loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. دبیرکل سازمان ملل:  رئیسی در برهه‌ای چالش‌برانگیز ایران را هدایت کرد ۱۴۰۳/۰۳/۱۱  دبیرکل سازمان ملل در مراسم یادبود رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و سایر شهدای

طاهر مهدوی بازدید : 4 شنبه 12 خرداد 1403 نظرات (0)
.
دبیرکل سازمان ملل:
 رئیسی در برهه‌ای چالش‌برانگیز ایران را هدایت کرد
۱۴۰۳/۰۳/۱۱

‫دبیرکل سازمان ملل: رئیسی در برهه ای چالش برانگیز ایران را هدایت کرد - ایرنا‬‎

 دبیرکل سازمان ملل در مراسم یادبود رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و سایر شهدای سانحه بالگرد ایران گفت: سید ابراهیم رئیسی، ایران را در برهه‌ای چالش برانگیز برای کشور، منطقه و جهان هدایت کرد.
مراسم یادبود شهیدان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و سایر شهدای سانحه بالگرد ایرانی روز پنجشنبه به وقت محلی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد و مجددا مجمع عمومی سازمان ملل یک دقیقه به احترام آنان سکوت کرد و ایستاد. 
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در این مراسم گفت: ما تنها چند روز پس از حادثه دلخراش ۱۹ مه که جان سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه از جمله حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هفت نفر دیگر را گرفت، دور هم جمع می‌شویم.
گوترش افزود: من از این فرصت استفاده کرده و به خانواده‌های آن مرحومان و به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گویم.
دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: سید ابراهیم رئیسی، ایران را در برهه‌ای چالش برانگیز برای کشور، منطقه و جهان هدایت کرد.
گوترش اضافه کرد: رئیسی تنها ساعاتی قبل از مرگش با همتای آذربایجانی خود در سد قیز قلعه سی که بزرگ‌ترین پروژه آبی مشترک بین دو کشور است، دیدار کرد. در این شرایط سخت، همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بیش از پیش مورد نیاز است.
دبیرکل سازمان ملل گفت: چنین همکاری‌هایی برای ایجاد اعتماد، جلوگیری از درگیری و حل و فصل اختلافات حیاتی است.
گوترش تاکید کرد: اطمینان می‌دهم که سازمان ملل متحد در کنار مردم ایران در تلاش آنها برای صلح، توسعه و آزادی‌های اساسی می‌ایستد. سازمان ملل متحد برای کمک به تحقق صلح و امنیت پایدار و توسعه و حقوق بشر برای همه که در منشور آمده است‌، هدایت خواهد شد.
دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: در حالی که جمهوری اسلامی ایران در سوگ درگذشت رئیس‌جمهور و همراهانش سوگوار است، من بار دیگر به دولت و مردم آن از صمیم قلب تسلیت می‌گویم. 
 سفیر ایران در سازمان ملل:همدردی کشورها بیانگر عشق و احترام آنها به مردم ایران و قربانیان سقوط بالگرد است
امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد نیز در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای گرامیداشت یاد و خاطره جناب آقای سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران گفت: مایلم به نمایندگی از دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران و از جانب خودم از ریاست محترم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دبیرکل محترم سازمان ملل متحد و همه حاضران بابت برگزاری این نشست جهت ادای احترام و گرامیداشت یاد و خاطره رئیس‌جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای سید ابراهیم رئیسی و وزیر فقید امور خارجه، جناب آقای حسین امیرعبداللهیان، عمیقاً قدردانی نمایم. درگذشت غم‌انگیز آن‌ها برای ملت ما و کسانی که آن‌ها را می‌شناختند، ضایعه شگرفی بود.
وی بیان داشت: مجدداً از همدردی تمامی کشورها در این رویداد حزن‌انگیز صمیمانه قدردانی می‌کنم؛ این همدردی بیان‌گر عشق و احترام آن‌ها به مردم ایران و قربانیان این حادثه تلخ است.
 همچنان متعهد به راه‌حل سیاسی در سوریه هستیم
امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد همچنین در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت خاورمیانه و سوریه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان متعهد به یک راه‌حل سیاسی برای وضعیت در سوریه است و به حمایت از یک فرآیند سیاسی کاملاً سوری‌محور و سوری‌مدیریت شده که توسط سازمان ملل تسهیل شود، ادامه خواهد داد و به مردم و دولت سوریه در بازسازی وحدت و تمامیت ارضی کشورشان کمک خواهد کرد.
 تجلیل سازمان همکاری اسلامی از تلاش‌های رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران در سازمان ملل
خبر دیگر اینکه، سفیر و نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل در مراسم یادبود سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و سایر شهدای سانحه سقوط بالگرد ایرانی گفت: مفتخرم به نمایندگی از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ادای احترام کنم.روز یکشنبه ۱۹ مه ۲۰۲۴، سراسر جهان خبر تلخ و تکان‌دهنده درگذشت تاسف‌بار جناب آقای ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه را در پی سقوط بالگرد حامل او در ایران دریافت کرد.
وی به نمایندگی از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ادامه داد: ضمن دعا برای آرامش ابدی روح رئیس‌جمهور فقید، از کمک‌های تاریخی ایشان در چشم‌انداز و مأموریت سازمان همکاری اسلامی، به‌ویژه هدف اصلی آن در احیای حقوق مسلم فلسطینیان و حفظ مسجد مقدس قدس شریف، سپاسگزاریم.
او گفت: به لطف رهبری، خرد و سیاست اجماع رئیس‌جمهور فقید، و با حمایت مستمر سایر رهبران سازمان همکاری اسلامی، این سازمان قوی‌تر، منسجم‌تر و نیروی مؤثری برای ارتقای صلح، امنیت و رفاه جهانی شده است.
 دفاع سازمان ملل از برگزاری مراسم یادبود برای رئیس‌جمهور ایران
«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران از برگزاری این مراسم دفاع کرد و آن را مطابق قوانین سازمان ملل دانست.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟