loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. شهدای مدافع حرم «میلاد حیدری» و «مقداد مهقانی» در کردستان و گرگان تشییع شدند     ۱۴۰۲/۰۱/۱۶ پیکر مطهر شهدای مدافع حرم «میلاد حیدری»

طاهر مهدوی بازدید : 29 پنجشنبه 17 فروردین 1402 نظرات (0)
.
شهدای مدافع حرم «میلاد حیدری» و
«مقداد مهقانی» در کردستان و گرگان تشییع شدند    
۱۴۰۲/۰۱/۱۶
مراسم وداع با شهیدان میلاد حیدری و مقداد مهقانی در قروه و گلستان برگزار شد  | خبرگزاری فارس
تشییع باشکوه شهید «میلاد حیدری» در قروه | پیکر مطهر شهید - مهر
عکس | تشییع پیکر شهید «مقداد مهقانی» در گرگان
پیکر مطهر شهدای مدافع حرم «میلاد حیدری» در شهر قروه کردستان و «مقداد مهقانی‌جعفرآبادی» در گرگان با حضور باشکوه و حماسی مردم تشییع شد.
پیکر مطهر شهید مدافع حرم «میلاد حیدری» با حضور خیل عظیمی از مسئولان و مردم شهیدپرور استان کردستان از مقابل سپاه شهر قروه تشییع شد.
به گزارش ایرنا، اقشار مختلف مردم از بازاری، کارمند، کشاورز، دختر و پسر، پیر و جوان و زن و مرد، در این آیین حضور یافته‌اند تا نشان دهند برای خون شهیدی که در راه امنیت کشور، جانش را داده است، ارزش والایی قائل هستند.
خیابان‌های منتهی به محل تشییع پیکر شهید«حیدری»، مملو از جمعیت عاشق شهید و شهادت شد که با چشمانی‌گریان و با شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، پیکر فرزندی از خطه کردستان را تا میدان شهید سلیمانی این شهر همراهی کردند.
پیکر این شهید مدافع حرم بعد از تشییع، به زادگاهش روستای وینسار منتقل شد.
پاسدار رشید اسلام «میلاد حیدری» از مدافعان حرم، سحرگاه جمعه یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۲ مصادف با نهم ماه مبارک رمضان، در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حوالی دمشق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید حیدری اصالتاً اهل روستای وینسار شهرستان قروه است که در شهرستان قرچک سکونت داشت.
این شهید والامقام در هنگام شهادت ۳۲ سال داشت و از وی ۲ فرزند ۶ و سه ساله به یادگار باقی مانده است.
پیکر مطهر شهید مدافع حرم «مقداد مهقانی‌ جعفرآبادی» نیز توسط مردم روزه‌دار و شهیدپرور گرگان تشییع و برای تدفین به زادگاهش شهر فاضل‌آباد منتقل شد.
این مراسم صبح چهارشنبه از حسینیه عاشقان ثارالله(ع) گرگان آغاز شد و با گذر از خیابان‌های فلسطین و شهدا با رسیدن به چهارراه شهدا به پایان رسید.
در طول مسیر تشییع پیکر مطهر این شهید مداحان اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) به مداحی و نوحه‌خوانی پرداختند.
همچنین شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع شهید مهقانی، شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر داده و خواستار گرفتن انتقام خون این شهید و دیگر شهدای مدافع حرم شدند.
مراسم استقبال و وداع با پیکر مطهر این شهید مدافع حرم سه‌شنبه‌شب با حضور باشکوه مردم در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) گرگان برگزار شد. شهید مهقانی که بیستمین شهید مدافع حرم گلستان است، جمعه گذشته براساس حمله رژیم صهیونیستی مجروح شد و به علت شدت جراحات روز شنبه در بیمارستانی در سوریه به جمع یاران شهیدش پیوست.
از شهید مهقانی‌جعفرآبادی یک‌ پسر ۲ ساله به یادگار مانده است.
در این مراسم، اقوام ساکن این استان دست در دست یکدیگر ضمن نمایش اتحاد و انسجام، حمایت قاطع خود را از آرمان‌های شهدا اعلام کردند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟