loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. داماد ترامپ:   محبوبیت ژنرال سلیمانی در ایران به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده بود    ۱۴۰۱/۰۶/۰۷ «جرد کوشنر» داماد دونالد ترامپ که در زمان ریاست&zw

طاهر مهدوی بازدید : 22 سه شنبه 08 شهریور 1401 نظرات (0)
.
داماد ترامپ:  
محبوبیت ژنرال سلیمانی در ایران به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده بود
   ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
«جرد کوشنر» داماد دونالد ترامپ که در زمان ریاست‌جمهوری چهار ساله وی به عنوان مشاور ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید مشغول به کار بود در کتاب خاطرات خود که به تازگی منتشر شده روایتی از مسائل آمریکا در این دوران ارائه کرده است.
 وی در بخشی از این کتاب روایت خود را از حمله جنایتکارانه آمریکا به خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی و ترور ناجوانمردانه ایشان در ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ۱۳۹۸) در فرودگاه بغداد مرقوم کرده است. 
کوشنر در بخشی از کتاب خاطرات خود به محبوبیت سردار سلیمانی در خاورمیانه و در داخل ایران اشاره کرده و نوشته است: «به موازاتی که نفوذ نظامی سلیمانی در منطقه افزایش یافت، محبوبیتش در ایران و شهرتش در سراسر خاورمیانه به سطوح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافت. تحلیلگر اسبق سیا، کنث پالاک، سال ۲۰۱۷ نام سلیمانی را در میان ۱۰۰ فرد پرنفوذ قرار داد.» 
کوشنر در ادامه اذعان می‌کند که این اقدام (ترور سردار سلیمانی) آمریکا را در خطر قرار داده بود و ترور شخصیتی مانند سردار سلیمانی می‌توانست خطر جنگ را به همراه داشته باشد و رهبران نظامی که در خاورمیانه خدمت کرده بودند، پیامدهای آن را درک می‌کردند.
در ادامه این بخش از کتاب، کوشنر به ترس رئیس‌جمهور آمریکا از ایراد سخنرانی درباره این اقدام تروریستی از بیم تحریک ایران پرداخته و وقایع را این‌طور شرح می‌دهد: در حالی که جهان به تصمیم رئیس‌جمهور واکنش نشان داد، ترامپ با کوین مک کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان در حیاط مار-ئه-لاگو شام خورد. من با گراهام، اسکاوینو و اوبرایان و همسرش لو ماری دور میز نزدیکی نشستم. در سرتاسر شام، اوبرایان مدام با عذر خواستن برای برقراری تماس‌های تلفنی در یک مرکز فوق‌سری ناپدید می‌شد.
 وقتی وی پس از یکی از تماس‌هایش به میز بازگشت، از او پرسیدم که آیا در حال آماده‌‌سازی بیانیه‌ای برای رئیس‌جمهور است. رئیس‌جمهور به غیر از توئیت تصویری از پرچم آمریکا بلافاصله پس از حمله، از اظهارنظر علنی خودداری کرده بود. فکر می‌کردم ترامپ باید پیامی واضح و قوی درباره دلایل خود برای حمله و عواقبی که ایران در صورت تلافی‌جویی متحمل خواهد شد، ارسال کند.
وی می‌افزاید: «در کمال تعجب، اوبرایان گفت که او و مایک پمپئو وزیر امور خارجه احساس می‌کنند که حمله باید خودش حرف بزند. 
صبح روز بعد- یعنی سوم ژانویه- به اتاق خواب ترامپ رفتم، که کار نادری بود. پرسید که اوضاع اخبار چطور است و من گفتم که به شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و اینکه بسیاری از سران دنیا با اوبرایان تماس می‌گیرند تا بابت این اقدام شجاعانه از او تشکر کنند، اگرچه می‌ترسند که همین را علنی بگویند. وقتی پرسیدم که آیا قرار است بیانیه صادر کند گفت که پمپئو خلاف آن را توصیه کرده چون بر خلاف خواسته‌مان باعث جلب توجه به حمله شده و تنش‌ها را تشدید می‌کند.»

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟