loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

جانشین نیروی قدس سپاه:   افول دشمنان اسلام نزدیک است   ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ سرتیپ محمدرضا فلاح‌زاده روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سرلشکر  شهید محمد حجازی گفت: دشمنان این ملت،

طاهر مهدوی بازدید : 87 شنبه 04 اردیبهشت 1400 نظرات (0)
جانشین نیروی قدس سپاه:
 
افول دشمنان اسلام نزدیک است
 
۱۴۰۰/۰۲/۰۳

سرتیپ محمدرضا فلاح‌زاده روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سرلشکر  شهید محمد حجازی گفت: دشمنان این ملت، آمریکا و رژیم صهیونیستی و دشمنان  نیابتی بدانند ما وارث پیامبر(ص) و علی(ع) و حسین(ع) و ائمه مظلوم هستیم؛ ما وارث همه مظلومان تاریخ هستیم و در اوج مظلومیت ولی با عزت به مصاف شما می‌آییم و اگر هزاران بار ما را تکه‌تکه کنند از راه قرآن و سفارش‌های قرآن در دفاع از اسلام و مقابله با کفار دست بر نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی با مشکلات داخلی مواجه است، گروه‌های مقاومت در جای جای منطقه و کره خاکی در کنار پایگاه‌ها و لانه‌های آنها حضور دارند و دست از مبارزه بر نخواهند داشت.
جانشین سپاه قدس اظهار کرد: این خون شهیدانی چون سلیمانی و حجازی است که در رگ‌های آزادیخواهان جوشیده و دست از مبارزه برنخواهند داشت و این وعده  امام ماست که اسلام سنگرهای کفر را فتح و پرچم اسلام را بر قله‌های جهان به اهتزاز درخواهد آورد.
وی با‌ اشاره به ویژگی‌های شهید حجازی، اضافه کرد: این شهید با تاسی به پیامبر اسلام(ص)، اسوه و معلم اخلاق بود و با درس گرفتن از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) مروج همه خوبی‌ها بود.
سردار فلاح‌زاده اظهار کرد: او مسئولیت‌ را تنها برای خدمت به اسلام و انقلاب و مردم می‌پذیرفت و بسیار مردم‌دار بود به‌گونه‌ای که در دوران سال‌های پس از دفاع مقدس، با راه‌اندازی بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در دورترین نقاط کشور به محروم‌ترین مردم خدمت کرد.
وی روحیه دشمن شناسی و بصیرت آفرینی را از دیگر ویژگی‌های شهید حجازی برشمرد و  تصریح کرد: او به همراه برادر شهیدش قبل از پیروزی انقلاب به مصاف آمریکا و طاغوت زمان رفت و مدتی را در سیاه‌چال‌های طاغوت زندانی شد و با پیروزی انقلاب در اولین روزها وارد میدان جنگ شد و از جنوبی‌ترین جبهه‌ها تا جبهه‌های میانی و جبهه‌های غربی به مصاف دشمنان اسلام رفت.
سردار فلاح‌زاده گفت: این از افتخارات اوست و امت اسلام از این بابت به خود می‌بالد که مکتب اهل بیت(ع) و مکتب امام(ره) و مقام معظم رهبری این‌چنین سربازان و سرداران را تربیت که عاشورا را زنده کردند.
وی با‌ اشاره به رشادت‌های شهدا و ایثارگران سال‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ما تجلی عاشورا بود به گونه‌ای که حماسه رزمندگان یادآور عاشورا بود.
جانشین سپاه قدس افزود: شهید حجازی بعد از دفاع مقدس در ادامه خدمت به مکتب اهل‌بیت(ع)، در گمنامی به مدت پنج سال با بینش بلند و بصیرت در سوریه و لبنان حاضر و به مصاف دشمنان خدا رفت.
وی تصریح کرد: اگر فرماندهی فرماندهانی چون سردار سلیمانی و سید محمد حجازی در سوریه و لبنان نبود به طور قطع آمریکا و رژیم صهیونیستی با کمک گروه‌های تکفیری نیابتی، مجالی به امت اسلام و بشریت نمی‌دادند و کشورها را یکی پس از دیگری درمی‌نوردیدند.
سردار فلاح‌زاده گفت: آنها نقشه‌ای از کشور مراکش تا هندوکش و بنگلادش ترسیم کرده‌بودند و می‌خواستند به ادعای خرافه خودشان خلافت نبوی را برپا کنند.
وی ولایت مداری شهید حجازی را از ویژگی‌های متمایز او دانست و گفت: حضور انقلابی او قبل از پیروزی انقلاب، حضور در جبهه‌ها در سال‌های دفاع مقدس، حضور در عرصه‌های فرهنگی، خدمت و مردم‌یاری و حضور او در لبنان و نقاط مختلف سوریه در اطاعت از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود.
وی ادامه داد: او امام خود را به خوبی شناخت، وظیفه را شناخت و به وظیفه خود به خوبی عمل کرد در حالی‌که بسیاری در دوران امام حسین(ع)، امام را می‌شناختند وظیفه را می‌شناختند ولی به وظیفه عمل نکردند و حتی در لشکر دشمن برای شهادت امام حسین(ع) دعا می‌کردند.
جانشین سپاه قدس گفت: شهید حجازی از دوران نوجوانی تا لحظه شهادت به وظیفه خود عمل کرد و قصد او اطاعت از ولی امر و اجرای خواسته‌های خدا بود و حتی وقتی که با او صحبت کردم و به او گفتم که پزشکان گفته‌اند که حال شما بهبود پیدا می‌کند، جواب داد، فقط خدا و راضی به رضای خدا هستم.
وی ادامه داد: شهید حجازی هر کجا وارد می‌شد افراد را مجذوب خود می‌کرد، راضی به رضای الهی بود و هیچ چیز برای خود نمی‌خواست و عاقبت مثل جدش جانش را برای امت اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) و اسلام ناب تقدیم کرد و خانواده و یاران ‌او هم زینب‌گونه و با تاسی به امام سجاد(ع) صبر می‌کنند و راضی به رضای الهی هستند.
سردار فلاح‌زاده گفت: اسلام سرداری فداکار و سربازی مخلص و خدمت‌گزاری عزیز و اصفهان چهره‌ای پرفروغ را از دست داد و بر ماست که آثار، مکتب، بصیرت، تواضع،  دینداری، اخلاق، کرامت و فرماندهی مدبرانه او را در جبهه‌های دفاع مقدس و دفاع از حرم به نسل جوان منتقل کنیم و بر جوانان است راه این شهدا را الگوی خود قرار دهند.
وی ادامه داد: این شهدایی که حاضر شدند جان خود را برای دفاع از اسلام تقدیم کنند، اسوه‌های نورانی هستند و فکر و راه و قدمشان همه برای خدا بود و لذا باید از این مکتب درس گرفت و در جامعه پیاده کرد و مراکز علمی، دانشگاهی، حوزه‌های علمیه و مدارس وظیفه دارند این پیام را منتقل کنند.
جانشین سپاه قدس ادامه داد: اصفهان در دوران مبارزات ستم‌شاهی صفحات زرینی در مبارزه ثبت کرد و در سال‌های دفاع مقدس ۲۳ هزار شهید و سردارانی چون خرازی، همت، کاظمی و آقابابایی را تقدیم اسلام کرد.
وی افزود: یکی از این ستارگان سرلشکر شهید حجازی بود که امروز در بین ما نیست ولی امروز با دوستان شهیدش مهمان خداوند است.
جانباز شهید سردار سید محمد حجازی جانشین سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چندی پیش به سبب عوارض سلاح شیمیایی  دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟