loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. دادستان کل کشور: افرادی که در حوادث اخیر کشته‌سازی کرده و خسارت به بار آوردند مورد عفو قرار نمی‌گیرند    ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ به گزارش خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام وا

طاهر مهدوی بازدید : 16 دوشنبه 24 بهمن 1401 نظرات (0)
.
دادستان کل کشور:
افرادی که در حوادث اخیر کشته‌سازی کرده
و خسارت به بار آوردند مورد عفو قرار نمی‌گیرند 
  ۱۴۰۱/۱۱/۲۳

دادستان کل کشور: افرادی که کشته‌سازی کردند باید در پیشگاه قانون پاسخگو  باشند | خبرگزاری فارس

به گزارش خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری با حضور در مجموعه زندان مرکزی اصفهان از خوابگاه‌ها، کارگاه‌های بنیاد تعاون و اشتغال زندانیان در این زندان بازدید کرد. در این بازدید مددجویان به تشریح روند نگهداری و محاکمه قضایی خود پرداختند و به صراحت از نوع برخورد، رسیدگی‌های قضایی، اسکان، پذیرایی، ملاقات و در کل نوع رفتار کارکنان در زندان‌ها ابزار رضایت و قدردانی کردند.
منتظری همچنین در سفر به اصفهان در آیین آزادی زندانیان مشمول عفو گسترده رهبر انقلاب حضور یافت.
وی با اشاره به عفو اعطایی رهبر انقلاب گفت: بنده به نوبه خود از رهبر حکیم انقلاب تشکر می‌کنم که در آستانه پیروزی بزرگ انقلاب با این عفو، عیدی ارزشمندی را به ملت ایران و خصوصاٌ افرادی که در اثر اشتباه و غفلت گرفتار زندان شدند، به درخواست رئیس قوه قضائیه و مطالبات جامعی که شده بود، این لطف و محبت را ارائه فرمودند.
دادستان کل کشور ادامه داد: تفاوت این عفو با عفو‌های گذشته در این بود که علاوه‌بر محکومین عمدی، زندانیان حوادث اخیر را هم مشمول و حتی متهمین هم در این گروه قرار گرفتند و دامنه عفو بسیار گسترده شد.
منتظری توصیه‌هایی نیز به جوانان بازداشت شده حوادث اخیر هم داشت و از آنها خواست تا مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرند.
وی تاکید کرد: یک نکته مهم در عفو رهبری انقلاب این است که این افرادی که کشته‌‌سازی کرده و خسارت به بار آوردند، مورد عفو قرار نخواهند گرفت و باید در پیشگاه قانون و مردم جوابگو باشند.

 

دادستان تهران:
 با پیگیری دستگاه قضا وضعیت گمرکات
به شرایط استاندارد انبارداری رسیده است

دستور ویژه دادستان درباره پرونده کودک جان‌باخته در آمبولانس - همشهری آنلاین

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، علی صالحی دادستان به منظور بررسی روند تعیین تکلیف کالاهای موجود در گمرکات از انبارهای عمومی گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) بازدید کرد.
صالحی در حاشیه این بازدید گفت: بیشتر کالاهای سنوات گذشته از گمرکات ترخیص شده و اکثر قریب به اتفاق کالاهایی که امروز مشاهده کردیم ورودی سال ۱۴۰۱ است.
وی افزود: بعد از تحویل قریب بیش از ۱۸ هزار قبض کالا به وزن تقریبی۷۰۰ تن در حال حاضر ۷۰۰ قبض کالا به میزان ۱۴ تن مانده آماده تحویل به سازمان اموال تملیکی است که مقرر شد تا یکشنبه هفته آینده تحویل سازمان اموال تملیکی داده شود.
دادستان تهران با اشاره به دستور مؤکد رئیس قوه قضائیه در بازدید از انبار گمرکات و سازمان اموال تملیکی گفت: با نظارت مستمر دادستانی تهران امروزه شاهد آن هستیم که انبارهای مملو از کالاهای بلاتکلیف در سازمان اموال تملیکی و گمرکات استان ساماندهی و به شرایط استاندارد انبارداري رسیده‌اند.
صالحی بیان داشت: با توجه به عدم تعیین تکلیف کالاهای رسوبی فرودگاه حضرت امام(ره)در ۱۶ سال گذشته، ظرف یک سال جاری ۲۱ هزار ردیف قبض کالایی متروکه و بلاصاحب تعیین تکلیف شد و در حال حاضر مانند سال گذشته، شاهد حجم انبوه کالاهای بلاتکلیف نیستیم.
وی ادامه داد: در بازدید سال گذشته از انبارهای فرودگاه حضرت امام(ره) مقادیر زیادی کالای غیرقابل مصرف رویت شد که با دستور دادستانی تهران تاکنون مقدار۱۵۰ تن از آنها به جهت فساد و انقضای تاریخ مصرف معدوم شده است. 
دادستان تهران با اشاره به اینکه ترخیص کالاهای متروکه و بلاصاحب در گمرکات به‌روز شده است، گفت: از مدیران و کارکنان گمرکات استان تهران به‌ویژه گمرک فرودگاه حضرت امام(ره) و همچنین مسئولان سازمان اموال تملیکی برای فعالیت‌های جهادی یک سال گذشته، تشکر می‌کنم و انصافاً کار جهادی و انقلابی کرده‌اند.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟