loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. محمدعلی رجبی:  «حبیب‌الله صادقی» می‌دانست که بدون ولایت هیچ حقیقتی تجلی پیدا نمی‌کند   ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر حبیب

طاهر مهدوی بازدید : 38 یکشنبه 09 مرداد 1401 نظرات (0)
.
محمدعلی رجبی:
 «حبیب‌الله صادقی» می‌دانست که بدون ولایت هیچ حقیقتی تجلی پیدا نمی‌کند
  ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر حبیب‌الله صادقی، هنرمند فقید انقلابی صبح دیروز از مقابل فرهنگستان هنر برگزار شد.

در این مراسم، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، ‌حجت‌الاسلام محمد قمی (رئیس‌سازمان تبلیغات اسلامی)، غلامعلی حداد عادل (رئیس ‌فرهنگستان زبان و ادب فارسی)، و سایر مسئولان فرهنگی و هنری کشور حضور داشتند.
در ابتدای مراسم، مصطفی رحماندوست، (شاعر) متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور برای درگذشت حبیب‌الله صادقی را قرائت کرد.
در ادامه محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: فقدان حبیب‌الله صادقی یک ضربه بر هنر انقلابی ایجاد کرد و من مجدداً درگذشت ایشان را تسلیت عرض می‌کنم. پنجشنبه شب خدمت آقای رئیس‌جمهور بودم و ایشان تأکید داشتند که در زمان تشییع، سلام و تسلیت ایشان را خدمت همه جامعه هنری به‌ویژه خانواده عزیزشان ابلاغ کنم.
محمدعلی رجبی دوانی، هنرمند نگارگر و عضو پیوسته فرهنگستان‌ هنر و از دوستان نزدیک مرحوم صادقی نیز در این مراسم گفت: حبیب‌الله می‌دانست که بدون ولایت هیچ حقیقتی تجلی پیدا نمی‌کند.
وی افزود: حبیب هرگز تا آخرین لحظه از پای نایستاد و جلوه‌های مختلفی را کار کرد. در زمان کرونا و خدمات کادر درمان نیز او وارد شد و تعالیمی را بیان کرد. هنرمند انقلاب اسلامی، هنرمندی است متعهد به خداوند و ولایت خداوند و به واسطه ریشه ولایت خودش را متعهد می‌داند.
رجبی یادآور شد: دوست دارم آخرین اثر حبیب‌الله یک رونمایی معنوی داشته باشد و اول آن را خدمت مقام معظم رهبری ببرم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟