loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. رئیس‌ سازمان پدافند غیرعامل کشور:   10 حمله سایبری راهبردی دشمن به زیرساخت‌های حیاتی کشور خنثی شد   ۱۴۰۲/۰۸/۰۱ سردار غلامرضا جلالی، رئیس‌ سازمان پدافند غی

طاهر مهدوی بازدید : 8 سه شنبه 02 آبان 1402 نظرات (0)
.
رئیس‌ سازمان پدافند غیرعامل کشور: 
 10 حمله سایبری راهبردی دشمن به زیرساخت‌های حیاتی کشور خنثی شد
  ۱۴۰۲/۰۸/۰۱

سردار جلالی: اعتبار صفر در سال ۱۴۰۲ برای پدافند غیرعامل به صلاح کشور نیست

سردار غلامرضا جلالی، رئیس‌ سازمان پدافند غیر عامل کشور در نشست خبری که روز دوشنبه در آستانه هفته پدافند غیرعامل برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه سایبری و تهدیدات سایبری به دستاوردهای خوبی رسیده و در سال گذشته توانستیم حمله‌های سایبری را با آنتی ویروس‌های داخلی خنثی کنیم. همچنین توانستیم با عملیات‌های پیشگیرانه با همکاری دستگاه‌های امنیتی و نظامی 10 حمله سایبری راهبردی دشمن به زیرساخت‌های حیاتی کشور از جمله شبکه برق را خنثی کنیم.
رئیس ‌سازمان پدافند غیرعامل تدوین الگوی حفاظت از زیرساخت‌ها با همکاری دانشگاه امام حسین(ع) و چند دانشگاه دیگر را از دیگر اقدامات سازمان پدافند غیر عامل کشور دانست و افزود: برای ۳۱ استان طرح جامع پدافند غیرعامل تدوین و به ۳۰ استان ابلاغ شده است و تنها استان تهران باقی مانده است.
سردار جلالی تصریح کرد: تصویب قانون پدافند غیرعامل در مجلس و قانونی شدن فعالیت‌های پدافند غیرعامل، نقطه عطفی در فعالیت‌های این سازمان است که جا دارد از نمایندگان مجلس تشکر کنم.
وی گفت: در حوزه سایبر احساس ما این بود که تهدیدات اصلی کشور ما در این حوزه است، بر همین اساس با آموزش سازمان‌ها تلاش کردیم که بخشی از تهدیدات را غیرفعال کنیم. همچنین با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و همچنین وزارت دفاع سامانه‌های مختلف کنترل صنعتی بومی تولید و بیش از ۳۰۰ محصول تولید کرده‌ایم که ۸۰ درصد عملیات سایبری علیه زیرساخت‌ها با همین تجهیزات تولید شده بومی دفع شد.
تشکیل مرکز ملی پدافند سایبری
رئیس ‌سازمان پدافند غیرعامل تشکیل مرکز ملی پدافند سایبری را یکی دیگر از اقدامات انجام شده توسط پدافند غیرعامل دانست و بیان داشت: تشکیل این مرکز می‌تواند گام بزرگی در مقابله با تهدیدات سایبری باشد.
وی گفت: ساخت بزرگ‌ترین مرکز درمان بیماران شیمیایی در منطقه یکی دیگر از اقدامات انجام شده است. همچنین بیمارستان‌های مختلفی را تجهیز کردیم تا بتوانند به نیازهای مختلف ما در این حوزه پاسخ دهند. در حوزه هسته‌ای نیز تجهیزات بسیار پیشرفته تولید شد و در شهرهای هسته‌ای مانند اصفهان، کاشان و بوشهر مستقر گردید.
سردار جلالی اظهار داشت: در درگیری ارمنستان و آذربایجان ما نگران آسیب نیروگاه هسته‌ای ارمنستان بودیم که در ۶۰ کیلومتری مرز ما قرار داشت به همین دلیل مرکز شهید باکری در تبریز ایجاد و طرح دفاعی لازم اورژانس هسته‌ای و تجهیزات لازم نیز پیش‌بینی و در سه استان شمال غربی کشور مستقر شد و با برگزاری رزمایش‌های متنوع سطح آمادگی در دستگاه‌ها را ارتقا دادیم.
رئیس ‌سازمان پدافند غیرعامل گفت: در استان‌های هسته‌ای نیز متناسب با الزامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، زیرساخت‌ها و اورژانس هسته‌ای پیش‌بینی و این شهرها به بیمارستان‌ها با اورژانس هسته‌ای تجهیز شد.
وی اظهار داشت: بعد از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ برای پنج حرم امام رضا علیه‌السلام، حرم حضرت معصومه علیهاالسلام، شاهچراغ، حرم امام خمینی(ره) و مسجد جمکران، طرح پدافند غیرعامل برای جلوگیری از تهدیدات و افزایش امنیت تدوین شد تا در کنار سایر دستگاه‌های مسئول بتوانیم تهدیدات را کاهش و امنیت را ارتقا دهیم.
سردار جلالی گفت: برگزاری رزمایش‌های متنوع از دیگر برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور است و مانورها و رزمایش‌های مختلفی تا پایان سال انجام می‌شود.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟