loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. سرلشکر باقری:  ‌‌آمادگی هوانیروز ‌فوق‌العاده افزایش داشته است   ۱۴۰۲/۰۸/۳۰ سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشور در رأس هیئت عالی‌رتبه نظ

طاهر مهدوی بازدید : 3 چهارشنبه 01 آذر 1402 نظرات (0)
.
سرلشکر باقری:
 ‌‌آمادگی هوانیروز ‌فوق‌العاده افزایش داشته است
  ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

سرلشکر باقری: حرکت جهادی هوانیروز/ کرمان مرکز مقاومت است

سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشور در رأس هیئت عالی‌رتبه نظامی به کرمان سفر کرد و در بدو ورود وارد پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان شد.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح به‌منظور ارزیابی و بررسی میدانی از یگان‌های نظامی و انتظامی مستقر در استان کرمان وارد این استان شد و مورد استقبال رسمی مقامات و مسئولان ارشد کشوری و لشکری در کرمان قرار گرفت.
کرمان دومین مقصد سفر استانی سرلشکر باقری در سال جاری است که به‌منظور ارزیابی و بررسی میدانی از یگان‌های نظامی و انتظامی انجام می‌شود.
‌سرلشکر محمد باقری رئیس‌‌ ستاد کل نیروهای مسلح ظهر امروز در بدو ورود به کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم کرمان مردمی خوب و خونگرم هستند و کرمان مرکز مقاومت است و مضجع شریف شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در این شهر است.
وی با اشاره به اهداف سفر به استان کرمان بیان کرد:  سفر امروز به کرمان با هدف حضور میان همرزمان ارتش، سپاه و انتظامی انجام شده است.
سرلشکر باقری که در پایگاه هوانیروز کرمان حضور داشت، ابراز کرد: گزارش تیم‌های پیشرو حاکی از این است که این پایگاه در سال‌های اخیر و به ‌ویژه دو سال گذشته میزان آمادگی هوانیروز کرمان فوق‌العاده افزایش داشته است که نشان از حرکت جهادی در نیروی رزمی و هوانیروز قهرمان است.
وی خاطرنشان کرد: هوانیروز کرمان جزو قوی‌ترین‌های یگان‌های نیروهای مسلح کشور است و با بالگردهای مناسب و آماده در پشتیبانی رزمی از نیروها عمل می‌کند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح در نخستین برنامه ‌با همراهی جمعی از فرماندهان و مسئولان ارتش با حضور در پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان توان بالگردی، رزمی، دفاعی و عملیاتی این پایگاه را مورد ارزیابی قرار داد.
سرلشکر باقری در جریان سفر به استان کرمان با حضور در یگان‌ها و مراکز ارتش، سپاه و فراجا آخرین وضعیت توان رزمی و آمادگی دفاعی نیروهای مسلح را مورد بررسی قرار می‌دهد.
سرلشکر موسوی:با کوچک‌ترین تجاوز و تعدی پاسخ پشیمان‌کننده می‌دهیم 
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه بازدید سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از پایگاه سوم رزمی هوانیروز کرمان با اشاره به میزان بازدارندگی ارتش در سطوح مختلف، اظهار داشت: آنچه که از نیروهای مسلح در سطح یک کشور انتظار می‌رود، این است که از قدرت و توانمندی برخوردار باشد تا در مواقع لازم بتواند هرگونه عملیات آفندی و پدافندی را برای کشور انجام دهد و اگر متجاوزی به کشور حمله کرد بتواند در مقابل آن بایستد و از کشور و منافع ملی دفاع کند.
وی بیان کرد: سال‌ها‌ست با فرماندهی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) و با توجه به قدرتی که تمامی نیروهای مسلح کشور ما از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران دارد به این حد از توانایی رسیده‌ایم که مقابل هر دشمنی در هر سطح و هر جایی که بخواهد نسبت به کشور ما تعدی و تجاوزی داشته باشد بایستیم و بر آنها پیروز شویم و ضرباتی را بر دشمن وارد کنیم که از اقدام خود پشیمان شوند.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دشمنان ما با توجه به همین اطلاعات ناقصی که از توان جمهوری اسلامی ایران دارند به این باور رسیده‌اند که نباید با جمهوری اسلامی وارد تقابل نظامی‌شوند، گفت: مقابله نظامی با ما قطعاً برای آنها شکست جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه امروز در پایگاه هوانیروز کرمان شاهد تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر در این پایگاه بودیم، افزود: با تلاش فرماندهی هوانیروز و فرماندهی نیروی زمینی ارتش و همکاری خوب صنایع دفاعی اتفاقات بسیار خوبی در هوانیروز افتاده است.
امیر موسوی با اشاره به سوابق هوانیروز از روزهای نخست پیروزی انقلاب تا امروز، بیان کرد: آمادگی کنونی هوانیروز ارتش بی‌سابقه است و تاکنون این تعداد بالگردهای آماده با این میزان تجهیزات و تسلیحات نصب شده بر روی آن را نداشته‌ایم؛ حتی تصور آن را هم نمی‌کردیم.
وی با بیان اینکه امروز بالگردهای ما می‌توانند حتی از فواصل دور هم اهداف خود را مورد اصابت قرار دهند و توان تسلیحاتی متنوع و متعددی دارند، گفت: چیزی که قدرت هوانیروز ما را فراتر از این برده، قدرت نیروی انسانی هوانیروز است؛ توان، انگیزه، ایمان، تخصص، مهارت و شجاعت کارکنان هوانیروز، اعم از خلبان، کارکنان فنی و پشتیبانی برای همه نیروهای مسلح یک نقطه اتکای قوی در رزم احتمالی آینده است.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مردم چشمه‌هایی از این آمادگی را در بلایای طبیعی و در زمان بحران مشاهده می‌کنند و اولین واحدهایی که در بحران‌ها حاضر می‌شود هوانیروز است، افزود: اگر روزی درگیر یک جنگ هم بشویم، هوانیروز برگ‌های زرین و درخشان مانند سال‌های حماسه دوران دفاع مقدس در کتاب پرافتخار عملکردش ثبت می‌کند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟