loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. محسنی اژه‌ای در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه:  آیت‌الله رئیسی یک نیروی مورد وفاق در میان جریان‌های مختلف بود ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌

طاهر مهدوی بازدید : 11 سه شنبه 01 خرداد 1403 نظرات (0)
.
محسنی اژه‌ای در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه:
 آیت‌الله رئیسی یک نیروی مورد وفاق در میان جریان‌های مختلف بود
۱۴۰۳/۰۲/۳۱

‫ده دستور مهم محسنی اژه‌ای در اولین جلسه شورای عالی قوه قضاییه | سایت انتخاب‬‎

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست دیروز شورای‌عالی قوه قضائیه با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و تعدادی از همراهانش اظهار داشت: جناب آقای رئیسی پیش از ریاست‌جمهوری، تقریباً غیر از مدت کوتاهی، عمدتاً در مراجع و مراکز مختلف قضائی حضور داشتند و در سال‌های اخیر نیز به یک نیروی مورد وفاق در میان جریان‌های مختلف تبدیل شده بودند. ان‌شاء‌الله ایشان با انبیاء و اولیاء و شهدا محشور شوند و خداوند به ما نیز توفیق دهد که بتوانیم به صورت خستگی‌ناپذیر و مخلصانه در جهت پیشبرد امور کشور حرکت کنیم.
محسنی اژه‌ای در ادامه تاکید کرد: مقامات و مسئولان ذی‌صلاح قضائی در شوراهای ‌عالی و جلسات شورای امنیت کشور و سایر شورا‌ها و جلسات مربوطه، حضوری فعال و مستمر داشته باشند و با مسئولان و دستگاه‌های ذی‌صلاح کشور در امرِ تحکیمِ امنیت نیز همکاری مجدانه‌ای را برقرار سازند. قطعاً کلیه امور کشور کما‌فی‌ا‌لسابق با قدرت و تدبیر انجام خواهد شد و اهتمام مسئولان امر به این مهم بیش از پیش خواهد بود.
وی در ادامه نشست دیروز با اشاره به تصویب طرح «الزام به ثبت رسمی اسناد غیرمنقول» در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اگر چه دارای مهلت یکساله برای ایجاد زیرساخت‌ها و سامانه‌های مربوط به اجرای قانون «الزام به ثبت رسمی اسناد غیرمنقول» است، اما تاکید من آن است که هرچه سریع‌تر و تا قبل از انقضای مهلت قانونی، این مهم صورت گیرد. معاونت حقوقی قوه قضائیه نیز در اسرع وقت، آیین‌نامه‌های مربوط به قانون «الزام به ثبت رسمی اسناد غیرمنقول» را نهائی کند.
رئیس دستگاه قضا در ادامه در واکنش به گزارش رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه مبنی بر دستگیری باند‌های جعل اسناد در چند استان کشور، بیان داشت: اخیراً در جریان سفر به یاسوج، در جلسه‌ بازپرسیِ یکی از باند‌های جعل اسناد حضور یافتم و به بررسی پرونده مربوطه و شگرد‌های این باند پرداختم؛ باید توجه داشت که این اسناد مجعول، گرفتاری‌های عمده‌ای را ایجاد می‌کنند و با فروش اراضی و املاک مربوطه نیز این قبیل گرفتاری‌های عمده دست‌به‌دست می‌شوند و حتی با ابطال آن اسناد مجعول نیز دردسر‌ها برای فردِ خریدارِ ملک یا زمین باقی می‌ماند. بر همین اساس خطاب به دادستان کل کشور، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و کلیه رؤسای دادگستری‌ها دستور می‌دهم که درخصوص اسناد مجعول، در وهله نخست، تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ نمایند و در این رابطه اطلاع‌رسانی صحیح و جامع به مردم داشته باشند و همچنین برخورد‌های بازدارنده‌ای را نیز با اعضای باند‌های جعل اسناد به عمل آورند.
در بخش دوم نشست، شورای عالی قوه قضائیه رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از شناسایی یک باند جعل سند در یکی از استان‌های جنوب غرب کشور خبر داد و گفت: اعضای این باند، اراضی خاص در سطح کشور را شناسایی کرده و با قولنامه‌ها و قرارداد‌های جعلی، این اراضی را به فروش می‌رساندند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی همچنین از دستگیری یک باند جعل سند دیگر در یکی از استان‌های جنوب غرب کشور خبر داد که اعضای آن با اسناد جعلی، نسبت به وثیقه‌گذاری برای افراد اقدام می‌کردند.
وی همچنین از دستگیری فردی در یکی از استان‌های شمال غرب کشور خبر داد و افزود: این فرد از طریق جعل چندین و چند قرارداد مرتبط با زمین و مسکن و فروش زمین‌های فاقد اصالت، از افراد زیادی کلاهبرداری کرده بود.
  بارگذاری اسناد عادی مردم بدون واسطه و هزینه اضافی در سامانه‌های سازمان ثبت 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز در این جلسه، با اشاره به تصویب طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: از جمله تکالیف متعددی که برای سازمان ثبت در این قانون تعریف شده، راه‌اندازی سامانه‌های ثبتی است که این سازمان از سال گذشته طراحی و اجرای آن‌ها را در دستور کار قرار داده و در کمتر از شش ماه آینده تمامی این سامانه‌ها عملیاتی خواهند شد.
بابایی افزود: با توجه به وجود فرصت مناسب برای تبدیل اسناد عادی به رسمی که حداقل دو سال است، همکاران ثبتی ما در ۵۰۰ واحد ثبتی این آمادگی را دارند که به تکالیف مقرر در این مصوبه اقدام کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به هرگونه واسطه و هزینه اضافی، کار تبدیل اسناد را انجام دهند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟