loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. رئیس‌جمهور شهید عزیزی که خستگی نمی‌شناخت ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ خادم الرضا (علیه‌السلام) آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور جهادی همزمان با شب ولادت امام رضا (علیه‌السلام) در سانح

طاهر مهدوی بازدید : 7 سه شنبه 01 خرداد 1403 نظرات (0)

.

رئیس‌جمهور شهید عزیزی که خستگی نمی‌شناخت

۱۴۰۳/۰۲/۳۱

‫رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت‬‎
خادم الرضا (علیه‌السلام) آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور جهادی همزمان با شب ولادت امام رضا (علیه‌السلام) در سانحه بالگرد به شهادت رسید و به مأمن رضای الهی بار یافت. آیت‌الله رئیسی روز یکشنبه در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه جنگلی دیزمار، محدوده میان ورزقان و جلفای استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوائی شد. حدود ساعت 5:30 صبح دوشنبه اعلام شد که لاشه بالگرد پیدا شده است. نیروهای امدادی، مردمی و نظامی که فاصله 2 کیلومتری با بالگرد داشتند و در شرایط سخت آب و هوائی بی‌وقفه تلاش می‌کردند، به سمت آن حرکت کردند. با رسیدن نیروها به بالگرد، گفته شد که اثری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نمی‌شود. بخش خبری ساعت 8 صدا و سیما به صورت رسمی خبر شهادت آیت‌الله رئیسی و همه همراهانش را اعلام کرد. ملت ایران در سوگ خادم با اخلاص خود عزادار و در ماتم غرق شد. مقتدای انقلاب با صدور پیام تسلیتی «درگذشتِ شهادت گونه‌ عالم مجاهد، رئیس‌جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه‌السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم» را تسلیت گفتند و 5 روز عزای عمومی اعلام کردند. ایشان ابراز داشتند که «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت.» و «برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه‌روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد.»
در این سانحه جانسوز، به همراه آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور؛ آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار تبریز، سردار سیدمهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهوری، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی نیز به شهادت رسیدند.
شهید آیت‌الله رئیسی مجاهد فی سبیل‌الله و مدیر پرتلاش و کارآزموده
آیت‌الله رئیسی در راه مجاهدت‌های بزرگ پا گذاشتند و نشان قبول مجاهدت خود را از خدای حکیم و علیم دریافت کردند اما فقدان‌شان برای ملت ایران سنگین و مایه تأثر و اندوه بسیار شد. ایشان سال‌‎ها با خدمت مخلصانه از جمله در جایگاه ریاست جمهوری، یک مدیر پرتلاش و کارآزموده بودند. وفادار حقیقی به راه امام و رهبری بودند و آثار و برکات بسیاری بر جای نهادند. رئیس‌جمهور شهیدمان برای خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناختند و شب و روز نداشتند. بسیاری از قفل‌هایی را که عده‌ای به پای پیشرفت ایران اسلامی بسته بودند، باز کردند و در داخل و خارج افتخار آفریدند.
گفتنی است، آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید و شمار زیادی از مسئولان کشوری و لشکری در پیام‌های جداگانه این واقعه جانکاه را تسلیت گفتند. در سوگ هشتمین رئیس‌جمهور ایران اسلامی، مردم نیز به حسینیه‌ها، مساجد و بقاع متبرکه در سراسر کشور آمدند و به عزا نشستند.
مراسم تشییع در تبریز؛ ساعت ۹ صبح امروز از میدان شهدا تا مصلی
مراسم تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان امروز ساعت ۹ از میدان شهدای تبریز به‌سمت مصلای این شهر برگزار می‌شود.
تشییع در قم؛ عصر امروز
پیکر رئیس‌جمهور و همراهان پس از تبریز، عصر سه‌شنبه با حضور مردم انقلابی، متدین و قدرشناس قم در این استان تشییع خواهد شد.
وداع با شهدا؛ امشب در مصلای امام خمینی(ره)
امشب نیز مراسم وداع با شهدا در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد. همچنین، صبح پنجشنبه مراسم تشییع در خراسان جنوبی برگزار می‌شود. پیکر شهید آیت‌الله رئیسی عصر پنجشنبه در حرم مطهر امام رضا(ع) تشییع و تدفین خواهد شد.
امروز تمامی دروس نهادهای حوزوی سراسر کشور تعطیل است
بر اساس اطلاعیه مشترک جامعه مدرسین، شورای عالی، مدیریت حوزه‌های علمیه و نهادهای عالی حوزوی با هدف شرکت در تشییع و همچنین مراسم بزرگداشت شهدای گرانقدر در نقاط مختلف کشور امروز سه‌شنبه اول خرداد تمامی دروس نهادهای حوزوی سراسر کشور تعطیل است.
همچنین، مراسم بزرگداشت شهدای خدمت از طرف جامعه مدرسین، شورای عالی، مدیریت حوزه‌های علمیه و نهادهای عالی حوزوی رأس ساعت ۱۰ روز سه‌شنبه در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهدا نماز اقامه خواهند کرد
بر اساس اعلام مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه بر پیکر مطهر شهدا نماز اقامه خواهند کرد.
پیکر رئیس‌جمهور محبوب روز پنجشنبه در مشهد تدفین می‌شود. همچنین پیکر امام جمعه محبوب تبریز نیز روز پنجشنبه در تبریز و پیکر استاندار جوان و پرتلاش آذربایجان شرقی همان روز در شهرستان مراغه تدفین می‌شود.
چهارشنبه سراسر کشور تعطیل است
محسن منصوری، معاون اجرائی رئیس‌جمهور اعلام کرد که به‌دلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور چهارشنبه سراسر کشور تعطیل است.
رئیس سازمان مدیریت بحران:هویت تمام شهدا مشخص شد 
در همین شرایط، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران گفته است: پیکر شهدا با وجود اینکه سوخته بودند قابل شناسایی بود و توسط امدادگران به آمبولانس‌ها انتقال داده شد و به معراج شهدای تبریز منتقل شدند.
به گزارش مهر، وی خاطرنشان کرده است: تنها پیکر آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز از نظر ظاهری وضعیت بهتری نسبت به دیگر شهدا داشت و کمتر دچار سوختگی شده بود چرا که وی بعد از سانحه هوائی تا یک ساعت زنده بوده و حتی با آقای غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور ارتباط تلفنی برقرار کرده بود.
نامی بیان کرد: هیچ‌کدام از پیکر شهدا به آزمایش DNA منتقل نشد چرا که کاملاً قابل شناسایی بودند.
حجت‌الاسلام رستمی: سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور می‌گفت به رهبر انقلاب بگویید به آقای رئیسی امر کنند مقداری استراحت کند
حجت‌الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها نیز می‌گوید: دو جمعه پیش بعد از سفر استانی قم در دفتر ایشان به خدمت‌شان رسیدم، دو روز سفر استانی داشتند و قبلا هم کارهای مفصلی انجام داده بودند، احساس کردم گردن او درد می‌کند و یک خستگی داشتند، خدمت ایشان عرض کردم شما یک استراحتی بکنید.
وی خاطرنشان می‌کند: حجت‌الاسلام رستمی شهید سردار موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور بعد از این ماجرا به من گفت اگر می‌شود به رهبر انقلاب بگویید به آقای رئیسی امر کند مقداری استراحت کند.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها می‌گوید: او حتی فرصت در آمدن خستگی از بدن را نداشت. ما با شخصیتی مواجه بودیم که خستگی را خسته کرده بود.
دستور سرلشکر باقری برای بررسی علل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور
خبر دیگر اینکه، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، هیئت عالی رتبه‌ای را با مسئولیت سردار علی عبداللهی، معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح مأمور بررسی ابعاد و علل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور کرد.
اما خبر رسید که صهیونیست‌ها از شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز خوشحالی کرده‌اند در حالی‌که رژیم صهیونیستی در شرایطی است که موجودیتش مورد تهدید قرار گرفته و زوال خود را انتظار می‌کشد. زنجیره مقاومت اسلامی اسرائیل را درمانده کرده و مسئولان رژیم علیه یکدیگر به جنگ افتاده‌اند.
باید یادآور شد که اوایل انقلاب طی دو ماه رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس دستگاه قضائی و جمعی از وزرا و نمایندگان مجلس به شهادت رسیدند اما ایران اسلامی مسیر مقاومت و پیشرفت را ادامه داد و به دستاوردهای خیره‌کننده رسید. امروز نیز علی رغم شهادت سیدالشهداء خدمت انقلاب اسلامی همچنان با شتاب در راه است و تا مقصد تمدن اسلامی و طلوع ولایت خورشید عظمی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیش می‌رود.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟