loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. وزیر کشور در مراسم تشییع ۱۱ شهید حادثه تروریستی راسک:  تروریست‌ها دیگر آرامش نخواهند داشت    ۱۴۰۲/۰۹/۲۶ در پی حمله ناجوانمردانه گروهک تروریستی به مقر انتظامی ر

طاهر مهدوی بازدید : 4 دوشنبه 27 آذر 1402 نظرات (0)
.
وزیر کشور در مراسم تشییع ۱۱ شهید حادثه تروریستی راسک:
 تروریست‌ها دیگر آرامش نخواهند داشت   
۱۴۰۲/۰۹/۲۶

تشییع پیکر ۱۱ شهید حادثه تروریستی راسکتصاویر| تشییع پیکر ۱۱ شهید حادثه تروریستی راسک

در پی حمله ناجوانمردانه گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک در جنوب استان سیستان و بلوچستان که نیمه شب پنج‌شنبه 23 آذرماه رخ داد، ۱۱ نفر از عوامل فراجا اعم از افسران ارشد و سرباز به شهادت رسیدند.
به گزارش ایرنا، اسامی شهدای حادثه تروریستی راسک که از استان‌های سیستان و بلوچستان، گیلان، قزوین، بوشهر و خراسان رضوی هستند عبارتند از شهیدان مسلم شجاعیان، احسان بابایی، پویا شیخ، ابوالفضل شهریاری، محمدحسن براهویی، علیرضا اکبر مزار، علی دشت‌پوری، حسن بابانیا، احمد خمری، مجید فیروزنیا، حمید رضایی امین. مراسم تششیع این شهدا در استان‌های زادگاهشان برگزار خواهد شد.
جزئیات حمله تروریستی راسک
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درخصوص جزئیات حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک گفت: حدود ساعت ۲ بامداد جمعه، تروریست‌ها از چند محور به کلانتری راسک حمله و کمینی را برای جلوگیری از ورود نیروهای کمکی ایجاد کردند.
سیدمجید میراحمدی افزود: نیروهای کمکی انتظامی پس از اعزام، در کمین نیروهای تروریستی قرار گرفتند اما با رشادت و شجاعت و با تقدیم دو شهید و مقاومت جانانه، موفق شدند خود را به کلانتری برسانند. آنها توانستند با کمک کادر کلانتری، تروریست‌ها را وادار به عقب‌نشینی کرده و تلفاتی را از آنها گرفته و یک نفر را هم دستگیر کنند.
میراحمدی با اعلام اینکه این حادثه در مجموع ۱۱ شهید و ۶ زخمی را به همراه داشت، اظهار داشت: تعدادی از کشته‌شدگان تروریست در اختیار نیروی انتظامی است و تعدادی را نیز تروریست‌ها با خود بردند.
وی با بیان اینکه اکنون منطقه در آرامش کامل است، تاکید کرد: نیروهای امنیتی و انتظامی با اجرای طرح مهار و محاصره منطقه، به دنبال دستگیری باقی تروریست‌های متواری هستند.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه تعداد دقیق تروریست‌ها مشخص نشده است، ادامه داد: دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی، مشغول تحقیق و بررسی هستند تا جزئیات دقیق را به اطلاع مردم برسانند.
میراحمدی بیان داشت: گروهک جیش‌الظلم مسئولیت این حادثه تروریستی را به عهده گرفته است و قطعاً پاسخ سخت و دردناکی را دریافت خواهد کرد.
وی با اشاره به تاثیر شبکه‌های تفرقه‌افکن داخلی بر رخ دادن چنین حوادثی، گفت: وقتی که امنیت منطقه با حرف‌های اختلاف‌افکن و اقدامات مختلف، دچار مسائل و مشکلاتی شود، به طور طبیعی جریان‌های تروریستی از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور شرایط منطقه و استان را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: افرادی که در استان مسئولیت داشته و بلندگو در اختیار دارند و تاثیرگذارند، باید توجه کنند که امنیت مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوع است و صحبت‌ها و اقداماتشان باید در راستای تقویت امنیت منطقه باشد.
میراحمدی خاطرنشان کرد: هرگونه سخن و اقدام تفرقه‌افکن، قطعاً به نفع تروریست‌ها است و آنها از این شرایط بهره خود را خواهند برد.
تشییع شهدای مقر انتظامی راسک در زاهدان
پیکر شهدای حمله تروریستی راسک، صبح روز شنبه از بلوار فرودگاه زاهدان مقابل ستاد انتظامی استان سیستان و بلوچستان با حضور اقشار مختلف مردم تشییع شد.
وزیر کشور که به منظور شرکت در مراسم تشییع پیکر پاک ۱۱ شهید حادثه تروریستی شهرستان راسک و همچنین بررسی ابعاد این حادثه دردناک وارد سیستان و بلوچستان شده بود در مراسم تشییع پیکر این شهدا گفت: تروریست‌ها دیگر آرامش نخواهند داشت. آنها به فرمان تروریست‌های جهانی اقدام به شهادت جوانان عزیزمان کردند و بدانند هرگز نمی‌توانند از دست رزمندگان ما فرار کنند.
احمد وحیدی افزود: سبزپوشان و مدافعان امنیت ما با رشادت و از خودگذشتگی در مقابل تروریست‌های کوردل و قسم خورده‌ ملت ایران ایستادند و از کیان وطن دفاع کردند. دشمنان بدانند تقاص این جنایت را پس خواهند داد.
وحیدی افزود: شیعه و سنی یکپارچه در دفاع از آرمان‌های انقلاب با هم هستند و دشمنان نمی‌توانند در این سد پولادین رخنه کنند.
وی با بیان اینکه این جوانان عزیز به دست شقی‌ترین افراد روی زمین به شهادت رسیدند، اظهار داشت: شهادت این ۱۱ شهید را به همه ملت ایران تسلیت و تبریک می‌گویم.
وزیر کشور تصریح کرد: تروریست‌ها بدانند که آزموده را آزمودن ‌خطاست؛ فراجا شهدای زیادی را در راه ایران اسلامی تقدیم کرده ‌و برای دفاع از ایران همچنان شهید تقدیم خواهد کرد.
وحیدی با بیان اینکه تروریست‌ها دیگر آرامش نخواهد داشت افزود: آنها خواستند با اختلاف انداختن بین شیعه و سنی جامعه را به آشوب بکشند اما جوانان ما با ایثار، برای حفظ امنیت کشور ایستادند و تروریست‌های کوردل بدانند که تقاص سختی پس خواهند داد.
وزیر کشور همچنین در حاشیه مراسم تشییع شهدای انتظامی راسک به ایرنا گفت: تروریست‌ها بدانند نیروی‌های قوی در فراجا و سایر نیروهای اطلاعاتی و انتظامی حتما تقاص این جنایت را خواهند گرفت.
احمد وحیدی ادامه داد: جنایت گروهک‌های تروریستی که با حمایت دشمنان قسم خورده ملت ایران انجام شد یک واقعه تلخ بود.
وحیدی افزود: فرزندان ما که هدفشان تامین امنیت و آرامش برای مردم این منطقه بود به دست دشمنان قسم خورده ایران با کمال خباثت مورد حمله قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.خبث طینت این گروهک‌ها و حامیان آن‌ها برای ما روشن است و ما دست‌های حمایتگر خارجی را پشت سر آن‌ها می‌بینیم.
وی تاکید کرد: تروریست‌ها باید بدانند نیروی‌های قوی در فراجا و سایر نیروهای اطلاعاتی و انتظامی حتما تقاص این جنایت را خواهند گرفت و باید منتظر ضربه برق آسای نیروهای ما باشند.
پاکستان اجازه ندهد گروهک‌های تروریستی در خاک این کشور لانه بسازند
وزیر کشور همچنین دیروز در جریان بازدید از مقر انتظامی راسک که مورد حمله گروهک‌های تروریستی قرار گرفته بود گفت: دولت پاکستان نسبت به حراست و حفاظت از مرزهای خود اقدام کند و اجازه ندهد؛ گروهک‌های تروریستی در خاک این کشور لانه بسازند.
احمد وحیدی بیان داشت: بنابر تحقیقات انجام شده، این گروهک از مرز کشور همسایه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده و با استفاده از موقعیت شب و شرایط جغرافیایی منطقه، خود را به این مقر رسانده و اقدام به شهادت این حافظان نظم و امنیت کرده است.
وی تاکید کرد: با تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی عاملان این حادثه قطعاً به سزای اعمالشان خواهند رسید و انتقام سختی در انتظار آنان خواهد بود.
وزیر کشور همچنین از مجروحین حادثه تروریستی شهرستان راسک عیادت کرد.
انتقام سختی در انتظار گروهک‌های تروریستی منطقه است
جانشین فراجا هم در مراسم تشییع شهدای انتظامی در زاهدان گفت: استان سیستان و بلوچستان استانی انقلابی و درحال پیشرفت و توسعه است و دشمنان و گروهکهای تروریستی چشم دیدن این پیشرفت را ندارند.
سردار رضایی افزود: تروریست‌ها بدانند این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند و پاسخ سخت و شکننده‌ای به آنان خواهیم داد.
رایزنی‌های امنیتی و دیپلماتیک با هدف برخورد با تروریست‌های حادثه راسک
سخنگوی پلیس درخصوص رایزنی‌های گسترده امنیتی، انتظامی و دیپلماتیک درخصوص برخورد مؤثر با تروریست‌های حادثه مقر انتظامی راسک گفت: طی تعاملات و رایزنی‌های انجام شده با مقامات مرزی و انتظامی کشورِ پاکستان برخورد قاطع با تروریست‌ها در دستور کار قرار گرفته و رایزنی‌های دیپلماتیک از مسیر وزارت امور خارجه برای محکومیت بین‌المللی این اقدام ناجوانمردانه آغاز که منجر به واکنش سازمان ملل شده است.
سردار سعید منتظرالمهدی افزود: پلیس بین‌الملل فراجا با دیپلماسیِ انتظامیِ مؤثر نسبت به پیگرد بین‌المللی از طریق اینترپل و صدور اعلان قرمز برای تروریست‌ها اقدام نموده است. منتظرالمهدی تاکید کرد: در این حادثه یکی از افسران عزیز ما ستواندوم «براهویی» اهل تسنن و از مردم نجیب و شهیدپرور بلوچستان به شهادت رسید. این هشداری بزرگ و عبرت‌آموز برای تروریست‌ها است که بدانند مردم سیستان و بلوچستان و فراجا در کنار هم امنیت و آرامش را با مشارکت جمعی ایجاد خواهند کرد؛ بنابراین هیچ جای امنی برای تروریست‌ها در این سرزمین وجود نداشته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سزای اعمال‌شان خواهند رسید.
سخنگوی فراجا همچنین با انتشار مطلبی در صفحه مجازی خود نوشت: «از امروز کسانی که در حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک دست داشتند خود را مردگانی فرض کنند که فقط راه می‌روند.»
شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی راسک را محکوم کرد
شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی بزدلانه در سیستان و بلوچستان ایران را به شدت محکوم کرد.
اعضای شورای امنیت سازمان ملل در پی نامه سفیر ایران در سازمان ملل، حمله تروریستی بزدلانه گروهک جیش‌العدل به مقر فرماندهی پلیس در راسک استان سیستان و بلوچستان ایران را به شدت محکوم و بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان‌دهندگان، تامین‌کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آنها تاکید کردند.
اعلام آمادگی ارتش برای پشتیبانی از فراجا در انتقام از عاملین جنایت راسک
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در پیامی خطاب به فرمانده‌کل انتظامی کشور، ضمن تسلیت شهادت مأموران جان‌برکف فراجا را در پی حمله تروریستی به مقر فرماندهی انتظامی شهرستان راسک برای هرگونه پشتیبانی از فراجا در انتقام از عاملین این جنایت اعلام آمادگی کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟