loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. علی باقری: صهیونیست‌ها هیچ جایگاهی در منطقه ندارند   ۱۴۰۲/۰۹/۰۳ معاون سیاسی وزارت امور خارجه آینده منطقه را از آن صاحبان آن از جمله فلسطینی‌ها خواند و با بیان اینکه صه

طاهر مهدوی بازدید : 9 شنبه 04 آذر 1402 نظرات (0)
.
علی باقری:
صهیونیست‌ها هیچ جایگاهی در منطقه ندارند
  ۱۴۰۲/۰۹/۰۳

مردم فلسطین نیاز به قیم ندارند

معاون سیاسی وزارت امور خارجه آینده منطقه را از آن صاحبان آن از جمله فلسطینی‌ها خواند و با بیان اینکه صهیونیست‌ها هیچ جایگاهی در منطقه ندارند، گفت که سرنوشت محتوم این رژیم چیزی جز شکست نیست.
علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه که در بخش نخست تور آسیایی خود پس از فیلیپین وارد بانکوک پایتخت تایلند شد، صبح پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در نشستی رسانه‌ای با حضور خبرنگاران چند رسانه اصلی تایلند در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بانکوک به پرسش‌های آنها پاسخ داد.
علی باقری با تاکید بر این که در جای جای دنیا مردم برای اینکه به حقوق خود دست یابند می‌توانند از سازوکار صندوق رأی استفاده کنند، اما فلسطینی‌ها به‌ عنوان صاحبان اصلی سرزمین فلسطین برای این که بخواهند به بدیهی‌ترین حقوق خود که داشتن سرزمین مستقل است، دست یابند، باید با جنگنده‌ها و ‌تانک‌های اسرائیلی بجنگند، تصریح کرد: صهیونیست‌ها چنان فضا را بر مردم فلسطین تنگ کردند، که راهی جز مبارزه مسلحانه برای رسیدن به حقوق خود باقی نگذاشته‌اند. بنابراین مقاومت حق ذاتی، مشروع و انکارناپذیر مردم فلسطین است و هیچ مرجعی هم نمی‌تواند این حق زوال‌ناپذیر را از آنها سلب کند.
معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: آینده منطقه از آن صاحبان منطقه از جمله فلسطینی‌هاست و صهیونیست‌ها هیچ جایگاهی در منطقه ندارند.
این دیپلمات ارشد ایرانی با اشاره به اینکه زنان و کودکان غزه قهرمانان و پیروزمندان ۴۵ روز تهاجم صهیونیست‌ها هستند، اظهار داشت: اهداف رژیم صهیونیستی در غزه، پادگان نظامی و نه‌تانک و نفربر زرهی نیست، بلکه اهداف صهیونیست‌های اشغالگر علاوه‌بر منازل مسکونی، مساجد، کلیساها، مدارس، مراکز سازمان‌های بین‌المللی و بیمارستان‌ها است. به عبارت دیگر، در طول ۴۵ روز گذشته، صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند ثابت کنند که حتی یک مرکز و یا تجهیزات نظامی در غزه را هدف قرار داده‌اند، چراکه در غزه فقط این مردم فلسطین هستند که در مقابل اشغالگران مقاومت می‌کنند.
وی افزود: با این همه جنایت و کشتار، صهیونیست‌ها هیچ راهی برای نجات پیش‌ روی خود نمی‌بینند.
خبرنگاری پرسید شما در سخنان خود به حملات اسرائیل به غزه اشاره کردید، ولی از اقدامات حماس و تونل‌های آنها در غزه حرفی نزدید که باقری پاسخ داد: در شرایطی که صهیونیست‌ها با حملات وحشیانه خود به غزه، اجازه زندگی عادی به فلسطینی‌ها بر روی زمین را نمی‌دهند، آیا شما می‌خواهید زندگی زیرزمین را هم از فلسطینی‌ها بگیرید؟
وی همچنین درباره راه‌حل نهائی موضوع فلسطین گفت: همه‌پرسی از همه مردم فلسطین اعم از ساکنان فعلی سرزمین‌های اشغالی و دیگر فلسطینی‌های مقیم در سراسر جهان برای تعیین سرنوشت خود و تعیین سازوکار حکمرانی مطلوب آنها، تنها راه‌حل دموکراتیک و منطبق با معیارهای بین‌المللی و از همه مهم‌تر راه‌حلی پایدار است.
باقری با طرح این پرسش ادامه داد: چرا مدعیان حقوق بشر و دموکراسی به این راه‌حل تمکین نمی‌کنند و به خود اجازه می‌دهند تا حقوق یک ملت بزرگ و ریشه‌دار را تضییع کنند؟
به گزارش فارس، باقری در پاسخ به پرسش خبرنگاری پرسید نظر ایران درباره راه‌حل دو دولتی چیست؟ اظهار داشت: مشکل از همین جا آغاز می‌شود که غیر فلسطینی‌ها بخواهند درباره فلسطین تصمیم بگیرند، چرا ما و شما به خودمان اجازه می‌دهیم تا درباره سرنوشت مردم فلسطین تصمیم بگیریم، راه‌حل مسئله فلسطین در اختیار مردم فلسطین است و مردم فلسطین نیاز به قیم ندارند. آیا شما قبول می‌کنید که دیگران درباره سرنوشت مردم تایلند تصمیم بگیرند؟

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟