loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. لیست بلند اهداف حزب‌الله در 24 ساعت گذشته از یرعون و المناره تا الجلیل و مرگلیوت ۱۴۰۳/۰۳/۲۱ هیچ نقطه‌ای در شمال اراضی اشغالی نیست که از حملات سنگین موشکی و پهپادی حزب‌الله

طاهر مهدوی بازدید : 4 سه شنبه 22 خرداد 1403 نظرات (0)

.

لیست بلند اهداف حزب‌الله در 24 ساعت گذشته

از یرعون و المناره تا الجلیل و مرگلیوت

۱۴۰۳/۰۳/۲۱

‫2 کشتی در دریای سرخ هدف حمله موشکی قرار گرفت‬‎‫مقابله پدافند هوایی حزب الله لبنان با هواپیمای متجاوز صهیونیستی - ایسنا |  خبر فارسی‬‎

هیچ نقطه‌ای در شمال اراضی اشغالی نیست که از حملات سنگین موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان در امان باشد؛ مقاومت لبنان در حملات اخیر خود نیز پایگاه‌های مختلف رژیم آپارتاید اسرائیل را از یرعون و المناره تا الجلیل و مرگلیوت مورد حمله خود قرار داده است.
ارتش رژیم صهیونیستی که مدعی است در ردیف ۱۷ از بین ۱۳۷ ارتش قوی جهان قرار دارد، گرفتار شبکه پیچیده، نیرومند و کمابیش هماهنگ مقاومت در نقاط مختلف منطقه شده است. بی‌شک در میان شاخه‌های مختلف مقاومت که مستقیم یا غیرمستقیم تحت حمایت ایران هستند، شاخه حزب‌الله لبنان از همه قدرتمندتر و پیشرفته‌تر است و صد البته کابوس بزرگ رژیم آپارتاید اسرائیل است. توانایی‌های نظامی حزب‌الله بالاتر از توانایی‌هایی است که جهان درباره آن اطلاع دارد.
فهرست بلند اهداف اخیر حزب‌الله
مقاومت لبنان روز گذشته خود را نیز با صدور یک بیانیه داغ شروع کرد. بیانیه، شبیه به بیانیه‌هایی بود که طی 8 ماه اخیر صادر کرده است با این مضمون که «مبارزان مقاومت در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و شریف و پاسخ به تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه روستاهای جنوبی به ویژه شهرک‌های حولا و شبعا، روز دوشنبه ۲ ساختمان را در شهرک المناره هدف قرار دادند که سربازان دشمن در آن مستقر بودند. این حمله منجر به کشته و زخمی شدن سربازان شد.»
رسانه‌های عبری هم اعلام کردند، یک موشک ضد زرهی به شهرک المناره شلیک شده است. مقاومت لبنان همچنین در بیانیه‌ دیگری اعلام کرد: مبارزان مقاومت در راستای حمایت از مقاومت و مردم در غزه و پاسخ به تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان، دیروز (دوشنبه) ساختمانی را در شهرک یرعون با سلاح مناسب هدف قرار دادند که سربازان دشمن در داخل آن بودند. این حمله منجر به کشته و زخمی شدن این سربازان شد. براساس گزارش رسانه‌های عبری، ۲ موشک ضد زرهی به شهرک یرؤون شلیک و منجر به آتش‌سوزی در آن شده است. همچنین این رسانه‌ها ادامه دادند موشک‌های ضدزرهی از لبنان به سمت شهرک مرگلیوت شلیک شده است. طبق گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال شلیک ۶ موشک ضدزره از لبنان به سمت شهرک‌های الجلیل علیا آتش‌سوزی‌ها و خسارت‌های جدی به وجود آمد.
برخی دیگر از رسانه‌های عبری همچنین گزارش داده‌اند انفجاری در منطقه کابری در الجلیل غربی رخ داد. به نظر می‌رسد یک پهپاد به این منطقه نفوذ کرد و بالگردها برای مقابله با آن در آماده‌باش قرار گرفتند. رسانه‌ها افزودند این پهپاد در پایگاه نظامی در نزدیکی قبرستان نهاریا سقوط کرد. گفته می‌شود مسیر شماره ۷۰ در چهارراه «گات کالیل» تا «کابری» در نزدیکی مرزهای لبنان نیز بر اثر این حملات مسدود شده است. به گفته منابع آگاه، حداقل یک صهیونیست در این منطقه به دلیل انفجار زخمی شده است. در این منطقه بعد از هدف قرار گرفتن آن با یک موشک یا پهپاد آتش‌سوزی نیز رخ داد. روزنامه «یسرائیل هیوم» هم نوشت گزارش‌های اولیه حاکی از زخمی شدن ۲ نفر در شرق نهاریا به دلیل انفجار پهپاد است. 
به گزارش این رسانه‌ها، حمله در نزدیکی نهاریا تجمع سربازان را هدف قرار داده است. مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد سربازان دشمن را در ساختمانی در شهرک آویویم و تجهیزات جاسوسی در پادگان رامیم را با سلاح مناسب هدف قرار داده که منجر به انهدام این تجهیزات شده است. مقاومت لبنان در ادامه و در بیانیه دیگری گفت که پایگاه «بیاض بلیدا» را هم با پهپاد هدف قرار داده است. در عین حال خبرنگار الجزیره گزارش داد ۲ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه الرادار رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی مزارع شبعا شلیک شد.
وحشت بیش از ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین
رسانه‌های عبری زبان اما گزارش دادند حزب‌الله با اعزام یک پهپاد خاص، به سمت شمال اراضی اشغالی موجب ترس و وحشت بیش از ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین شد. به گزارش ایسنا، رسانه‌های عبری زبان در این باره نوشتند که حزب‌الله لبنان یک پهپاد را شلیک کرد که موجب رعب و وحشت در میان بیش از ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین در عکا و هکریوت شد. پهپاد زمانی که از خط مرزی عبور می‌کند خطرناک‌تر از موشک‌ها می‌شود چرا که با دقت هر مکانی را که بخواهد می‌تواند مورد حمله قرار دهد. رسانه‌های صهیونیست از فرار ده‌ها هزار ساکن شمال اراضی اشغالی به پناهگاه در شهرهای عکا و کریات بیالیک خبر دادند. در جریان فرار صهیونیست‌ها به پناهگاه در عکا و شمال حیفا، چند نفر زخمی شدند. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم با اشاره به شنیده شدن صدای انفجارهایی در آسمان عکا و خلیج حیفا، از فعال شدن سامانه‌های دفاعی برای رهگیری اهدافی هوائی خبر داد.
پاسخی برای موشک‌های حزب‌الله نداریم!
در روزهای اخیر محافل صهیونیستی با اشاره به تشدید درگیری‌ها در جبهه شمالی درباره خطر جدی جنگ فراگیر با حزب‌الله لبنان، هشدار داده‌اند. در همین رابطه، رئیس سابق موساد جنگ با حزب‌الله را تهدیدی برای اسرائیل توصیف کرد. «حاییم تومر»، رئیس سابق موساد، در این باره تأکید کرد: «حزب‌الله موشک‌هایی در اختیار دارد که می‌تواند اسرائیل از جمله فرودگاه بن‌گوریون و حیفا را تا هفته‌ها فلج کند و ارتش ما هیچ پاسخی برای تهدیدات آن‌ها ندارد. به اعتقاد وی جنگ با حزب‌الله تهدیدی برای عقیده و نگرش صهیونیسم خواهد بود.»
چرا گنبد آهنین ناتوان شد؟
رسانه صهیونیستی کالکاسیت هم در مقاله‌ای به قلم «نیتسان سادان» به بررسی حملات موشکی و پهپادی موفق حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی پرداخته و این سؤال را مطرح کرده است که چرا سامانه‌های ضد موشکی رژیم صهیونیستی قادر به رهگیری این موشک‌ها و پهپادها نیستند؟ سادان مقاله خود را به عملکرد موشک «برکان» حزب‌الله لبنان اختصاص داده و این موشک را از نوع تسلیحات مرکب توصیف می‌کند که تولید تمامی اجزای آن تنها در یک ساعت ممکن است و نیازی به جوشکاری نیز در آن دیده نمی‌شود. این موشک از نوع موشک‌های سنگین وزن است، اما برخلاف موشک‌های دیگر نیاز به سوخت زیادی برای پرتاب ندارد، اما از کلاهک انفجاری بزرگی برخوردار است. بر اساس این گزارش، حزب‌الله لبنان از موشک مذکور در جریان جنگ سوریه در سال ۲۰۱۲ پرده‌برداری کرد. این موشک ابزاری آسان و اقتصادی برای از بین بردن استحکامات ارتش دشمن به شمار می‌رود. بر اساس این گزارش شلیک این موشک نیاز به خطر بالایی ندارد و سکوهای پرتاب آن را می‌توان بر روی یک کامیون حمل کرد و بعد از یک دقیقه از پرتاب نیز آن را مخفی کرد. هزینه تولید هر فروند از این موشک کمتر از ۴۰۰ دلار است، اما خسارت‌هایی که می‌تواند به مواضع دشمن وارد کند، بسیار زیاد است. نویسنده صهیونیست می‌افزاید که این موشک مانند یک آبگرمکن خورشیدی است و حرکت آن در هوا بسیار کند است، به گونه‌ای که امکان دیدن آن وجود دارد. همین موضوع است که باعث پیچیدگی رهگیری این موشک می‌شود. بر اساس این گزارش سامانه موشکی مذکور در‌گریز از سامانه‌های راداری بسیار دقیق عمل می‌کند و حتی اگر موشک مهاجم بسیار سریع باشد یا در ارتفاعی پایین پرواز کند، امکان فرار توسط این موشک وجود دارد. چرا که این موشک، یک موشک منظم نیست و در ارتفاعی بسیار پایین حرکت کرده و در مسافت‌های کوتاه شلیک می‌شود. نیروهای حزب‌الله این موشک‌ها را در مسافت‌های بسیار کوتاه پرتاب می‌کنند و مرحله پرتاب تا برخورد این موشک بیش از ۱۰ ثانیه طول نمی‌کشد. به این ترتیب سامانه گنبد آهنین فرصت رهگیری این موشک را در این مدت کم پیدا نمی‌کند.
مقاومت لبنان همچنین یک مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف گرفته و یک فروند پهپاد متعلق به این رژیم را سرنگون کرد.
حمله یمن به ۲ کشتی
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) هم بالاخره تایید کرد که یمنی‌ها ۲ موشک بالستیک ضدکشتی را از مناطق تحت کنترل خود در یمن با موفقیت به سمت خلیج عدن شلیک کردند که یکی از این موشک‌ها به کشتی سوئیسی «ام وی تاویشی» که پرچم لیبریا دارد، اصابت کرد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟