loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. تجدید میثاق سرپرست و کارکنان وزارت امور خارجه با آرمان‌های امام راحل(ره)  ۱۴۰۳/۰۳/۰۹ سرپرست و کارکنان وزارت امور خارجه با حضور در حرم امام راحل(ره)ضمن تجدید عهد با آرمان‌های

طاهر مهدوی بازدید : 3 پنجشنبه 10 خرداد 1403 نظرات (0)

.

تجدید میثاق سرپرست و کارکنان وزارت امور خارجه

با آرمان‌های امام راحل(ره) 

۱۴۰۳/۰۳/۰۹

‫تجدید میثاق باقری و جمعی از کارکنان وزارت امورخارجه با بنیانگذار انقلاب‬‎
سرپرست و کارکنان وزارت امور خارجه با حضور در حرم امام راحل(ره)ضمن تجدید عهد با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی در مراسم گرامیداشت سالگرد امام با عنوان «فلسطین و مقاومت در منظومه فکری امام خمینی(ره) شرکت کردند.
علی باقری در مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی با عنوان «فلسطین و مقاومت در منظومه فکری امام خمینی(ره)» در حرم امام خمینی(ره) با بیان اینکه استقلال یعنی صیانت از هویت ملت ایران، در ادامه افزود: این استقلال برای ما قدرت ایجاد کردن است و از همه قدرت‌ها موثرتر است.
امام(ره) در عرصه بین‌الملل بنیانگذار جریان مقاومت بودند
به گزارش ایسنا، سرپرست وزارت امور خارجه در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست با بیان اینکه امام(ره) یک ایدئولوگ بزرگ بودند و کارکرد بسیار مهم ایشان ورود دین به حاکمیت بود، گفت: امام خمینی(ره) در عرصه داخلی بنیانگذار نهاد جمهوری اسلامی بودند. در عرصه سیاست خارجی بنیانگذار سیاست نرم نه شرقی نه غربی و در عرصه بین‌الملل بنیانگذار جریان مقاومت بودند.
امام خمینی دین را وارد حاکمیت کردند
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) دارای ویژگی‌های کم‌نظیری بودند، اگر نگوییم بی‌نظیر‌، تصریح کرد: امام خمینی دین را وارد حاکمیت کردند و در حقیقت این گزاره در این فرآیند ثابت شد که ورود دین به حاکمیت موجب کارآمدی حاکمیت می‌شود.
باقری با بیان اینکه امام خمینی سیاست خارجی مبتنی بر تفکر دینی را در این حوزه وارد کردند، ادامه داد: بنیان تفکر امام در عرصه سیاست خارجی استقلال است و این گران‌سنگ‌ترین هدیه امام در عرصه سیاست خارجی است.
وی با اشاره به تعریف استقلال از نگاه امام خمینی(ره) گفت: ایشان در این ارتباط بر موضوع صیانت از هویت ملت ایران تاکید داشتند.
این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از  صحبت‌های خود به  تاثیر انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام در ایجاد جریان مقاومت در منطقه اشاره کرد و گفت: جریان مقاومت الهام گرفته از انقلاب اسلامی است، گرچه غربی‌ها و دشمنان می‌خواهند این‌گونه القا کنند که جریان مقاومت یک جریان وابسته به ایران است در صورتی که این‌گونه نیست و  جریان مقاومت‌، امتداد تشعشع نور انقلاب اسلامی است.
جریان مقاومت به حدی از بلوغ رسیده که مستقل تصمیم می‌گیرد و عمل می‌کند
سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جریان مقاومت هر کدام در واحد جغرافیایی خود مستقلاً  تصمیم می‌گیرند و عمل می‌کنند، گفت: جریان مقاومت به حدی از بلوغ رسیده است که خود مستقلاً  تصمیم می‌گیرد و عمل می‌کند.
وی با اشاره به اثرات جریان مقاومت بر تحولات منطقه و با بیان اینکه این اثرات بر همه مشخص است، ادامه داد: کسی تصور نمی‌کرد که طوفان الاقصی اتفاق بیفتد و اکنون بعد از هشت ماه از این تحولات، مردم مظلوم و مقتدر غزه سربلند ایستاده باشند و صهیونیست‌ها شکست خورده باشند‌، آنها در عرصه سیاسی منفور شده‌اند و تعداد قابل توجهی از کشورها رابطه خود را با این رژیم قطع کرده‌اند.
در عرصه دیپلماسی عمومی آبرو و حیثیتی برای صهیونیست‌ها نمانده است
باقری همچنین با اشاره به وضعیت رژیم صهیونیستی در عرصه حقوقی و اقدام آفریقای جنوبی در اعلام شکایت از این رژیم با عنوان انجام  جنایت جنگی اصلی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در دادگاه لاهه و حمایت قابل‌توجهی از کشورها از این اقدام آفریقای جنوبی و همچنین درخواست یک دادستان دیوان بین‌المللی کیفری مبنی بر صدور حکم دستگیری مقامات رژیم صهیونیستی به اتهام انجام جنایت جنگی خاطرنشان کرد: در عرصه دیپلماسی عمومی نیز آبرو و حیثیتی برای صهیونیست‌ها نمانده است. ما اکنون می‌بینیم که نه فقط در جهان اسلام بلکه در کشورهای اروپایی و آمریکا نیز وضعیت این رژیم در بین افکار عمومی و دانشجویان چگونه است.
باقری با بیان اینکه اینها همه دستاوردها میراث یک مرد بزرگی است که قرن‌ها جلوتر از تاریخ بود، خاطرنشان کرد: ما با افتخار اعلام می‌کنیم که در عصر خمینی زیستیم‌، سرباز خمینی بودیم و سرباز خامنه‌ای  باقی خواهیم ماند.
وی در ادامه صحبت‌های خود در این نشست گفت: ما سربازان کوچک و سرافراز در دستگاه سیاست خارجی به این ابر مرد بزرگ تاریخ قول می‌دهیم که در پیروی و تبعیت از اوامر و دستورات ولی امرمان در مسیر تحقق اهداف سیاست خارجی که مهم‌ترین آن حفظ استقلال است‌، لحظه‌ای تردید نمی‌کنیم‌، ما از خداوند می‌خواهیم که به ما فهم و درکی از مسئولیت بدهد که بتوانیم راه درست را تشخیص دهیم و جسارتی به ما بدهد که اقدام درست را  انجام دهیم.
مردم همواره با اتحاد و انسجام تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده‌اند
به گزارش ایسنا، سرپرست وزارت خارجه در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت به دلیل شهادت رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و همراهانشان گفت: در طول چهار و نیم دهه گذشته هر موقع  چنین  صدمات و خسارت‌هایی به کشور ما وارد  شده  است، توکل ما بر خدای متعال بوده است و مردم ما با اتحاد، انسجام و همبستگی از این شرایط عبور کرده‌ و تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده‌اند و دشمنان ما هیچ‌گاه نتوانسته‌اند از رهگذر  این صدمات چیزی عاید خود کنند، هرچند از دست رفتن این عزیزان برای ما خسارت بوده است.
سید حسن خمینی: انزجار خود را از آنچه در رفح پیش چشم جهانیان می‌افتد اعلام می‌کنیم
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه در جریان مراسم «فلسطین و مقاومت در منظومه فکری امام خمینی(ره)» که در حرم امام خمینی(ره) برگزار گردید، عنوان داشت: همه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در همان جمله سردر وزارت خارجه خلاصه شده است؛ نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی. این سخن به معنای رابطه نداشتن یا بده بستان نکردن نیست. به معنای این است که به «عزت» توجه کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی گفت: انزجار خود را از آنچه در رفح پیش چشم جهانیان می‌افتد اعلام می‌کنیم. دیگر چه اتفاقی باید بیفتد که وجدان جهانیان بیدار شود؟!
وی ادامه داد: این بچه ننر لوس غربی‌ها که یک غده سرطانی است و ان‌شاءالله در پی این اتفاقات نابود شود، دیگر چه کاری باید انجام دهد؟! اما از دل این حوادث تلخ خداوند نعمت به ما عطا می‌کند. هیمنه اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی شکسته است.
سیدحسن خمینی ادامه داد: همه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در همان جمله سردر وزارت خارجه خلاصه شده است: نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی؛ این سخن به معنای رابطه نداشتن یا بده بستان نکردن نیست. به معنای این است که به «عزت» توجه کنیم. این هدف تنها با «همبستگی» ممکن است. هر کسی فکر کند جز به این راه می‌تواند به عزت برسد، به قهقرا می‌رود.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟