loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به 91 نفر رسید   ۱۴۰۲/۱۰/۱۶ با گذشت 4 روز از حادثه تروریستی خونین در روز چهارشنبه 13 دی‌ماه، رئیس اورژانس کرمان اعلام کرد که‌ با شهادت طا‌ها

طاهر مهدوی بازدید : 9 یکشنبه 17 دی 1402 نظرات (0)
.
تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به 91 نفر رسید
  ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
تعداد شهدای تروریستی کرمان به 91 تن رسید
با گذشت 4 روز از حادثه تروریستی خونین در روز چهارشنبه 13 دی‌ماه، رئیس اورژانس کرمان اعلام کرد که‌ با شهادت طا‌ها شادکام کودک 8 ساله و سعید شهنوازی دیگر مجروح 60 ساله این حادثه، تعداد شهدا به 91 تن رسید.
وزیر بهداشت: حادثه تروریستی کرمان 32 مصدوم بدحال و 10 مجروح خیلی بدحال دارد
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعدازظهر شنبه 16 دی‌ماه، در‌باره حادثه تروریستی کرمان اظهار کرد: حادثه‌دیدگان این واقعه به 12 بیمارستان که سه مورد از آن بیمارستان اصلی محسوب می‌شدند انتقال داده شدند که در مدت زمان کوتاهی نزدیک به 110 عمل جراحی حیاتی انجام شد، ضمن اینکه با اعلام نیاز دانشگاه همکاران کرمان داوطلبان در محل حاضر شده بودند و دیگر نیازی به اعزام نیرو نبود، ولی برای احتیاط 17 نیروی تخصصی و فوق‌تخصصی اعزام شدند.
وزیر بهداشت از بستری بودن 101 بیمار در بیمارستان‌های کرمان در حال حاضر و بعد از ترخیص‌های چند روز گذشته خبر داد و افزود:
32 بیمار از این مجموع بدحال و در بخش‌های ویژه بستری هستند و 10 بیمار خیلی بدحال هستند.
هیئت اعزامی کمیسیون امنیت ملی مجلس از محل حادثه تروریستی کرمان بازدید کرد
 اعضای هیئت اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در پی ماموریت رئیس‌ مجلس شورای اسلامی به استان کرمان سفر کرده‌اند با همراهی مقامات امنیتی و اطلاعاتی استان از محل حادثه تروریستی ظهر چهارشنبه (13 دی) در مسیر گلزار شهدای کرمان بازدید کردند.
در این سفر که به منظور بررسی ابعاد حادثه تروریستی کرمان که منجر به شهادت تعدادی از شرکت‌کنندگان در مراسم سالگرد شهادت سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی انجام پذیرفت؛ ابراهیم عزیزی نایب ‌رئیس کمیسیون امنیت، سید علی آقازاده دافساری رئیس کمیته دفاعی، حسن همتی رئیس کمیته امنیتی و علی علیزاده عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور داشتند.
کره شمالی با ایران ابراز همدردی کرد
رهبر کره شمالی در پیام همدردی به رئیس‌جمهور ایران به دلیل حادثه تروریستی کرمان، بر موضع پیونگ‌یانگ در مخالفت با همه اشکال تروریسم تاکید کرد.
رویترز به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد؛ رهبر این کشور کیم جونگ اون روز شنبه در پی حادثه تروریستی چهارشنبه کرمان، در پیامی خطاب به رئیس‌جمهور ایران سید ابراهیم رئیسی ابراز همدردی کرد. 
او در این پیام بر مخالفت کره شمالی با همه انواع و اشکال تروریسم تاکید کرد. 
به گزارش فارس، دو انفجار تروریستی روز چهارشنبه در کرمان با واکنش کشورهای مختلف در سراسر جهان همراه بود؛ این کشورها ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم ایران، این اقدام تروریستی را محکوم کردند. 
ژاپن: حمله کرمان غیرقابل قبول بود
«حمله علیه غیرنظامیان بی‌گناه به هردلیلی غیرقابل قبول است» این‌‌ بیانیه وزارت خارجه ژاپن در محکوم کردن حمله تروریستی روز سوم ژانویه (۱۳ دی‌ماه) در کرمان است.
توکیو با محکوم کردن این اقدام تروریستی تصریح کرد: « ما صمیمانه تسلیت خود را به قربانیان و خانواده‌های داغدار ابراز می‌کنیم و برای مجروحان بهبودی عاجل آرزومندیم». 
وزیر خارجه سریلانکا:در کنار دولت و مردم ایران ایستاده‌ایم
علی صبری، وزیر امور خارجه سریلانکا در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اقدام تروریستی در شهر کرمان را به‌شدت محکوم کرد.
وزیر امور خارجه سریلانکا مراتب همدردی و اندوه دولت و مردم سریلانکا با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمله تروریستی روز چهارشنبه در شهر کرمان را ابراز کرد.
وی در ادامه به بیانیه منتشر شده از سوی رئیس‌جمهور این کشور در محکومیت شدید این حادثه تروریستی اشاره کرد و افزود: ما در کنار دولت و مردم ایران ایستاده‌ایم.
دانش‌آموزان کرمانی یاد همکلاسی‌های شهیدشان
در حادثه تروریستی را گرامی داشتند
  ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
جای خالی شهید حادثه تروریستی کرمان در مدرسه | حال و هوای کلاس درس را ببینید  - همشهری آنلاینروزنامه فرهیختگان - ۲ شهید به شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی کرمان اضافه شد  - صاحب‌خبر
به گزارش ایرنا، بر اثر حادثه تروریستی عصر چهارشنبه هفته گذشته در مسیر گلزار شهدای کرمان، ۲۲ دانش‌آموزی که همراه با اعضای خانواده برای شرکت در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی به این مکان مقدس آمده بودند، در نتیجه انفجارهای انتحاری و تروریستی کوردلان داعشی، جان به جان‌آفرین تسلیم کردند، به آسمان شهادت پر گشودند و دیگر در میان ما نیستند.
صبح دیروز در مدارسی که دانش‌آموزان‌شان در این حادثه تروریستی شهید شدند، دانش‌آموزان در حالی قدم به کلاس‌های درس گذاشتند که به جای همکلاسی‌های شهید خود، با شاخه‌های گل‌های رنگارنگی مواجه شدند که قاب‌های عکس شهدا را در آغوش کشیده بودند.
به گفته مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور شاهد و ایثارگران، ۲۳ دانش‌آموز در حادثه تروریستی کرمان شهید و ۲۰ دانش‌آموز دیگر مجروح شدند که حال تعدادی از مجروحان مساعد نیست، همچنین یک دانشجو معلم با نام فائزه رحیمی در این حادثه شهید شد.
زهرا مظفر در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: از ۲۳ دانش‌آموز، ۱۲ دانش‌آموز دختر و ۱۱ دانش‌آموز پسر شهید شدند، همچنین ۲۰ دانش‌آموز هم در بیمارستان بستری هستند.
وی ادامه داد: همه این دانش‌آموزان از کرمان بودند، آموزش‌وپرورش اعزام کاروان را در برنامه خود داشت اما در آن زمان رخ دادن حادثه، این دانش‌آموزان اعزامی در منطقه حضور نداشتند. دانش‌آموزان شهید و مجروح یا موکب‌دار بودند و یا به همراه خانواده‌های خود در این مراسم حاضر شدند.
براساس اعلام آموزش‌وپرورش، اسامی شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان عبارتند از:
۱- شهیده نرگس کارگر پایه سوم دبستان حمزه ناحیه ۲ کرمان.
۲- شهیده زینب یعقوبی پایه هشتم دبیرستان راه دانش ناحیه ۲ کرمان.
۳- شهید امیرحسین دهدهی پایه هشتم دبیرستان شهید مهدوی ناحیه ۲ کرمان.
۴- شهید یاسین تشت‌زر پایه دهم هنرستان باقرالعلوم زنگی‌آباد ناحیه ۲ کرمان.
۵- شهیده المیرا حیدری‌نژاد فرسنگی پایه یازدهم هنرستان فرهنگیان ناحیه ۲ کرمان.
۶- شهیده عارفه سلمانی‌پور پایه یازدهم هنرستان اندیشه نو ناحیه ۲ کرمان.
۷- شهیده فاطمه نظری کدخدا همت‌آبادی پایه دوازدهم هنرستان اندیشه نو ناحیه ۲ کرمان.
۸- شهیده زهرا هوشمندپناه پایه دوازدهم هنرستان اندیشه نو ناحیه ۲ کرمان.
۹- شهیده زینب رحمت‌آبادی پایه ششم دبستان حضرت خدیجه(س) ناحیه یک کرمان.
۱۰- آیدا قاسمی پایه پنجم دبستان حکمت ناحیه یک کرمان.
۱۱- محمدامین صفرزاده پایه نهم دبیرستان علی ابن ابی‌طالب(ع) ناحیه یک کرمان.
۱۲- زهرا سلطانی‌نژاد پایه پنجم دبستان نظریان ناحیه یک کرمان.
۱۳- محمدامین سلطانی‌نژاد پایه دوم دبستان ثارالله کرمان.
۱۴- مهدی سلطانی‌نژاد پایه اول دبستان عباد ناحیه یک کرمان.
۱۵- مریم سلطانی‌نژاد پایه سوم دبستان ثارالله ناحیه یک کرمان.
۱۶- میلاد شادکام پایه پنجم دبستان بهرامی ناحیه یک کرمان.
۱۷- سبحان علیزاده پایه دوم شهدای فرهنگیان زرند.
۱۸- محمدعلی مرادی پایه نهم دبیرستان فضل‌الله‌خان یزدان‌آباد زرند.
۱۹- حسین محمدآبادی پایه ششم شهرستان نرماشیر.
۲۰- حسن محمدآبادی پایه یازدهم هنرستان جوادالائمه شهرستان نرماشیر.
۲۱- محمدطاها قدیری‌فرد پایه ششم دبستان ارجمند ناحیه یک.
۲۲- فائزه نظری پایه نهم دبیرستان راه دانش ناحیه دو.
گفتنی است، دیروز با شهادت طاها شادکام هشت‌ساله یکی از دانش‌آموزان بدحال بستری در بیمارستان به تعداد شهدای دانش‌آموز انفجار تروریستی کرمان به ۲۳ تن افزایش یافت.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟