loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حمله به 4 کشتی جنگی و تجاری مرتبط با اسرائیل از دریای سرخ تا اقیانوس هند    ۱۴۰۳/۰۳/۰۸ انصارالله در دو روز اخیر حداقل 4 کشتی را که به اسرائیل و حامیان آن مربوط می‌شدند د

طاهر مهدوی بازدید : 5 چهارشنبه 09 خرداد 1403 نظرات (0)
.
حمله به 4 کشتی جنگی و تجاری
مرتبط با اسرائیل از دریای سرخ تا اقیانوس هند 
  ۱۴۰۳/۰۳/۰۸

‫اسرائیل ایران را به حمله به کشتی تجاری در اقیانوس هند متهم کرد‬‎‫حمله موشکی به یک کشتی در نزدیکی بندر الحدیده یمن :: نورنیوز‬‎

انصارالله در دو روز اخیر حداقل 4 کشتی را که به اسرائیل و حامیان آن مربوط می‌شدند در دریای سرخ و اقیانوس آرام هدف حملات سنگین خود قرار داد. یکی از این کشتی‌ها که با سه موشک و با دقت هدف قرار گرفته است، احتمالا غرق می‌شود!
هر کس حتی اگر از مقاومت لبنان و حتی مقاومت عراق انتظار انجام عملیات حمایتی از فلسطین را می‌داشت، شاید فکرش را نمی‌کرد که مقاومت یمن با تمام مشکلات داخلی خود این چنین وارد میدان شود و نه تنها رژیم آپارتاید اسرائیل بلکه حامیان آن را این‌چنین زیر ضربات خود ببرد.
شامگاه دوشنبه بود که «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، خبر داد که «یک کشتی آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی[دیگر] را در اقیانوس هند هدف گرفتیم. همچنین کشتی MINERVA LISA دریای سرخ به‌دلیل نقض تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار گرفت.‌» در واقع نیروهای دریایی و موشکی نیروهای مسلح یمن سه عملیات مشترک به شرح زیر انجام دادند: اولین حمله بار کشتی آمریکایی 
LAREGO DESERT را در اقیانوس هند هدف قرار داد؛ دومین حمله کشتی رژیم صهیونیستی (MSC MECHELA) را در اقیانوس هند هدف قرار داد و سومین حمله کشتی (MINERVA LISA) در دریای سرخ را به دلیل نقض تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار داد. سریع افزود که نیروی هوائی با استعانت از خداوند متعال این پهپاد را با دو عملیات ویرانگر نظامی در دریای سرخ هدف قرار داد.
چند ساعت بعد، در روز سه‌شنبه، شرکت امنیت دریایی انگلیس (امبری) از وقوع یک حادثه امنیتی در آب‌های منطقه‌ای یمن در دریای سرخ خبر داد که طبق گزارش دریافتی این حادثه در ۵۴ مایل دریایی در جنوب غرب بندر الحدیده یمن در دریای سرخ رخ داده است. در بیانیه امبری آمده است: «کشتی تجاری با سه موشک در ۵۴ مایل دریایی در جنوب غرب الحدیده هدف قرار گرفته است. این کشتی درخواست کمک نموده و اعلام کرده است که بخش انبار کالای کشتی آسیب دیده است. این کشتی همچنین در درخواست کمک خود اعلام کرده است که آب به داخل کشتی وارد شده و کشتی به یک سمت کج شده و در حال غرق شده است.» ساعاتی بعد، برخی از منابع خبر دادند که نیروهای انصارالله یمن یک کشتی باربری که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را با سه فروند موشک هدف قرار دادند.
البته به غیر از 4 حمله مذکور، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی از یک حادثه در ۳۱ مایل دریایی در جنوب غرب الحدیده یمن دریافت کرده است. این سازمان (تا زمان تنظیم این گزارش) جزئیات بیشتری مخابره نکرده است.
حمله مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات
در طرف دیگر میدان، گروه مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به بندر ایلات در اسرائیل خبر داد. به گزارش شفقنا به نقل از المیادین، گروه مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با سه پهپاد به اهدافی نظامی در بندر ‌ام‌الرشراش (ایلات) حمله کردیم.» در همین زمان، رسانه‌های رژیم آپارتاید اسرائیل نیز از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در بندر ایلات خبر دادند.
ادامه حملات حزب‌الله لبنان
فعال‌ترین شاخه مقاومت نیز همچنان به حملات خود علیه مواضع رژیم اسرائیل ادامه می‌دهد. حزب‌الله لبنان صبح دیروز پایگاه نظامی رامیا متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله با موشک‌های هدایت شونده و سلاح توپخانه قرار داد. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که صبح دیروز پایگاه نظامی رامیا متعلق به رژیم صهیونیستی را هدف حمله ترکیبی قرار داده است.
همچنین حزب‌الله لبنان دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد تجمع نظامیان صهیونیست در محوطه پایگاه السماقه، واقع در منطقه اشغالی کفرشوبا را هدف قرار داده است. طبق گزارش الجزیره، در این بیانیه آمده است که این پایگاه به‌طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفته است.
شلیک ۳۰۰۰ موشک از آغاز جنگ
خبر دیگر آنکه رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون، حزب‌الله لبنان بیش از سه هزار موشک به سمت مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک کرده است. به اذعان این رسانه‌ها، بیشتر شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی که ساکنان آن تخلیه شده، به علت حملات حزب‌الله دچار خسارت‌های سنگین شده‌اند. این خبر در حالی است که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین آمار اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه تاکنون ۹۳۰ خانه و ساختمان در ۸۶ شهرک صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی در نتیجه حملات موشکی و پهپادی خسارت‌دیده است. این وزارتخانه افزود که در منطقه المنارة از مجموع ۱۵۵ ساختمان، ۱۳۰ منزل منهدم شده است و ۱۲۴ منزل نیز در شهرک صهیونیستی کریات شمونه از زمان آغاز درگیری‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی آسیب دیده است.
گفتنی است، حزب‌الله لبنان طی ماه‌های اولیه، عملیات خود را تنها منحصر به مناطق نظامی و امنیتی می‌کرد، اما بعد از حملات کور دشمن صهیونیستی به شهروندان و غیرنظامیان در جنوب لبنان و شهادت صدها نفر از لبنانی‌ها، مناطق مسکونی در شمال سرزمین‌های اشغالی را که در نتیجه فرار صهیونیست‌ها خالی از سکنه شده نیز هدف قرار داده است.
در آخرین خبرها تا تنظیم این گزارش، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که گزارش‌های اولیه از انفجار یک پهپاد انتحاری در ‌هاردوف (مزارع اشغالی شبعا) حکایت دارد. همچنین منابع صهیونیست از شلیک موشک‌هایی از جنوب لبنان به سمت منطقه آویویم خبر دادند. همچنین «یفتاح رون تال»، سرلشکر نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی، بیان کرد: «به کسانی که اعتقاد دارند جنگی در شمال وجود ندارد پیشنهاد می‌دهم به شمال بروند.» این نظامی ارشد ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در شمال میدان نبردی به معنی واقعی کلمه وجود دارد. برخی شهرک‌ها در شمال کاملا رها شده‌اند و صدها ساختمان ضربات بسیار سنگینی دیده‌اند. از سوی دیگر رئیس شورای شهرک صهیونیست‌نشین «المطله» واقع در نزدیک مرز سرزمین‌های اشغالی با لبنان گفت: «تقریباً صبح هر روزم را با تماس تلفنی با شهرک‌نشینان آواره آغاز می‌کنم تا به این ترتیب خبر ویرانی محل اقامتشان را به آن‌ها بدهم.» کمی پیش‌تر نیز تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در ماه گذشته تنها در شهرک صهیونیستی «المطله» ۴۶ بار آژیر هشدار به صدا درآمده است.
موشک‌های استفاده شده در عملیات اخیر
پایگاه خبری العهد لبنان در گزارشی به بررسی روند صعودی تجهیز حزب‌الله لبنان به موشک‌های ضد زره پرداخته و تاریخ این روند را طی دهه‌های اخیر بررسی کرده و نوشت است: «حزب‌الله لبنان در جریان عملیات طوفان‌الاقصی به عنوان یکی از جبهه‌های پشتیبان نوار غزه وارد عرصه درگیری‌ها شد و از تجربیات گرانبهای خود در عرصه توانمندی‌های موشکی برای هدف قرار دادن مواضع صهیونیستی بهره‌ برد. بنا به اعلام این کارشناس متخصص عضو حزب‌الله لبنان، مقاومت در طول این مدت از تمامی موشک‌هایی که پیشتر نام برده شده، استفاده کرده است. موشک الماس از هفته سوم طوفان‌الاقصی مورد استفاده قرار گرفت، اما دشمن صهیونیستی نتوانست آن را شناسایی کند و تصور می‌کرد این حمله توسط پهپادهای انتحاری صورت گرفته است. عدم اطلاع اسرائیل تا ماه دوم عملیات طوفان‌الاقصی ادامه پیدا کرد تا اینکه مقاومت این موضوع را فاش کرد. کورنت‌ها با برد ۸ کیلومتری و ۱۰ کیلومتری از دیگر موشک‌های استفاده شده در این عملیات است. حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روز از ۵۲ موشک کورنت استفاده کرده است، این در حالی است که از زمان آغاز عملیات پشتیبانی طوفان‌الاقصی تاکنون بالغ بر ۳۷۰ موشک کورنت استفاده کرده است.»

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟