loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. مخبر در جلسه هیئت دولت :  بالاترین افتخار رئیس‌جمهور شهید و دولت مردمی تبعیت کامل از رهبری بوده و هست   ۱۴۰۳/۰۳/۱۶ محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در جلسه هیئت دولت، ضمن

طاهر مهدوی بازدید : 39 پنجشنبه 17 خرداد 1403 نظرات (0)
.
مخبر در جلسه هیئت دولت :
 بالاترین افتخار رئیس‌جمهور شهید
و دولت مردمی تبعیت کامل از رهبری بوده و هست
  ۱۴۰۳/۰۳/۱۶

‫جلسه هیئت دولت‬‎

محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در جلسه هیئت دولت، ضمن تسلیت دوباره سالروز رحلت امام راحل و نیز گرامیداشت یاد شهدای یوم‌الله ۱۵ خرداد، با بیان اینکه بالاترین افتخار شخص شهید رئیسی و دولت مردمی تبعیت کامل از رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هست، تصریح کرد: در انتخابات پیش‌رو نیز فرمایشات و منویات ایشان نصب‌العین همه اعضای دولت است.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر زمینه‌سازی برای مشارکت پرشور مردم در انتخابات و برگزاری انتخابات در امنیت و سلامت کامل افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز که از سوی دولت مردمی برگزار شد، رئیس‌جمهور شهید تاکید جدی بر سلامت کامل فرآیند برگزاری انتخابات و عدم هرگونه فعالیتی له یا علیه نامزدها از سوی مسئولان اجرائی داشتند که این تاکیدات بحمدالله به بهترین نحو رعایت شد.
سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه ما به عنوان یاران رئیس‌جمهور شهید، برای حفظ میراث ایشان باید در دو عرصه تلاش کنیم، اظهار داشت: عرصه اول برگزاری سالم، امن و مشارکتی انتخابات و عرصه بعدی تداوم فعالیت‌های دولت به شکل جهادی و بدون هیچ‌گونه خلل و کندی است.
مخبر تصریح کرد: این دولت تا روز و ساعت آخر که کار به دولت بعدی سپرده شود، کارها را با همان روحیه جهادی رئیس‌جمهور شهید ادامه خواهد داد و با هر مدیر یا فردی که در کارها تعلل ورزیده یا اخلال ایجاد کند، برخورد خواهد شد.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به دغدغه‌های رئیس‌جمهور شهید در زمینه ضرورت صیانت از محیط زیست در توسعه، از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خواست تا با جدیت این راهبرد شهید دکتر رئیسی را دنبال کند.
سرپرست ریاست جمهوری همچنین به وزیر صنعت، معدن و تجارت ماموریت داد تا جلسات ستاد تنظیم بازار را به شکل یک روز در میان برگزار کرده و گزارش پایش بازار را به شکل مستمر به وی ارائه کند.
مخبر در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از سفر منطقه‌ای سرپرست وزارت امور خارجه تاکید کرد: دیپلماسی فعال و حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین راهبرد اساسی جمهوری اسلامی ایران و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است که با جابه‌جایی دولت‌ها تغییر نکرده و همه موظف به پیگیری جدی آن هستیم.
وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به حساسیت رئیس‌جمهور شهید نسبت به پیگیری وضعیت و بهبود شرایط کاری فعالان صنایع دستی، ضمن تاکید بر تلاش برای اجرائی شدن دستورات رئیس‌جمهور شهید در این زمینه، گفت: صنایع دستی جزو مزیت‌های کشور است؛ در این عرصه علاوه‌بر اینکه ایجاد اشتغال با کمترین سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، همه اعضای خانواده می‌توانند مشغول کار شده و در ضمن، به حفظ فرهنگ، هنر، آداب و رسوم محلی و ملی نیز کمک کنند.
ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها برای رفع نواقص سال‌های گذشته و تأمین نیازمندی‌های زائران اربعین
همچنین محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در جلسه ستاد مرکزی اربعین، با بیان اینکه مسئله راهپیمایی با شکوه اربعین به‌رغم تلاش‌های دشمنان برای سانسور آن، به کانون توجهات مردم جهان و یکی از جلوه‌های عزت جهان اسلام تبدیل شده است، ‌ بر ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها برای رفع مشکلات و نواقص سال‌های گذشته و توجه به تامین نیازمندی‌های زائران تاکید کرد.
وی با اشاره به برگزاری نسبتا موفق و مؤثر این رویداد بزرگ در سال گذشته، از دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین خواست با نگاهی آسیب‌شناسانه نقاط ضعف و چالش‌های موجود در روند برگزاری مراسم اربعین را احصا کرده و ضمن پرهیز از موکول کردن انجام وظایف محوله به روزهای منتهی به اربعین، ‌ حداکثر ظرف دو هفته آینده با برگزاری جلسات منظم به صورت دقیق مجری و زمانبندی اجرای وظایف را معین و به ستاد مرکزی اربعین اعلام کنند.
«تاکید بر بسیج همه امکانات در زمینه حمل‌ونقل و به‌ویژه بهره‌گیری از ظرفیت مسیرهای دریایی برای انتقال زائران دیگر کشورها به عراق»، «اهتمام ویژه نسبت به تامین غذای سالم، آب شرب کافی و تمهیدات بهداشتی و درمانی برای جلوگیری از گرمازدگی»، «تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مؤثر در روند برگزاری مراسم اربعین»، «تمهید سازوکاری برای جلوگیری و کنترل سوانح جاده‌ای به‌ویژه در کشور عراق»، «برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی به زائران در ۱۰ روز پایانی ماه صفر» و «دستور ویژه به وزرای صمت، امور اقتصادی و دارایی، ‌راه و شهرسازی و رئیس بانک مرکزی برای تامین اتوبوس لازم برای حمل‌ونقل زائران» از دیگر محورهای مهم سخنان دکتر مخبر در این جلسه بود.
سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به مردمی بودن راهپیمایی عظیم اربعین حسینی‌(ع)، بر هماهنگی لازم با تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی در مراسم اربعین امسال و همچنین ضرورت پرهیز از تصمیمات خلق‌الساعه که منجر به توقف زائران در پایانه‌های مرزی شود تاکید کرد.
باز شدن پای رژیم صهیونیستی در منطقه باعث ایجاد ناامنی می‌شود 
«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با سرپرست ریاست جمهوری ضمن عرض تسلیت و ابراز همبستگی مجدد با دولت و ملت ایران، شهادت دکتر رئیسی را ضایعه‌ای بزرگ نه‌تنها برای ایران، بلکه برای همه کشورها و ملت‌های مسلمان دانست.
سرپرست ریاست جمهوری در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی و همبستگی دولت و ملت آذربایجان به مناسبت شهادت دکتر رئیسی و همراهانش، تاکید کرد: همان‌گونه که رئیس جمهور شهید دکتر رئیسی تاکید داشتند، ملت ایران و آذربایجان با یکدیگر پیوندهای دینی، خویشاوندی و قلبی دارند که این پیوند ناگسستنی است.
سرپرست ریاست جمهوری همچنین تاکید کرد که از توافقات صورت گرفته در دیدار اخیر با رئیس‌جمهور شهید حمایت می‌کنیم و ضروری است این توافقات هرچه سریع‌تر اجرائی شوند.
مخبر همچنین تصریح کرد: دکتر رئیسی اعتقاد داشت صلح و امنیت صرفاً از طریق همکاری کشورهای منطقه قابل تحقق است و بر این باور بود که رژیم صهیونیستی عملاً بخشی از ناتو است و باز شدن پای چنین بیگانگانی در منطقه باعث ایجاد ناامنی در قفقاز می‌شود.
رئیس‌جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به رایزنی‌ها و توافقات خود با رئیس‌جمهور شهید کشورمان در آخرین دیدار فیمابین، اجرائی شدن توافقات به دست آمده در آن نشست را موجب ارتقای روابط و همکاری‌ها دانست و گفت: از جمله توافقاتی که در دیدار با شهید دکتر رئیسی داشتیم، بازگشایی سفارت آذربایجان در تهران بود که به‌زودی انجام می‌شود.
وی همچنین تاکید کرد که به همکاری‌های منطقه‌ای و پرهیز از حضور بیگانگان در منطقه متعهد خواهد بود.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟