loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی امیرعبداللهیان: آماده میزبانی نشست فوق‌العاده وزرای کشورهای اسلامی درباره فلسطین هستیم   ۱۴۰۲/۰۷/۱۸ حسین امیرعبدال

طاهر مهدوی بازدید : 8 چهارشنبه 19 مهر 1402 نظرات (0)
.
در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
امیرعبداللهیان: آماده میزبانی نشست فوق‌العاده
وزرای کشورهای اسلامی درباره فلسطین هستیم  
۱۴۰۲/۰۷/۱۸

گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی - خبرآنلاین

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با «حسین ابراهیم‌طه»، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی درباره تحولات فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ‌اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لزوم تلاش کشورهای اسلامی برای کمک به مردم مظلوم فلسطین، خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شد.
امیرعبداللهیان ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران آمادگی برای میزبانی نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی درباره فلسطین، خواستار اقدام عاجل از سوی همه کشورهای اسلامی برای کمک به مردم فلسطین شد.
دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز ضمن محکوم کردن حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین، بر ضرورت همکاری و هماهنگی کشورهای اسلامی برای اتخاذ یک واکنش مشترک در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی شد.
حسین ابراهیم طه با ‌اشاره به برنامه برگزاری کمیته اجرائی سازمان درباره تحولات فلسطین، از پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان برای برگزاری اجلاس فوق‌العاده وزرای خارجه استقبال و ضمن تاکید بر کمک به مردم فلسطین اعلام کرد که پیشنهاد ایران را به اطلاع وزرای خارجه کشورهای عضو خواهد رساند.
رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
در ادامه رایزنی‌های حسین امیرعبداللهیان با همتایان خود در پی تحولات روزهای اخیر در سرزمین‌های‌اشغالی، وی با بدر البوسعیدی همتای عمانی تلفنی گفت‌وگو کرد.
در این گفت‌وگوی تلفنی آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات فلسطین مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی با ‌اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر علیه مردم فلسطین عنوان کرد: در ماه‌های اخیر ۲۶۰ فلسطینی از جمله ۴۰ کودک و ۱۱ زن توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند و بازداشت فلسطینی‌ها در کرانه باختری تشدید شده و تعداد اسرای فلسطینی به حدود ۵ هزار نفر رسیده که حدود ۲۰۰ نفر آنان زنان و کودکان هستند.
امیرعبداللهیان یادآور شد: در عین حال حملات و تجاوزات نظامی و توهین و تعرض به مسجدالاقصی به طور مستمر در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار دارد و نتیجه این اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ مقاومت بوده است.
رئیس‌دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین از مواضع عمان در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد و گفت: ایران و عمان همواره از فلسطین حمایت کرده‌اند و در شرایط کنونی مردم غزه و کرانه بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت دولت‌های اسلامی هستند.
وی با‌ اشاره به گفت‌وگو با برخی از وزرای کشورهای اسلامی از جمله عراق و ترکیه پیشنهاد کرد نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی بزودی برگزار شود.
امیرعبداللهیان شب گذشته نیز در گفت‌وگوی تلفنی با فؤاد حسین همتای عراقی درباره برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی گفت‌وگو کرده بود.
همدردی وزیر خارجه عمان با مردم فلسطین
وزیر خارجه عمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: در سایه شهادت صدها تن از غیر‌نظامیان بی‌گناه و بی‌پناه در غزه، ما هم مثل کشورهای دنیا و منطقه با مردم فلسطین ابراز همدردی می‌کنیم.
البوسعیدی گفت: مسئله فلسطین باید در صدر دستور کار جهانی قرار بگیرد و جامعه جهانی حق فلسطینی‌ها برای تعیین سرنوشت و آزاد‌سازی سرزمین‌های‌اشغالی را به رسمیت بشناسد.
وزرای امور خارجه ایران و عمان بر تداوم رایزنی و همفکری درخصوص تحولات منطقه و‌ پیگیری برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی توافق کردند.
رئیس ‌دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین با «پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان درباره وضعیت غزه گفت‌وگو کرد و گفت:‌ تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه در وضعیت کنونی شرایط را پیچیده‌تر و امکان گسترش جنگ را افزایش
می‌دهد.
انتقاد امیرعبداللهیان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به جنایات صهیونیست‌ها در گفت‌وگو با بورل
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌هایش درباره اوضاع جاری در فلسطین با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره آخرین تحولات فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد.
امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با بورل با‌ اشاره به اقدامات افراطی و غیرانسانی نتانیاهو و رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر علیه مردم فلسطین، واکنش مقاومت را بخشی از پاسخ به این جنایات خواند.
رئیس ‌دستگاه دیپلماسی همچنین از بی‌تفاوتی غرب نسبت به جنایات سیستماتیک رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها انتقاد کرد و گفت: اگر اروپا و غرب به دور از استاندارد دوگانه جنایات نتانیاهو را متوقف می‌کردند، شاید اکنون فلسطین شاهد این وضعیت نبود. امیرعبداللهیان همچنین ضرورت تلاش جامعه جهانی برای حمایت از حقوق فلسطینی‌ها را مورد تأکید قرار داد.
بورل: نسبت به رفتار نتانیاهو انتقاد داشتیم
«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی دیدگاه‌های خود را بیان کرد و گفت: ما نسبت به رفتار نتانیاهو انتقاد داشتیم، ولی اکنون باید برای تحقق صلح ‌اندیشید.
به گزارش فارس، امیرعبداللهیان همچنین در صفحه شخصی خود درباره رایزنی تلفنی‌اش با بورل نوشت: با آقای جوزپ بورل ‎مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیرامون آخرین تحولات فلسطین گفت‌وگو کردیم. عملیات مقاومت را واکنش طبیعی و مشروع به اقدامات افراطی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و نتیجه قطعی تندروی‌های نتانیاهو علیه سرزمین مادری ملت فلسطین دانستم.
گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای قطری درباره وضعیت فلسطین
در ادامه رایزنی‌های رئیس‌دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات اخیر در سرزمین‌های‌اشغالی و عملیات طوفان‌الاقصی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر درباره تحولات جاری در فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه قطر حمایت و دفاع از حقوق ملت فلسطین را وظیفه همه کشورهای اسلامی خواند و تشدید جنایات رژیم صهیونیستی را باعث پیچیده‌تر شدن شرایط در فلسطین و منطقه برشمرد.
وزیر خارجه قطر در این تماس تلفنی نیز ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کرد: قطر همواره حامی حقوق ملت فلسطین بوده است.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین تأکید کرد: دولت‌های غربی باید به رژیم صهیونیستی فشار بیاورند تا هرچه زودتر حملات خود را متوقف کند.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر بر لزوم‌ تداوم رایزنی و همفکری بین کشورهای اسلامی به‌ منظور حمایت از فلسطین تأکید کردند.
به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه قطر پیش از این با ‌اشاره به تلاش این کشور برای توقف درگیری در فلسطین، اعلام کرد که هدف قطر، جلوگیری از یک جنگ منطقه‌ای است.

کنعانی:
رژیم کودک‌کش اسرائیل با هدایایی از جنس بمب
و موشک به سراغ کودکان فلسطینی در غزه رفت

کنعانی: آینده روشن فلسطین به دست کودکان امروز است - حیات

پس از عملیات طوفان الاقصی توسط شاخه نظامی حماس در سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی اقدام به حمله به غزه کرد که این حملات همچنان ادامه دارد. همزمان با تداوم حملات این رژیم به نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که بر اثر این حملات حداقل
۶۸۷ نفر شامل ۱۴۰ کودک و ۱۰۵ زن به شهادت رسیده‌اند.
رژیم صهیونیستی در جریان تجاوزات نظامی مکرر خود از سال ۲۰۰۸ تاکنون، هزاران کودک فلسطینی را در نوار غزه به شهادت رسانده، علاوه بر آن صدها کودک نیز به دلیل بیماری و شرایط بد تحت محاصره به شهادت رسیده‌اند.
در همین خصوص، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه ۱۸ مهرماه به مناسبت روز جهانی کودک در صفحه شخصی خود نوشت: آینده روشن فلسطین به دست کودکان امروز و آینده‌سازان فردای این سرزمین رقم می‌خورد و این چیزی است که رژیم غاصب صهیونیستی همیشه از آن واهمه داشته است.
وی اضافه کرد: در روز جهانی کودک (۸ اکتبر) رژیم کودک‌کش اسرائیل با هدایایی از جنس بمب و موشک و آتش به سراغ کودکان فلسطینی در غزه رفته است.
کنعانی خاطرنشان کرد: بر اساس کنوانسیون حقوق کودکان، همه کودکان بدون تبعیض حق حیات دارند.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه نیز ۱۱ مهرماه در پیامی در صفحه شخصی خود در سالگرد شهادت محمد الدّرّه کودک فلسطینی نوشت: ۲۳ سال از شهادت مظلومانه محمد الدّرّه کودک بی‌گناه فلسطینی می‌گذرد و ۲۳ سال است که مادران فلسطینی هر شب داستان مقاومت او را در گوش فرزندانشان نجوا می‌کنند.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه ‏از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون ۴۰ کودک فلسطینی توسط رژیم آپارتاید و جعلی صهیونیستی به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: ‏کودک‌کشی شاخصه این رژیم است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟