loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حملات سنگین مقاومت لبنان و عراق  به اسرائیل / آژیرهای خطر لحظه‌ای قطع نمی‌شوند   ۱۴۰۳/۰۳/۲۰ مقاومت اسلامی لبنان با ده‌ها موشک، راکت و پهپاد پایگاه‌های نظا

طاهر مهدوی بازدید : 2 دوشنبه 21 خرداد 1403 نظرات (0)
.
حملات سنگین مقاومت لبنان و عراق  به اسرائیل
/ آژیرهای خطر لحظه‌ای قطع نمی‌شوند
  ۱۴۰۳/۰۳/۲۰

‫حمله حزب الله لبنان به ۲ پایگاه نظامی اشغالگران صهیونیست - ایرنا‬‎

مقاومت اسلامی لبنان با ده‌ها موشک، راکت و پهپاد پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را همچنان درهم می‌کوبد؛ مقاومت اسلامی عراق نیز در بیانیه‌ای از حمله پهپادی خود به نیروگاه برق در فلسطین اشغالی خبر داده است. در این بین آژیرهای خطر هم در اراضی اشغالی لحظه‌ای قطع نمی‌شوند.
تهدیدات مقامات رژیم آپارتاید اسرائیل سنگین است، اما در میدان عمل، این حملات حزب‌الله و بعد از آن دیگر شاخه‌های مقاومت است که سنگین است. حزب‌الله و دیگر شاخه‌های مقاومت بی‌توجه به تهدیدات مکرر مقامات اسرائیلی خط مقاومت را پی‌ گرفته و منطقه را برای رژیم آپارتاید و حامیان آن جهنم کرده‌اند. به گزارش رسانه‌های عبری ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات پی‌در‌پی و هر روزه حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه «شهر ارواح» شده است. ساکنان شهرک‌های شمال می‌گویند کابینه «بنیامین نتانیاهو» آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.
حملات سنگین حزب‌الله
دیروز مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها، رزمندگان مقاومت پایگاه الرمثا در بلندی‌های اشغالی «کفرشوبا» لبنان را با موشک هدف قرار دادند. همچنین شبکه المیادین از شلیک بیش از ۴۰ راکت از لبنان به سوی پایگاه‌های مختلف رژیم صهیونیستی خبر داد. به دنبال این حملات، آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین مسعده، دفنا، هگوشریم، شنیر، عین قنیا، نحمیا و أودم به صدا درآمدند و...
رادیو ارتش اشغالگر نیز روز یکشنبه اذعان کرد که ۴۰ پرتاب موشکی به بلندی‌های جولان و پهپادها را در الجلیل علیا رصد کرده است. مقاومت لبنان مسئولیت حملات موشکی به مواضع صهیونیست‌ها در جولان اشغالی را برعهده گرفت. به گزارش ایسنا، همزمان با این اذعان ارتش اشغالگر، خبرنگار الجزیره گفت که آژیرهای خطر در منطقه مجدل شمس و اطراف آن در جولان اشغالی سوریه به صدا درآمده است. مقاومت اسلامی لبنان همچنین اعلام کرد مقرهای توپخانه‌ای دشمن در الزاعوره در جولان اشغالی سوریه و محل استقرار سربازان صهیونیست در اطراف آنها را هم با موجی از موشک‌های کاتیوشا هدف قرار داده است و این حملات در واکنش به تجاوزات اشغالگران به خاک لبنان به خصوص ۲ شهرک عیترون و مرکبا و در حمایت از غزه انجام شده‌اند.
آتش‌سوزی مجدد در جولان اشغالی
 سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اما اعلام کرده است که «۲ پهپاد در منطقه جولان اشغالی منفجر شدند که موجب آتش‌سوزی شد و تحقیقات درباره این حادثه در جریان است...چندین موشک نیز به منطقه الزاعوره در شمال شلیک شد که آن هم موجب حریق شده است.» 
ساعاتی بعد حزب‌الله در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که «در حمایت از مردم مقاوم نوار غزه و پشتیبانی مقاومت شجاع و شرافتمند آن و در پاسخ به تجاوزات دشمن اسرائیلی به روستاهای مقاوم جنوب لبنان و منازل مردم به ویژه در شهرکهای عیترون و مرکبا، آشیانه توپخانه دشمن و اماکن استقرار نظامیانش را در الزاعوره در جولان اشغالی سوریه را موشکباران کردیم.» در پی عملیات موشکی حزب‌الله علیه اهداف رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه، تصاویری از وقوع آتش‌سوزی در این مناطق حکایت می‌کند.
حمله با موشک «فلق ۲»، برای نخستین بار
حزب‌الله این را هم اعلام کرد که که یک فروند موشک فلق ۲ را به مرکز فرماندهی نظامی در شمال اراضی اشغالی شلیک کرده است. براساس گزارش سما الاخباریه، یک منبع امنیتی دراین باره به خبرگزاری رویترز گفت که این نخستین بار است که حزب‌الله پس از پرتاب موشک فلق ۱ در ده‌ها حمله قبلی از یک موشک نوع جدید استفاده می‌کند. فلق ۲ موشک زمین به زمین به قطر ۳۳۳ میلی‌متر، با سر انفجاری به وزن ۱۲۰ کیلوگرم و برد تا ۱۱ کیلومتر است. سرعت آن مافوق صوت و شارژ موشک در هنگام پرتاب معادل ۱۲ موشک ۱۰۷ میلی‌متری یا ۶ موشک گراد است. فلق ۱ و فلق ۲ در اکثر قابلیت‌ها شبیه به هم هستند، با این تفاوت که سرعت موشک فلق ۲ به دلیل داشتن موتور بزرگ‌تر و قدرتمندتر، ۸۵ درصد بیشتر است. 
دستاوردهای حزب‌الله از نگاه مقام صهیونیست
با ادامه این حملات موفق، «یوسی کوپر واسر»، مدیرکل مرکز اورشلیم و از مقامات پیشین امنیتی وزارت امور استراتژیک رژیم آپارتاید اسرائیل، در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم گفت که «حزب‌الله در این نبرد دستاوردهای بسیاری را به ثبت رسانده است؛ زیرا با غزه همبستگی کرد، خسارت زیادی به الجلیل وارد کرد، اسرائیل را وادار کرد تا ساکنان مناطق مرزی را تخلیه کند، قدرت بازدارندگی خود را نشان داد و حتی آمریکا را وادار کرد تا به اسرائیل فشار بیشتری بیاورد. حزب‌الله بدون کشاندن جنگ گسترده به لبنان، در جنگ غزه وقفه ایجاد کرد.»
انهدام نیروگاه برق اسرائیل به دست مقاومت عراق
مقاومت اسلامی عراق نیز در بیانیه‌ای از حمله پهپادی خود به نیروگاه برق در فلسطین اشغالی خبر داد. به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروگاه برق «رابین» در فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق تأکید کرد این عملیات را در حمایت از نوار غزه و در پاسخ به کشتارهای اشغالگران علیه فلسطینی‌ها انجام داده است. مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه نیز اعلام کرده بود که یک «هدف حیاتی» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف قرار داده است.
یمن دریا را برای آمریکا جهنم کرد
انصارالله یمن نیز همچنان مشغول ناامن کردن آب‌ها برای رژیم آپارتاید و حامیان آن است. تصاویر خسارت وارده به یک کشتی دیگر آمریکایی در حمله اخیر یمنی‌ها در رسانه‌ها منتشر شده و توجه‌ها را به خود جلب کرده است. برای اولین‌بار تصاویری از میزان خسارت واردشده به کشتی آمریکایی True Confidence و نفت‌کش Wind که هدف موشکی نیروهای مسلح یمن قرار گرفتند منتشر شده است که گفته می‌شود این حملات برای ماه گذشته بوده است. همچنین رسانه‌های خبری از حمله به دو کشتی دیگر در دریای سرخ خبر دادند که قصد داشتند محاصره دریایی رژیم صهیونیستی را نقض کنند. شرکت انگلیسی امنیت دریایی امبری از وقوع یک حادثه دریایی در ۷۰ مایلی جنوب غربی عدن در سواحل یمن خبر داد. شرکت انگلیسی امنیت دریایی امبری از وقوع یک حادثه دریایی در ۷۰ مایلی جنوب غربی عدن در سواحل یمن خبر داد. خبرگزاری رویترز نیز با اعلام این موضوع تأکید کرد که عملیات دریایی دیروز در سواحل عدن مربوط به دو کشتی بوده که هدف اصابت موشک قرار گرفته‌اند. سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس روز یکشنبه از آتش‌سوزی در ۲ کشتی پس از حملات موشکی ناشناس در سواحل یمن در خلیج عدن خبر داد. به گزارش ایسنا، این سازمان انگلیسی به نقل از ناخدای یکی از کشتی‌ها اعلام کرد کشتی مورد اصابت موشک ناشناس قرار گرفت و آتش‌سوزی جزئی در ایستگاه پهلوگیری رخ داد و اکنون خاموش شدن آن گزارش شده است. روسیا الیوم، سازمان عملیات تجاری انگلیس پیشتر بامداد یکشنبه اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در ۸۰ مایل دریایی جنوب شرقی عدن در جنوب یمن دریافت کرده است. شرکت امنیتی انگلیسی آمبری اواخر روز شنبه اعلام کرد که یک کشتی باری با پرچم آنتیگوا و باربودا در ۸۳ مایل دریایی (۱۵۴ کیلومتری) جنوب شرقی عدن مورد اصابت موشک قرار گرفت. شبکه المسیره یمن نیز گزارش داد جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی ۳ مرتبه منطقه الجبانه در غرب یمن را هدف قرار داده‌اند.
بیانیه مهم انصارالله
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد این کشور در حمایت از مردم فلسطین و در پاسخ به حمله روز گذشته ارتش رژیم اسرائیل به اردوگاه «نصیرات» در مرکز نوار غزه یک ناوشکن انگلیسی و دو کشتی مرتبط با دشمن را هدف قرار دادند. در عملیات نخست نیروی موشکی این کشور ناوشکن انگلیسی «دایموند» را در دریای سرخ با چند موشک بالستیک هدف قرار داده است. براساس این بیانیه، ارتش یمن همچنین دو کشتی به نام‌های Norderney و MSC Tavvishi را در دریای سرخ هدف قرار داده که هر دو کشتی مستقیما هدف قرار گرفته‌اند و در کشتی نخست آتش‌سوزی شده است. «یحیی سریع» اشاره کرد که این دو کشتی به هشدارهای ارتش یمن بی‌توجه بوده‌اند و بعد از هشدارها مورد هدف قرار گرفته‌اند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟