loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در تماس تلفنی علی باقری کنی،آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان : تأکید باقری‌کنی بر اهمیت اجرائی شدن بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نخست‌وزیر ارمنستان  ۱۴۰۳/۰۳/۱۱

طاهر مهدوی بازدید : 2 شنبه 12 خرداد 1403 نظرات (0)
.
در تماس تلفنی علی باقری کنی،آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان :
تأکید باقری‌کنی بر اهمیت اجرائی شدن
بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نخست‌وزیر ارمنستان 
۱۴۰۳/۰۳/۱۱

‫تماس تلفنی وزیرخارجه ارمنستان با باقری کنی/ تأکید بر نقش مهم ایران در تقویت  صلح در قفقاز جنوبی - خبرآنلاین‬‎

علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان با آقای آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان در تماس تلفنی رایزنی و تبادل نظر کرد.
آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت به دولت و مردم ایران، بر تداوم همکاری دولت ارمنستان با جمهوری اسلامی ایران برای تحقق اهداف مورد نظر رهبران دو کشور تاکید کرد.
در این گفت‌و‌گوی تلفنی علی باقری ضمن تشکر از پیام‌های مقامات عالی ارمنستان از جمله رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور و همچنین سفر نخست‌وزیر و وزیر خارجه ارمنستان به تهران برای ادای احترام به رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید و همراهان وی، بر اهمیت اجرائی شدن بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نخست‌وزیر ارمنستان که ناظر بر تحقق اهداف راهبردی بین دو کشور است، تاکید کرد.
سرپرست وزارت خارجه با تاکید بر امنیت درون‌زا به عنوان دکترین امنیت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایران خود را به نقش‌آفرینی مؤثر برای پایداری امنیت و ثبات در قفقاز متعهد می‌داند.
باقری همچنین بر آمادگی کشورمان برای عملیاتی شدن توافقاتی که در دوران رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید کشورمان حاصل شده تاکید کرد و در ادامه ضمن ابراز همدردی جمهوری اسلامی ایران با سیل زدگان اخیر در ارمنستان، آمادگی ایران را برای کمک به حادثه دیدگان ابراز داشت.
وزیر امور خارجه ارمنستان نقش جمهوری اسلامی ایران در تقویت صلح در منطقه قفقاز جنوبی را مهم توصیف کرد.
به گزارش ایرنا، وی همچنین از همکاری‌های ایران در اجرای طرح‌های زیرساختی ارمنستان‌ از جمله جاده آگاراک- کاجران ابراز رضایت کرد.


 
کنعانی در واکنش به حملات پنجشنبه شب آمریکا و انگلیس به یمن:
 جامعه جهانی و کشورهای اسلامی
به وظایف قانونی خود در حمایت از یمن عمل کنند

‫واکنش تهران به حملات آمریکا و انگلیس به یمن‬‎

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه حملات پنجشنبه شب آمریکا و انگلیس به مناطقی در شهرهای صنعا و الحدیده یمن را که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد، شدیدا محکوم کرد. کنعانی گفت: حمله متجاوزانه آمریکا و انگلیس به یمن و هدف قرار دادن شهروندان و غیرنظامیان، همزمان با تداوم حمایت نامحدود این دو کشور از استمرار جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و نیز منطقه رفح، با هدف گسترش ناامنی در منطقه و ممانعت از حمایت شرافتمندانه مردم و دولت نجات ملی یمن از ملت مظلوم فلسطین صورت می‌گیرد. وی تداوم نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی یمن و حمله به شهروندان این کشور را مصداق روشن نقض قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز نقض حقوق بشر دانست و ادامه داد: دولت‌های متجاوز آمریکا و انگلیس مسئول پیامدهای این جنایات علیه مردم یمن هستند. سخنگوی وزارت امور خارجه از جامعه جهانی و مجامع بین‌المللی و نیز کشورهای اسلامی خواست تا به وظایف قانونی و انسانی خود نسبت به حمایت از مردم مظلوم یمن و مخالفت با اقدامات تحریک‌آمیز و ماجراجویانه آمریکا و انگلیس در منطقه عمل کنند. به گزارش ایرنا، کنعانی در پایان شهادت جمعی از شهروندان یمنی در نتیجه این حملات ناجوانمردانه را به دولت نجات ملی و ملت یمن خاصه خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و برای مجروحان سلامتی و شفای عاجل مسئلت کرد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟