loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. رئیس دستگاه قضا:  کاندیداها اخلاق و قانون را در تبلیغات انتخاباتی رعایت کنند ۱۴۰۳/۰۳/۲۱ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای روز دوشنبه طی سخنانی د

طاهر مهدوی بازدید : 1 سه شنبه 22 خرداد 1403 نظرات (0)
.
رئیس دستگاه قضا:
 کاندیداها اخلاق و قانون را در تبلیغات انتخاباتی رعایت کنند
۱۴۰۳/۰۳/۲۱

‫کاندیداها اخلاق و قانون را در تبلیغات انتخاباتی رعایت کنند - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency‬‎

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای روز دوشنبه طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه با اشاره به اعلام اسامی کاندیدا‌های نهائی انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم گفت: تمامی اشخاصی که برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم احساس وظیفه کرده و با انگیزه‌های مختلف ثبت‌نام کردند، چه آن‌هایی که صلاحیت‌شان احراز شد و چه آن‌هایی که این امر برای‌شان محقق نشد، باید در تراز شخصیتی عمل کنند که داوطلب تصدی کرسی مهم ریاست جمهوری اسلامی ایران است؛ در این راستا، اصل اساسی، قائل شدن احترامِ ویژه برای قانون است؛ قطعاً در این قضیه و به طور کلی، قضایای مشابه، نباید عملی مرتکب شد که سبب سوء‌استفاده و بهره‌برداری دشمن شود.
وی در ادامه افزود: کاندیدا‌های احراز صلاحیت‌شده که فرآیند و موسمِ تبلیغات انتخاباتی آن‌ها طبعاً آغاز شده و یا آغاز می‌شود قطعاً توجه و عنایت دارند که باید اخلاق و قانون را در عرصه تبلیغات انتخاباتی، سرلوحه اقدامات خود قرار دهند؛ باید بر آنچه که سبب تقویت انسجام ملی می‌شود و مایه امیدواری برای آحاد جامعه به‌ویژه جوانان است، تاکید و تکیه کرد و از هر آنچه که موجب اِفتراق و سیاه‌نمایی و خوشحالی و شَعف دشمن می‌شود، اِجتناب و اِحتراز ورزید. انتظار آن است که نامزد‌های انتخابات این موارد مهم را به ستاد‌های تبلیغاتی و هواداران خود گوشزد کنند؛ همچنین ضروری است کاندیدا‌ها و ستاد‌های آنان به هشدار‌ها و تذکرات دستگاه‌های نظارتی نیز توجه ویژه داشته باشند تا خدای ‌ناکرده برای خود و یا دیگران، دردسر و تصدیع و مزاحمتی ایجاد نکنند.
دادستان‌ها در جریان تبلیغات اجازه ندهند کار به نشر اکاذیب، تخریب و تشویش اذهان بینجامد
رئیس قوه قضائیه بیان داشت: در فرآیند تبلیغات انتخاباتی، چنانچه پس از تذکرات و هشدار‌های دستگاه‌های نظارتی، کسانی خلاف قانون و اخلاق عمل کنند و با تخریب، توهین، شایعه‌پراکنی و نشر اکاذیب، بخواهند فضا را ملتهب و اذهان را مشوّش کنند، قطعاً با برخورد قانونی دادستان‌ها و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط مواجه خواهند شد. در ایام تبلیغات انتخاباتی رعایت کامل موازین قانونی، امری بسیار مهم است؛ نامزد‌های انتخاباتی و ستاد و هواداران آن‌ها در تمام شئون و اقدامات‌شان همواره قانون را مدنظر قرار دهند.
محسنی اژه‌ای در ادامه با توصیه به گردانندگان رسانه‌ها درخصوص رعایت اخلاق انتخاباتی گفت: رسانه‌ها اعم از رسانه‌های مجازی و غیرمجازی و انسان‌رسانه‌ها و شهروندخبرنگاران و سایر اقسام و اضلاع مرتبط با رسانه، در ایام انتخابات نسبت به رعایت حدود و ثغور اخلاقی، توجه و اهتمام ویژه داشته باشند؛ قطعاً نقد و نقادی، امری بلااشکال و حتی مفید و نافع است، اما توهین، تخریب، ضایع کردن رقیب، نشر اکاذیب، تشویش اذهان و خلافِ واقع گویی، مجاز نیست و بعضاً قابل پیگرد قانونی است. علی‌ای‌ّحال، همان‌طور که همه نامزد‌های انتخاباتی عنایت دارند و به هواداران خود نیز گوشزد خواهند کرد، این چند روزِ منتهی به انتخابات خواهد گذشت، اما خدای‌ناکرده اگر بداخلاقی‌ا‌ی رخ دهد، در حافظه مردم ثبت و ضبط و ماندگار می‌شود.
لزوم تسریع در ایجاد زیرساخت‌های سامانه‌ای ذیل قانون الزام به ثبت اسناد رسمی اموال غیرمنقول
در بخش دوم جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه، رئیس دستگاه قضا ضمن دستور به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک درخصوص تسریع در ایجاد زیرساخت‌های سامانه‌ای ذیل قانون الزام به ثبت اسناد رسمی اموال غیرمنقول، به معاون حقوقی قوه قضائیه نیز دستور داد که آیین‌نامه‌های مربوط به این قانون در اسرع وقت، نهائی شوند.
وی با بیان اینکه مردم نسبت به قانون الزام به ثبت اسناد رسمی اموال غیرمنقول و نحوه اجرای آن، آگاهی و شناخت لازم را ندارند، افزود: باید اطلاع‌رسانی‌های مقتضی و مستمری پیرامون چگونگی اجرای قانون «الزام به ثبت اسناد رسمی اموال غیرمنقول» صورت گیرد و از ظرفیت رسانه ملی نیز در این زمینه به نحو احسن استفاده شود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟