loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در پیام‌های جداگانه‌ای مطرح شد واکنش شخصیت‌ها و مقامات کشوری و لشکری به شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه  ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در حین

طاهر مهدوی بازدید : 5 سه شنبه 01 خرداد 1403 نظرات (0)
.
در پیام‌های جداگانه‌ای مطرح شد
واکنش شخصیت‌ها و مقامات کشوری و لشکری
به شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه 
۱۴۰۳/۰۲/۳۱

‫واکنش نهادها و شخصیت‌های سیاسی و لشکری به شهادت رئیس‌جمهور و|رسا‬‎

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در حین خدمت‌رسانی و افتتاح سد در استان آذربایجان شرقی (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) طی سانحه‌ای به شهادت رسید. آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بوده‌اند که همگی به مقام رفیع شهادت نائل شدند.
در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش، جمعی از مقامات فعلی و سابق کشوری و لشکری پیام تسلیت صادر کردند که به شرح زیر است:
رئیس‌مجلس شورای اسلامی:در قلب ملت ایران جا داشتی و یادت جاودانه شد
محمد باقر قالیباف با صدور پیامی تاکید کرد: عزیز دل ملت ایران، رفیق جان، یار با صفا و صادق امام و رهبری سفرت بخیر. ما را فراموش نکن، دست این برادرت را هم بگیر و سلام ما را به حاج قاسم برسان. به آرزویت رسیدی و عاقبت رجایی شدی. 
وی افزود: همچنین، شهادت امام جمعۀ مردم‌دار، دلسوز و محبوب شهر تبریز، شهید آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم (رحمة الله علیه)، شهادت دیپلمات مجاهد و انقلابیِ عزیز ما، شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان(رضوان الله تعالی علیه) و شهادت سردار شهید سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و شهادت جمعی از کادر پرواز، داغ سنگین دیگری است بر روی غم فقدان شهادت رئیس‌جمهور شهیدمان. سید بزرگوار شهید آیت‌الله آل‌هاشم استاد بزرگ اخلاق و عالمی عامل بود که با رفتار نیکو و مردم‌داری شایسته خود محبوبیتی ویژه نزد مردم داشت و مروج احکام حقّۀ اسلام بود.
رئیس‌ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان نیز، در قامت یک دیپلمات انقلابی، نمایندۀ مقتدر و باکفایت مردم شریف ایران در مجالس و مجامع بین‌المللی بود؛ مجاهدت او در دفاع از حقوق ملت شریف ایران و ایستادن در مقابل زورگویی دشمنان این ملت تا همیشه ماندگار خواهد بود. از خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر و شکیبایی
مسئلت دارم.
پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه در پی عروج شهادت‌گونه آیت‌الله رئیسی و همراهانش
متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه نیز به شرح زیر است:
عروج شهادت‌گونه خادم‌الرضا(ع) حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور محبوب و مردمی، حضرت آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه محترم تبریز، جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، جناب آقای دکتر رحمتی استاندار محترم آذربایجان شرقی و دیگر همراهان خدوم و صدیق ایشان در سانحه دلخراش هوایی، برای اینجانب حقیقتاً تألم‌برانگیز و جانکاه است.
رئیس‌مجلس خبرگان رهبری: رئیسی نمونه تمام و کمال مدیران انقلابی و ولایی بود
همچنین متن پیام آیت‌الله جنتی، رئیس‌مجلس خبرگان رهبری به شرح زیر است:
شهادت رئیس‌جمهور جهادی و انقلابی؛ خادم الرضا(ع) آیت‌الله آقای حاج سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در سالروز میلاد حضرت ثامن‌الحجج «علیه آلاف التحیة و الثناء» اگر چه پاداش خدمات و تلاشهای شبانه‌روزی ایشان نزد پروردگار متعال بود، ولی موجبات تأثر و تألم مردم ایران و آزادگان جهان که دل در گرو نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند را فراهم آورد. این رئیس‌جمهور خدوم و خستگی ناپذیر در تمام عرصه‌هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به خدمتگزاری مشغول بود نمونه اتم و اکمل مدیران انقلابی و ولایی بود و در امور محوله از هیچ کوششی دریغ نورزید و با شهادت در راه خدمت رسانی به این مرز و بوم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مصداق آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» گردید.
سرلشکر باقری:نیروهای مسلح در کنار دولت خواهند بود
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:
شهادت «حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور محبوب و مردمی ایران اسلامی و همراهان ایشان در سانحه  بالگردی در مسیر خدمت به ملت و کشور، مقارن با سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه‌الله الاعظم (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، خانواده‌های مکرم شهیدان و آحاد مردم شریف و قدرشناس تبریک و تسلیت می‌گویم.
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در کنار حفظ و ارتقا توان و آمادگی دفاعی و امنیتی کشور در سطح منطقه، مرزها و سرتاسر خاک میهن عزیزمان، آمادگی همه‌جانبه خود برای هرگونه کمک و همراهی با دولت خدمتگزار با مسئولیت جناب آقای دکتر مخبر را اعلام می‌نماید و در این مقطع حساس همچون گذشته در کنار دولت و در خدمت ملت عزیز خواهد بود.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی:مردم ایران با روحیه جهادی مسیر شهدای خدمت را  ادامه می‌دهند
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هم با صدور پیامی، شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش را تسلیت گفت که متن آن به شرح زیر است:
شهادت ریاست محترم و محبوب جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله رئیسی، نماینده مخلص و مردمی مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی حضرت آیت‌الله آل‌هاشم، وزیر انقلابی و جهادی امور خارجه دکتر امیر عبداللهیان، استاندار متعهد و متدین دکتر مالک رحمتی، سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی موسوی، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش، سرگرد فنی بهروز قدیمی و جواد مهرابی با گنجینه‌ای ارزشمند از خدمت به مردم، اگر چه داغی سنگین بر دل ملت شریف ایران سربلند اسلامی است، اما مردم بزرگ کشورمان، درس آموز مکتب اسلام و تعالیم دینی و آبدیده حوادث و آزمون‌های بزرگند و با توکل به خدای متعال و هدایت هوشمندانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی و اهتمام رهروان راستین آن شهیدان والامقام، در جای جای کشورمان، با روحیه جهادی، مسیر متعالی آن بزرگواران را در پیشرفت و تعالی کشور صاحب الزمان ارواحنا فداه، ادامه خواهد داد.
گفتنی است در پیام‌هایی جداگانه نیز آقایان محمد جواد ظریف وزیر سابق امور خارجه، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور دولت پیشین، علیرضا زاکانی شهردار تهران، علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسن روحانی، محمود احمدی‌نژاد و سید محمد خاتمی رؤسای جمهور پیشین ایران و محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی وقوع سانحه برای آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان رئیسی در این سفر، پیام تسلیت صادر نمودند.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟