loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. نیروی زمینی سپاه در قشم بیمارستان سیار تخصصی برپا کرد  ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برپایی بیمارستان سیار تخصصی این نیرو در جزیره قشم خبر داد.س

طاهر مهدوی بازدید : 10 چهارشنبه 20 دی 1402 نظرات (0)

.

نیروی زمینی سپاه در قشم بیمارستان سیار تخصصی برپا کرد 

۱۴۰۲/۱۰/۱۹

عملیات موفق سامانه های جراحی تاکتیکی در رزمایش پیامبر اعظم / رونمایی از  متحرک ترین و سریع ترین بیمارستان سیار سپاه + فیلم - تسنیم

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برپایی بیمارستان سیار تخصصی این نیرو در جزیره قشم خبر داد.
سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان مهدوی، معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام این خبر گفت: این بیمارستان به همت قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه در روستای گوری در غرب جزیره قشم برپا شده است.
وی افزود: پیش‌بینی‌ می‌کنیم روزانه پنج هزار نفر برای انجام خدمات پزشکی به این بیمارستان مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، سردار اخوان مهدوی با بیان اینکه این بیمارستان تخصصی با نام حضرت فاطمه (س) برپا شده، خاطرنشان کرد: این بیمارستان ۱۲۸ تخته تا ۲۲ دیماه در این منطقه برپاست.
معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: ۱۲۰ نفر از کادر درمان شامل ۵۰ پزشک متخصص و ۷۰‌ پرستار به صورت رایگان در این بیمارستان خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی توضیح داد: پزشکان متخصص در تخصص‌های جراحی، زنان، ارتوپدی، اورولوژی و خدمات دندانپزشکی، آی سی یو، سی سی یو، بخش بستری، درمانگاه‌های تخصصی، داروخانه و ایستگاه‌های مشاوره به‌صورت رایگان فعالیت می‌کنند.
سردار اخوان مهدوی گفت: رزمندگان سرافراز بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه برای رسیدن به این نقطه، همه تدابیر را در همه بخش‌ها به کار گرفته و ابتکار و خلاقیت و جهش را به اقدامات خود پیوند زده‌اند.
معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه اظهار کرد: ما در بهداری رزم، رسیدن به توانمندی‌های همتراز با ابرقدرت‌های جهانی را هدف‌گذاری کرده‌ایم و تقویت زنجیره امداد، بهداشت و درمان و زیرساخت‌های آن را با همین رویکرد دنبال می‌کنیم.
سردار پاکپور: ساختار بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه مبتنی بر تهدیدات بزرگ تقویت شده است
سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین استقرار و برپایی دویست و چهل و دومین بیمارستان سیار تخصصی این نیرو در روستای گوری در غرب جزیره قشم عنوان کرد و گفت: هدف از ایجاد سامانه بیمارستان‌های سیار، متحرک و انعطاف‌پذیر خدمت‌رسانی به مردم و تداوم اجرای برنامه‌های جهادی نیروی زمینی سپاه است.
وی با اشاره به اینکه ساختار بهداری رزمی این نیرو مبتنی بر تهدیدات بزرگ مقیاس، تقویت و جهش پیدا کرده است، ادامه داد: در ادامه تداوم و اجرای برنامه‌های جهادی نیروی زمینی سپاه، پیشرفته‌ترین و مجهزترین بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه در نگین خلیج‌فارس راه‌اندازی شده است.
سردار پاکپور توضیح داد: این بیمارستان از نظر مختصات و ویژگی‌ها بی‌نظیر و در عین پیشرفته و مجهز بودن، از قابلیت تحرک و پویایی و ظرفیت خدمات‌رسانی بسیار بالایی برخوردار است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: در شرایط غیرجنگی، علاوه ‌بر همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیروی زمینی سپاه، حداکثر ظرفیت و امکانات بیمارستان‌های سیار و صحرایی نیروی زمینی سپاه و از جمله همین بیمارستان بزرگ و ویژه ۱۲۸ تخت‌خوابی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) برای خدمت‌رسانی به مردم اختصاص پیدا می‌کنند. حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌هادی رضایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه نیز در آیین افتتاح این طرح بزرگ خدمت‌رسانی گفت: معاونت بهداری و نیروهای آن با تلاشی جهادی و خستگی‌ناپذیر در عین پرداختن به مسئولیت‌ها و ماموریت‌های ذاتی در حوزه بهداری رزمی، مکمل و یاور بسیار خوبی برای نظام بهداشت و درمان و سلامت در سراسر کشور هستند.
وی افزود: بنا بر شواهد و آمار در طی دوره کوتاه چندساله اخیر به ویژه در دوره فراگیر شدن ویروس منحوس کرونا تا به امروز بیش از
۲۴۰ بیمارستان سیار و صحرایی در مقیاس کمی و کیفی بسیار خوب به مردم یاری و خدمت‌رسانی به مردم به ویژه در مناطق محروم مرزی اختصاص پیدا کرده است و کارنامه نیروی زمینی در سایر حوزه‌های خدمت‌رسانی به ویژه در بخش عمران و مسکن و آب‌رسانی در مناطق کمتر برخوردار نیز درخشان و مثال‌زدنی است.
همچنین، دکتر روح‌الله سلیمانی، رئیس بیمارستان سیار حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) درباره ویژگی‌های این بیمارستان گفت: در این بیمارستان ۱۲۸تخت‌خوابی بیش از ۵۳ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص و همچنین ۷۲‌پرستار و پیراپزشک به خدمت‌رسانی مشغول هستند.
وی خاطرنشان کرد: اتاق عمل، جراحی مغز و اعصاب، آی سی یو، سی‌سی‌یو، قلب و عروق، ارولوژی، عکس‌برداری، پاراکلینیک، اورژانس، دندانپزشکی، چشم‌پزشکی، گوش و حلق و بینی، داخلی، مغز و اعصاب، علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی، پاتولوژی، داروخانه و مشاوره از جمله بخش‌های فعال در این بیمارستان هستند.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین
۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج‌فارس گسترده شده است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟