loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در پی شهادت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش برگزار شد تشییع تاریخی رئیس‌جمهور شهید و همراهان در تبریز و قم   ۱۴۰۳/۰۳/۰۲     تبریز  &nbs

طاهر مهدوی بازدید : 5 پنجشنبه 03 خرداد 1403 نظرات (0)
.
در پی شهادت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش برگزار شد
تشییع تاریخی رئیس‌جمهور شهید و همراهان در تبریز و قم
  ۱۴۰۳/۰۳/۰۲

‫تشییع تاریخی در تبریز/ وداع باشکوه با خادمان ملت + فیلم و عکس - ایبنا‬‎

    تبریز   

‫تشییع تاریخی پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش در بیرجند/ شکوه قدردانی مردم  از خادم خستگی ناپذیر - ایبنا‬‎

                                                                             قم

مردم تبریز و قم در اجتماعی بی‌نظیر مراسمی میلیونی برای وداع با پیکر شهدای خدمت رقم زدند؛ تشییعی تاریخی که بی‌سابقه بود.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوائی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا‌(ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.
آیت‌الله آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.
پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی و یاران شهیدش صبح سه‌شنبه یکم خردادماه از محل میدان شهدا تا مصلای تبریز بدرقه و تشییع شد.
آذربایجانی‌ها با تشییع تاریخی و حضور بی‌سابقه و کم‌نظیر در میدان شهدا و خیابان‌های پیرامون با شهید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور‌، آیت‌الله آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه‌، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی‌، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد برای آخرین بار وداع کردند.
مردم تبریز با حضور میلیونی خود قابی ماندگار را رقم زدند؛ تشییعی تاریخی را به نمایش گذاشتند؛ کودک و نوجوان و جوان، پیر و سالخورده‌، مرد و زن در غم از دست دادن رئیس‌جمهوری که از جنس مردم بود اشک ریختند و از هر قشری با داغی که بر دلشان نشسته بود، سنگ تمام گذاشتند.
  مردم قم سنگ تمام گذاشتند
همچنین بر اساس برنامه‌ریزی ستاد برگزاری مراسم تشییع شهدای خدمت، مراسم وداع و تشییع با پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان وی بعد از ظهر سه‌شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ از عمود ۱۸ بلوار پیامبر اعظم تقاطع بسیج به سمت مسجد مقدس جمکران آغاز شد.  طی روزهای گذشته مراجع عظام تقلید، علما و شخصیت‌های حوزوی و استانی قم پیام‌های تسلیتی برای شهادت رئیس‌جمهور صادر کردند.
مراسم عزاداری زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد و تجمع‌کنندگان در سوگ از دست دادن شهید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور خدوم و مردمی ایران اسلامی اشک ریختند و عزاداری کردند.
گفتنی است برای حضور مردم استان قم در مراسم وداع و تشییع پیکر شهدای خدمت دستگاه‌های اجرائی و اداری از ساعت ۱۲ تعطیل شد. مدارس استان نیز تعطیل بود.
  بزرگداشت شهدای خدمت از سوی مقام معظم رهبری در قم برگزار شد
مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت از سوی مقام معظم رهبری در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی از اساتید حوزه و دانشگاه سخنرانی و عباس حیدرزاده از مداحان اهل بیت علیهم‌السلام نیز مرثیه‌سرایی کرد. این مراسم بزرگداشت ۲ خرداد ١۴۰۳، بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد.



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟