بودند که دل من پیش امام رضاست اما برای خدمت باید بروم و خدا هم محبوبیت او را در دل مردم قرار داد.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به حضور پرشور و انبوه مردم در مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت، بیان داشت: فضای دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف پر از مردم بود و زمانی که حضرت آقا نماز می‌خواندند، در میانه نماز صدای ضجه‌های مردم بلند شد. باید گفت کسی که از خدمتگزاران تجلیل نکند، در حقیقت از ذات مقدس ربوبی تجلیل نکرده است و امید داریم که شما مردم خوب با این تجلیل‌تان از آیت‌الله رئیسی از خدا سپاسگزاری کرده باشید.
امام جمعه تهران با اشاره به شهادت آیت‌الله آل‌هاشم، اظهار داشت: آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم که در زمان حیاتشان می‌گفتم ایشان افتخار ائمه جمعه بودند، به جد محور وحدت بود و همان‌گونه که در رابطه با پیغمبر اکرم(ص) داریم که پیغمبر دل‌ها را به هم نزدیک می‌کرد و آقای آل‌هاشم هم این چنین بودند و خیلی از دل‌ها را به هم نزدیک کرد، برای همین ۸۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی در انتخابات خبرگان به ایشان رأی دادند، که این نشان قدرشناسی مردم آن دیار است. وی با اشاره به شهید امیرعبداللهیان وزیر خارجه، تاکید کرد: وزیر خارجه مجاهد فعال، شهید امیرعبداللهیان، انصافاً وزیر خارجه در تراز جمهوری اسلامی ایران بود؛ در این حدود بیش از ۷ ماه جنایات رژیم صهیونیستی غاصب به غزه گویا او وزیر خارجه مردم فلسطین بود، به‌گونه‌ای که در هر یک از مجامع بین‌المللی که می‌رفت از مظلومیت مردم غزه می‌گفت.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به شهادت استاندار آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: مدت مسئولیت استاندار انقلابی آذربایجان شرقی چند ماهی بیشتر نبود که در این حادثه به دیدار خدا رفت؛ او در مراسم معارفه خود به عنوان استاندار گفته بود، من افتخار می‌کنم فرزند یک کارگر در این دیارم، لذا باید گفت همه این شهدا روحشان بلند است و ان‌شاءالله با اولیا و اهل بیت محشور شوند. امام جمعه موقت تهران با اشاره دیگر به رئیس‌جمهور شهید، گفت: در رابطه با سیدالشهدا این حادثه برادر گرامی آیت‌الله رئیسی باید بگویم که بنده از سال ۱۳۵۴ دوست آقای رئیسی بودم. این دوستی تا امروز ادامه یافت. من یک تعبیری را در زمان شهادت حاج قاسم عرض کردم و لازم می‌دانم که درخصوص آقای رئیسی نیز از مالک‌اشتر بگویم که مالک چه مالکی بود، اگر کوه بود کوه یکتا بود؛ اگر سنگ بود سرسخت و محکم بود؛ هیچ پرنده‌ای به اوج او راه نمی‌یافت؛ لذا باید بگویم که داغ، داغ سنگینی بود و بهترین تعبیر هم تعبیر مقام معظم رهبری بود که در حوادث، بنده عنایت خاص به بیانات ایشان دارم. آقا با ۹ صفت آقای رئیسی را ستودند که عبارت بودند از، «خادم‌الرضا» بودن که بالاترین مقام است، «عالم»، «مجاهد»، «کفایت»، «انسان بزرگوار»، «فداکار»، «رئیس‌جمهور مردمی»، «پرتلاش» و «بی‌وقفه در خدمت مردم»،
آیت‌الله خاتمی گفت: وی ۳۳ ماه رئیس‌جمهور بود و بدخواهان هرچه می‌خواستند در فضای مجازی می‌گفتند، اما او تنها شنید و خم به ابرو نیاورد و به ادامه خدمت پرداخت. وی بیان داشت: از طرفی این تشییع با شکوه پیام بیعت با نظام اسلامی را داشت، در حالی که آقای رئیسی عالم معمولی و کناره‌گیر نبود بلکه شخصیت اجرائی اول کشور بود و این شخصیت اول را به پرچم مقدس جمهوری اسلامی پیچیدند.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: بدخواهان نظام این حقیقت را بپذیرند و بدانند که چه بخواهند و چه نخواهند این نظام محبوب دل‌ها است و خواهد ماند.
وی با اشاره به دیپلماسی در دولت شهید رئیسی، گفت: نشانه موفق بودن دیپلماسی خارجی آقای رئیسی آن بود که ۹ کشور جهان با مردم ایران همدردی کرده و اعلام عزای عمومی کردند و این یعنی موفقیت دیپلماسی خارجی کشور است. همچنین ۹۰ کشور جهان برای همبستگی با شما مردم در این داغ، مسئولان عالی‌رتبه خود را برای تسلیت به تهران فرستادند و پیامش این بود که در عرصه سیاست خارجی این راه درست است.
آیت‌الله خاتمی بیان داشت: دیدید که برخلاف برخی که می‌گفتند حضور آقای رئیسی و سفرهایش و پیگیری‌های امور دولت او چالش ایجاد می‌کند، این‌گونه نشد و حتی کارهایی که باید بموقع و سر زمان انجام شود، انجام شد که از جمله مجلس خبرگان ششم بود که افتتاح شد و ان‌شاءالله هفته آینده نیز مجلس دوازدهم هم شکل خواهد گرفت و این به دلیل آن بود که همان‌طور که امام فرموده بود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت دچار آسیب نشود. همه این موفقیت‌ها هم از مدیریت کلان مقام معظم رهبری است که خداوند سایه‌اش را بر سر ما مستدام بدارد. امام جمعه موقت تهران با اشاره به شهدای خدمت، گفت: این شهدای عزیز فدای نظام شدند و تکلیف ما این است که راه این‌ها را با حضور مداوم در صحنه دنبال کنیم و نگذاریم راه مقدسشان کم رهرو شود. وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه، تاکید کرد: طبق قانون اعلام شده است در هشتم تیر رئیس‌جمهور آینده انتخاب خواهد شد لذا بدرقه‌کنندگان شهدای خدمت، خودشان را برای آفریدن حماسه دیگر آماده کنند و کوشش کنند، رئیس‌جمهور طراز، رئیسی‌وار، خستگی‌ناپذیر، مردمی، ولایتمدار و امیدآفرین را ان‌شاءالله برگزینند.
مصوبه تعطیلی روز شنبه تخریب اقتصادی و فرهنگی است
امام جمعه موقت تهران درخصوص مصوبه تعطیلی روز شنبه مجلس، گفت: در قصه تعطیلی شنبه مانند ادبیات امام جمعه محترم هفته قبل می‌گویم و از نمایندگان مجلس گله می‌کنم که این چه مصوبه‌ای بود که در اوج بمباران غزه این تعطیلی را شما تصویب کردید؟ وی ادامه داد: در حالی که می‌گویند به خاطر مشکلات اقتصادی و امثال آن این مصوبه مطرح شده است، اما اتفاقاً این تخریب اقتصادی بود زیرا در سال جهش تولید شنبه را تعطیل می‌کنید در حالی که پنجشنبه که نیمه تعطیل است و نیز جمعه تعطیل است و این جهش تولیدی است که شما تصویب کردید!
آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: این تخریب فرهنگی است که صورت گرفته است، زیرا این تشبه با کفار نیست بلکه این استیلای دشمن است و دشمن از خدایش است که کار ما تعطیل شود که و به فضل خداوند چنین نخواهد شد.
 
 
حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل:
آقای رئیسی تماماً «ینفع الناس» بود با تمام وجود
به حکمت و تدبیر رهبری ایمان داشت
 
‫واکنش امام جمعه اردبیل به گستاخی چند نماینده جمهوری آذربایجان | در دفاع از  مملکتم ساکت نخواهم نشست - خبرگزاری حوزه‬‎
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: یک وصف بزرگ آیت‌الله رئیسی تبعیت از رهبری بود، درباره سخنان رهبر انقلاب اجتهاد نداشت، در برابر منویات رهبری مخالفت نداشت، بعضی از رؤسای‌جمهور گاهی اجتهاد مقابل نص داشتند اما آقای رئیسی با تمام وجود به حکمت و تدبیر رهبری ایمان داشت و اطاعت از رهبری را نه از جهت سیاسی بلکه وظیفه دینی برای خود می‌دانست.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت شهادت رئیس‌جمهور محترم و همراهان گرامی اظهار داشت: اگر خداوند خیر امتی را بخواهد انسان‌های بزرگ را برای کارها و مسئولیت‌های بزرگ آن امت انتخاب می‌کند، جناب آقای رئیسی انسانی بزرگ با فکر بزرگ و تجربه بزرگ بود، او تجربه ریاست دو قوه را در کارنامه خود داشت و در سایه همین تجربه ارزشمند توانست در مدت سه سال نام خود را در تاریخ این کشور ماندگار نماید.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، وی خاطرنشان کرد: آقای رئیسی تماماً «ینفع الناس» بود و با فکر نفع به مردم و خدمت به ملت و کشور اسلامی آمده بود او از سر مسئولیت شرعی آمده بودند نه از سر هوا و هوس و عشق به ریاست، انسان کاری بود نه سیاسی.
امام جمعه اردبیل تصریح کرد: من با پنج رئیس‌جمهور در ایران کار کرده‌ام، آقای رئیسی در تواضع از همه بالاتر بود، من ذره‌ای منیت و خود گرفتن در او ندیدم، بعضی از رؤسای جمهور در منیت رکوردشکنی کرده بود ولی آقای رئیسی کاملاً خاکی و مردمی و از جنس مردم بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی بیان داشت: یک تحلیلگر عربی می‌گوید: آقای امیر‌عبداللهیان فقط وزیر خارجه ایران نبود بلکه وزیر خارجه جریان مقاومت با تمام ‌‌‌طیف‌ها و تمام مشارب بود، همین تحلیلگر می‌نویسد: در شرف آقای رئیسی همین بس که آخرین سخنش با رئیس‌جمهور آذربایجان این بود که قضیه فلسطین اولویت اول جهان اسلام است.
وی گفت: یک وصف بزرگ او تبعیت از رهبری بود، درباره سخنان رهبر انقلاب اجتهاد نداشت، در برابر منویات رهبری مخالفت نداشت، بعضی از رؤسای جمهور گاهی اجتهاد مقابل نص داشتند اما آقای رئیسی با تمام وجود به حکمت و تدبیر رهبری ایمان داشت و اطاعت از رهبری را نه از جهت سیاسی بلکه وظیفه دینی برای خود می‌دانست.
حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی اظهار داشت: در اخلاص فوق‌العاده بود، من رئیس‌جمهوری به اخلاص او ندیده‌ام، البته رهبر انقلاب حسابش جداست.
امام جمعه اردبیل گفت: او کارهای خطیر اقتصادی را به عنوان اصلاح اساسی شروع کرد، گفتند این برای دور دوم شما خوب است، در دور اول رای جمع می‌کنند در دور دوم جراحی اقتصادی می‌کنند اما او مثل جدش این کار را شرک می‌دانست و گفت چه معلوم که من برای دور دوم زنده باشم! به خاطر آینده نباید روی حال معامله کنم و نباید فرصت‌های فعلی را به خاطر آینده از دست بدهم.
وی تصریح کرد: در هیچ کشوری دیده نشده که در ارتحال رئیس کشور مثل ملت ما، ملت آن کشور ارادت نشان بدهند، این ارادت بی‌جا و بی‌حساب نیست، ملت ما کاملاً متوجه خدمت و خلوص یک مسئول هستند، اجتماعات واقعاً بی‌نظیر بود همه جا انفجار جمعیت بود، این ارادت بی‌نظیر ملت خار چشم دشمنان است و جا دارد که دق مرگ شوند او با بهترین بدرقه دنیا را ترک کرد و استقبال در آخرت نیز طبق آیات و روایات بر مبنای دنیاست، اوضاع آخرت را از اوضاع دنیا می‌توان فهمید.
حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی با بیان اینکه از سعادت بزرگ آقای رئیسی این بود که در شهادتش فقط چهار مجموعه ناپاک و خون ریز؛ آمریکا، صهیونیست‌ها، سلطنت‌طلب‌ها و منافقین علیه او حرف زدند، تصریح کرد: جواب این معاندان را خود ملت داد و خواهد داد؛ اولاً در بدرقه او سنگ تمام گذاشتند، جمعیت تشییع‌کننده هم در شهر تهران، هم در مشهد، هم در قم و هم در تبریز محیرالعقول بود. اجتماع، اجتماع کم‌نظیر و حیرت آور بود. برای هیچ رئیس‌جمهوری در دنیا این جمعیت و بلکه صد یک آن جمع نمی‌شود، جواب دوم این بود که آنها را در آرزویشان ناکام گذاشتند، آنها آرزو داشتند که با این حادثه اوضاع کشور به هم بریزد، آنها به طور مدام و با تمام توان ملت ما را به خیابان‌ها و عصیان دعوت می‌کردند، گلویشان پاره شد ولی هیچ فرد ایرانی برای گلو پاره کردن آنها تره خرد نکرد، همین جا عظمت ولایت فقیه روشن شد، خود آنها نیز تصریح کردند که با وجود ولایت فقیه، با این حوادث ایران تکان نمی‌خورد.
امام جمعه اردبیل تصریح کرد: اما جواب اصلی هنوز مانده است، جواب اصلی روز انتخابات خواهد بود، هر کسی می‌خواهد روح آیت‌الله رئیسی شاد شود، هر کسی می‌خواهد دشمنان این کشور ناکام شوند با تمام توان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، ۲۲۰ هزار شهید تقدیم عزت این کشور کرده‌ایم، در واقع ۲۲۰ هزار نسل فدای این انقلاب شده است، پیام همه شهدا لزوم حفظ عزت، اقتدار و امنیت کشور است و راه آن حضور پرشور پای صندوق‌های رای است.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: از امروز به عنوان پیمان با شهدا تمام آحاد ملت همدیگر را «تواصی بالخیر»، «تواصی بالحق» و «تواصی بالمرحمه» بکنند، یعنی ضرورت دینی و ملی شرکت در انتخابات را در همه جا تبلیغ و تبیین کنند، وقت برای تبیین اهمیت این انتخابات ضیق است و هیچ تاخیری در تبیین مسئله روا نیست.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟