loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حجت‌الاسلام حاجی صادقی :  قدرت «حزب‌الله» در دوره سردار حجازی 10 ‌برابر شد؛ از مشاوره به نصرالله تا آموزش موشک‌‌سازی برای غزه    ۱۴۰۲/۰۲/۰۳

طاهر مهدوی بازدید : 7 دوشنبه 04 اردیبهشت 1402 نظرات (0)
.
حجت‌الاسلام حاجی صادقی :
 قدرت «حزب‌الله» در دوره سردار حجازی 10 ‌برابر شد؛
از مشاوره به نصرالله تا آموزش موشک‌‌سازی برای غزه 
  ۱۴۰۲/۰۲/۰۳

حجت الاسلام حاجی صادقی: سپاه در جبهه انقلاب و برابر دشمنان مستکبر بی طرف  نیست | خبرگزاری فارس

پانزده ماه پس از اینکه سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد مورد ترور ناجوانمردانه آمریکایی‌ها قرار گرفت، یکی دیگر از فرماندهان برجسته و ارشد این نیرو، سردار سیدمحمد حجازی نیز به شهادت رسید.
سردار حجازی جانشین وقت نیروی قدس سپاه و نفر دوم آن سازمان بود که در دوره فرماندهی سردار سلیمانی بر نیروی قدس سپاه، مسئول سپاه لبنان بود.
در این رابطه حجت‌الاسلام حاجی صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم به بیان ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی سردار سید محمد حجازی پرداخت.
ولایت‌پذیری، جامع‌نگری، عقلانیت و جهادی بودن
حجت‌الاسلام حاجی صادقی خاطرنشان کرد: بیان ویژگی‌های سردار حجازی تنها تجلیل از شخصیت یک فرد نیست، بلکه الگو‌سازی است و جنبه تربیتی دارد، مهم‌ترین ویژگی شهید حجازی، عقلانیت بود. ایشان از قدرت عقلانی و تحلیل بسیار خوبی برخوردار بود؛ هم در دوران بسیج و هم در سال‌هایی که در لبنان و در جبهه مقاومت بود. عقلانیت وی در تشخیص مسیر، در وفاداری‌اش به حضرت آقا و در تشخیص زمینه‌های لغزش دیگران به او کمک کرد.
وی ادامه داد: دومین ویژگی شهید حجازی، ولایت‌پذیری بود. ایشان چه در زمان امام خمینی(ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری، ولایت‌پذیر بود.
حجت‌الاسلام حاجی صادقی خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر ایشان جامع‌نگری بود. به‌دلیل عقلانیتی که داشت، در هر موضوعی وارد می‌شد، یک‌بُعدی نگاه نمی‌کرد و تحت تاثیر موضوع و مقطعی نگاه نمی‌کرد. همیشه جوانب مختلف را می‌دید. ایشان هم در دوران دفاع مقدس، هم در سپاه سوم قدس که بود و هم در دوران فرماندهی در بسیج به همه ابعاد توجه داشت.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به ویژگی دیگر شهید حجازی یعنی جهادی بودن و خستگی‌ناپذیری گفت: من تعجب می‌کنم که او در جاهای مختلف و عرصه‌های گوناگون حضور داشت. گویا خدا می‌خواست که او در همه جهات آبدیده شود.
سردار حجازی بسیج را به لحاظ فکری و عقیدتی رشد داد
حجت‌الاسلام حاجی صادقی در پاسخ به سؤالی درخصوص نحوه تعامل سردار حجازی در دوران فرماندهی نیروی مقاومت بسیج با دولت اصلاحات گفت: بسیج و نیروی مقاومت یک نیروی تأثیرگذار بوده است. آقای حجازی اجازه نمی‌داد مسائل سیاسی و جناح‌بندی‌ها، توان بسیج را تضعیف کند. البته ایشان انسان بی‌موضعی نبود. او از قوی‌ترین آدم‌هایی بود که انگیزه و توان انقلابی داشت.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی یادآور شد: آقای حجازی توانست بسیج را به لحاظ فکری و عقیدتی رشد دهد؛ دوره‌های طرح معرفت در زمان مسئولیت ایشان برگزار شد. به لحاظ سازماندهی نیز بسیج رشد کرد. بسیج اقشار را به‌گونه‌ای که پایگاه‌ها ضعیف نشوند، تقویت کرد. ببینید ما هنوز در بسیج با یک سؤال جدی مواجه هستیم و آن این است که نسبت پایگاه‌های بسیج با اقشار بسیج چیست؟ آقای حجازی این نسبت را به خوبی تبیین کردند و اقشار خیلی فعال شدند، در عین حالی که بسیج محلات هم آسیب ندیدند.
شهید حجازی در فتنه 88 یک لحظه هم مردد نشد
نماینده ولی‌فقیه در سپاه درخصوص مواضع سردار حجازی در ایام فتنه 88 با بیان اینکه آقای حجازی برای یک لحظه نیز گرفتار تردید نشد، اظهار داشت: در فتنه 88 بسیاری از خواص، مردد شدند. البته برخی به صف انقلاب برگشتند. آقای حجازی در فتنه سال 88 مصداق آیه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ‌یَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللهِ أُولَئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ» (الحجرات: ١٥) بود.
وی ادامه داد: ایشان سر سوزنی در حقانیت انقلاب اسلامی و رهبری شک نکرد. سردار حجازی به‌گونه‌ای قرارگاه ثارالله را مدیریت کرد که در ناکامی دشمن از موثرترین آدم‌ها بود. فتنه 88، حدود 200 روز به طول انجامید تا اینکه راهپیمایی بزرگ روز نهم دی برگزار شد. از 22 خرداد 88 که انتخابات تمام شد تا نهم دی که مردم تیر خلاص به فتنه زدند، حوادث بسیاری در کشور رخ داد. اگر با آن حوادث به درستی مقابله نمی‌شد، اتفاقات بزرگ‌تری صورت می‌گرفت.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی درباره علت شهادت سردار حجازی عنوان کرد: آقای حجازی بعدازظهر روز جمعه‌ای بیمار و به بیمارستان منتقل شد. سردار قاآنی صبح روز شنبه به جلسه فرماندهان آمد و خبر انتقال سردار حجازی را به بیمارستان داد. همه انتظار داشتیم که ایشان ظرف چند روز از بیمارستان ترخیص شود. اما 48 ساعت بعد خبر رسید که ایشان دارفانی را وداع گفتند، این خبر برای همه ما و به‌خصوص سردار قاآنی سنگین و ناباورانه بود، داغ سردار حجازی پس از شهادت حاج قاسم برای ما خیلی سنگین بود و ما را سوزاند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کمیسیون پزشکی و مسئول تیم درمانی شهید حجازی که از برجسته‌ترین پزشکان متخصص هستند، جراحات ناشی از دوران دفاع مقدس و مجاهدت‌های ضدصهیونیستی ایشان در جبهه مقاومت اسلامی عامل شهادت او بوده است و در این موضوع هم هیچ‌گونه تردیدی نیست، همچنین یادآوری می‌کنم که صهیونیست‌ها کینه بزرگی از سردار حجازی به دل داشتند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در دوره‌ای که سردار حجازی فرمانده سپاه لبنان بود، حزب‌الله لبنان به لحاظ کمی و کیفی 10 برابر قدرتمندتر شد. سردار حجازی و حاج قاسم دست گروه‌های فلسطینی برای مبارزه با صهیونیست‌ها پُر و آنها را به اراده دستیابی به سلاح‌های پیشرفته و دقیق مجهز کرد.
وی افزود: در واقع حاج قاسم و سردار حجازی به آنها باوراندند که می‌توانند در برابر دشمن صهیونیستی بایستند، مبارزه کنند و پیروز شوند. همچنین به آنها آموزش و انگیزه دادند که خودشان موشک بسازند. سه‌هزار موشکی که در یک عملیات از غزه بر سر صهیونیست‌ها فرود آمد، در آنجا ساخته شده بود. سردار حجازی کمک‌دهنده فکری مهمی به حزب‌الله لبنان و آقای سیدحسن نصرالله بود. رسیدن حزب‌الله به اوج توانمندی، ابتکار و تجهیزات با کمک سردار حجازی بود. شهید حجازی در طراحی عملیات‌ها و پیوند دادن لبنان با سوریه نیز نقش مهمی داشت. سردار حجازی، حزب‌الله را به سوریه کشاند تا داعش را نابود کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟