loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. علی باقری با سیدحسن نصرالله و رهبران مقاومت دیدار کرد ۱۴۰۳/۰۳/۱۵ روابط عمومی حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه درباره جزئیات دیدار باقری کنی و سید حسن نصرالله اعلام کرد که در این دیدار

طاهر مهدوی بازدید : 5 چهارشنبه 16 خرداد 1403 نظرات (0)

.

علی باقری با سیدحسن نصرالله و رهبران مقاومت دیدار کرد

۱۴۰۳/۰۳/۱۵

باقری با سیدحسن نصرالله دیدار کرد

روابط عمومی حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه درباره جزئیات دیدار باقری کنی و سید حسن نصرالله اعلام کرد که در این دیدار، آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه به‌ویژه در دو جبهه نوار غزه و لبنان و راه‌حل‌های مطرح شده و احتمالات مطرح درباره روند رویدادها بررسی شد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان از رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت و ایستادن همیشگی در کنار ملت‌های منطقه و جنبش‌های مقاومت تشکر کرد.
سید حسن نصرالله در این دیدار همچنین شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و همراهان گرامی آنها را بار دیگر تسلیت گفت.
باقری کنی روز دوشنبه سفر منطقه‌ای خود را از لبنان آغاز کرد و با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان، نجیب میقاتی نخست‌وزیر و نبیه بری رئیس‌مجلس و سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و رایزنی کرد. سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان همچنین با حضور در روضه الشهدا ضمن ادای احترام به شهدای مقاومت با حضور بر سر مزار مادر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، برای ایشان فاتحه قرائت کرد.
باقری‌کنی: ایران در کنار سوریه برای مبارزه با بی‌ثباتی در منطقه و کمک به توسعه این کشور باقی می‌ماند
علی باقری‌کنی سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان، ظهر سه‌شنبه پس از دیدار با فیصل مقداد وزیر خارجه این کشور در نشست خبری مشترک با همتای خود پاسخگوی سؤالات خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی شدند.
در ابتدای این نشست خبری، وزیرخارجه سوریه ضمن خوش‌آمدگویی به علی‌باقری و هیئت همراه، شهادت آیت‌الله رئیسی و حسین امیرعبداللهیان را تسلیت گفت و فقدان آنها را به مثابه خسران تعبیر کرد.
سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در ابتدای سخنان خود ضمن اعلام مراتب قدردانی به دلیل حُسن میزبانی طرف سوری اظهار کرد: من امروز به سوریه آمدم تا از دولت و ملت این کشور به خاطر همدردی با دولت و ملت ایران در ضایعه شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه تشکر کنم.
باقری کنی گفت: سفر من این پیام را دارد که جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته در کنار مقاومت و در برابر جنایت و اشغالگری صهیونیست‌ها ایستاده است.
وی ادامه داد: ایران و سوریه دو همراه‌، همکار و دوست صمیمی در مسیر همکاری دو جانبه و ستون‌های اصلی ثبات و پایداری در منطقه هستند.
سرپرست وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد: امروز به سوریه آمدم تا در برابر مهم‌ترین مسئله جهان یعنی مظلومیت مردم غزه و جنایات رژیم صهیونیستی با برادران خود رایزنی کنم و برای کمک‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین با یکدیگر همکاری کنیم.
باقری‌کنی تاکید کرد: ایران و سوریه مفتخرند بیش از چهار دهه با یکدیگر همکاری داشته‌اند و می‌دانند که عامل بی‌ثباتی‌ها در منطقه، اشغالگری و اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیستی است.
وی با تاکید بر اینکه ایران همچنان در کنار سوریه برای مبارزه با بی‌ثباتی در منطقه و همچنین کمک به توسعه سوریه باقی خواهد ماند، تصریح کرد: دو کشور بر این باورند که پایداری، امنیت و ثبات در منطقه در گرو عدم دخالت بیگانگان در منطقه است.
دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به سؤالی در ارتباط با اشغال بخش‌هایی از خاک سوریه عنوان کرد: ما همواره از تمامیت ارضی کشورهای منطقه به ویژه سوریه حمایت کرده و می‌کنیم.
باقری‌کنی در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص احتمال تغییرات در سیاست خارجی ایران در پی تحولات سیاسی گفت: سیاست فشار علیه جمهوری اسلامی ایران سیاست جدیدی از سوی آمریکا نیست. ملت ایران تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کند. در سایه این فشارها ایران توانست ریشه تروریست را با کمک به سوریه و عراق بخشکاند.
وی با تاکید بر اینکه در سایه همین فشارها ایران توانست عملیات مبتکرانه‌ وعده صادق را انجام و رژیم صهیونیستی را در وضعیتی انفعالی قرار دهد، اظهار داشت: با وجود فشارها ایران توانست به عضویت شانگهای و بریکس درآید و در دنیای چند جانبه گرایی نقش‌آفرینی داشته باشد.
سرپرست وزارت امور خارجه یادآورشد: مردم ایران اراده کرده‌اند که هدف اصلی یعنی پیشرفت را با وجود فشارها فراموش نکنند.
تأکید فیصل مقداد بر تداوم ارتباط راهبردی ایران و سوریه
وزیر خارجه سوریه نیز در این نشست خبری، یاد شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان را گرامی داشت و  استمرار روابط راهبردی تهران- دمشق را پراهمیت دانست و بر تداوم این ارتباط راهبردی تاکید کرد. 
فیصل مقداد با اشاره به اینکه فقدان شهید امیرعبداللهیان خسارت بزرگی هم برای ما و هم برادرانمان در ایران است، بیان داشت: از طرف مردم سوریه به ایران تسلیت می‌گویم و به یادگار و میراث بزرگی که شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان از خود به‌جای گذاشتند، احترام می‌گذارم. 
وی بر اهمیت ادامه روابط ایران و سوریه تاکید کرد و افزود: این روابط راهبردی است از این رو بر عمق بخشی روابط ایران و سوریه و همچنین مرتبط کردن کشورهای دیگر عربی تاکید داریم و برای اینکه این مسیر ادامه پیدا کند، اعلام آمادگی کرده‌ایم.
وزیر خارجه سوریه در ادامه یادآورشد: شرط اساسی هر گفت‌وگوی سوری- ترکیه این است که دولت ترکیه خروج نیروهای خود از سوریه را اعلام کند.
علی باقری با بشار اسد دیدار کرد
علی باقری‌کنی وزیر امور خارجه کشورمان  در جریان سفر به سوریه، با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
گفت‌وگو درخصوص بحران غزه و لزوم پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از جمله مهم‌ترین محورهای گفت‌و‌گو میان دو طرف بود.
دیدار باقری‌کنی با رئیس دفتر امنیت ملی سوریه
علی باقری‌کنی سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان سه‌شنبه ۱۵ خردادماه در جریان سفر به سوریه با سرلشکر «کفاح ملحم» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
گفت‌وگو درخصوص افزایش روند همکاری‌های و مناسبات میان تهران و دمشق، بحران غزه و لزوم پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از جمله محورهای گفت‌وگو میان دو طرف بود.
دیدار سران گروه‌های فلسطینی با علی باقری‌کنی
سران گروه‌های فلسطینی حاضر در دمشق روز سه‌شنبه ۱۵ خردادماه با علی باقری‌کنی سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند‌.
پیش از این علی باقری‌کنی هم‌افزایی گروه‌های مقاومت برای مقابله با رژیم صهیونیستی را از اهداف اصلی سفر منطقه‌ای خود معرفی کرده بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟