loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

* محمد اسلامی :    بهره‌مندی سالیانه یک میلیون بیمار از   خدمات سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت و پزشکی       ۱۴۰۰/۰۹/۲۳ محمد اسل

طاهر مهدوی بازدید : 86 چهارشنبه 24 آذر 1400 نظرات (0)
*
محمد اسلامی :
 
 بهره‌مندی سالیانه یک میلیون بیمار از
 
خدمات سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت و پزشکی
 
    ۱۴۰۰/۰۹/۲۳

محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما درخصوص حاشیه‌سازی برای فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و ادعای غنی‌سازی 90 درصد در ایران گفت: این مورد کذب است و این اتهامات نخ‌نما‌شده‌ای است که به‌ویژه دشمنان و جریان صهیونیستی این‌ها را به کشور ما نسبت می‌دهند.
به گزارش تسنیم، وی افزود: ایران با ضابطه آژانس کار می‌کند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر کلیه فرآیند‌های ما مطابق قوانین و مقررات نظارت دارد و به‌هیچ‌وجه ما خارج از چارچوب اقدامی نکرده‌ایم و صورت نخواهیم داد. رئیس‌سازمان انرژی اتمی در هفته پژوهش در بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری و در مراسم رونمایی از سه رادیوداروی درمانی که به مجموع رادیوداروهای بومی شده پیوسته، اظهار داشـت: سالانه یک میلیون بیمار از خدماتی که سازمان انرژی اتمی در بخش پزشکی و جامعه سلامت کشور ارائه می‌کند، بهره‌مند می‌شوند.
اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی با استفاده از ظرفیتی که در اختیار دارد و تعاملی که با جامعه بین‌الملل، محیط علمی و پژوهشی و مراکز پژوهشی داخل کشور دارد، سعی می‌کند با ایجاد فرصت‌های متفاوت در هر رشته‌ای و جلب مشارکت‌ها؛ زمینه‌های صنعتی سازی و تجاری‌سازی نتایج پژوهشی را فراهم کند.
رونمایی از سه رادیو دارو
گفتنی است، رئیس‌سازمان انرژی اتمی در نمایشگاه فناوری‌های هسته‌ای علاوه‌بر رونمایی از سه رادیو داروی درمانی شامل سرطان‌های پروستات، سر و گردن، روده بزرگ و یک رادیوداروی تشخیصی از بخش‌های دیگر دستاوردهای پژوهشی سازمان نیز بازدید کرد.
بذر‌های هیبریدی خیار که برای اولین بار در کشور تولید شده، دستاورد‌های مختلف در زمینه سامانه تعیین نشتی سوخت در محفظه سیپینگ، تولید و عرضه نمونه ارتقاء یافته شتابدهنده الکترواستاتیک، تولید ایزوتوپ پایدار کربن به روش لیزری هم مورد بازدید بازدیدکنندگان قرار گرفت. این نمایشگاه با مشارکت پژوهشکده‌های کاربرد پرتوها، فیزیک و شتابگرها، فتونیک و فناوری‌های کوانتومی، پلاسما و گداخت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای و مرکز مهندسی مواد با دستاوردهایی در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی برگزار شد.
هیچ‌گونه خللی در خود راه نمی‌دهیم
اسلامی همچنین در حاشیه مراسم توسعه کاربرد پرتوها در صنایع غذایی درباره آخرین روند همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با توجه به برخی ادعاهای اخیر گفت: روابط ایران و آژانس باید بر اساس قوانین و اساسنامه آژانس پادمان و NPT باشد. ما در چارچوب این قوانین روابط خود را با آژانس برقرار می‌دانیم و متأثر از همین ضوابط قانونی در تعامل هستیم و آژانس هم طبق قوانین و موازین بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظارت می‌کند.
به گزارش تسنیم، وی افزود: آن چیزی که در رسانه‌ها و در اخبار و مباحث، منتشر می‌شود، مربوط به عملیات روانی و مسائل سیاسی است. مقابل ما جریانی قرار دارد که به‌هیچ‌وجه توسعه علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران را برنمی‌تابد و با این اتهامات و ایجاد جوسازی‌ها و عملیات روانی این گونه القا می‌کند که جمهوری اسلامی هدف غیرموجه دارد و نسبت به عدم‌اشاعه متعهد نیست. رئیس‌سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: هیچ‌کدام از این موارد هیچ‌وقت وارد نبوده و اتهاماتی است که رژیم صهیونیستی به آنها دامن می‌زند و ما نسبت به این عملیات روانی و هیاهوها هیچ‌گونه خللی در خود راه نمی‌دهیم و راه خود را پیش می‌رویم و امیدوار هستیم کشور از این مرحله هم عبور کند.
موضوع سایت کرج خارج از پادمان است
اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری درباره نحوه همکاری ایران با آژانس در موضوع کرج، گفت: موضوع سایت کرج و سایر مواردی که در برجام بوده، خارج از پادمان است. اگر برجام یک معاهده بوده است و کشورهای متعهد تعهداتی در این زمینه داشته‌اند و ایران هم تعهدات خود را پذیرفته است، پس باید همه به تعهدات خود عمل کنند.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که آنها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی شدیدی علیه ایران اعمال می‌کنند و هر روز هم آن را گسترش می‌دهند، دلیلی ندارد که برای انجام تعهدات برجامی بر ما فشار آورند که بر آنها پایبند باشیم. ما در چارچوب پادمان و NPT اقدام می‌کنیم و چیزی غیر از آن را قبول نداریم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟