loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حزب‌الله :  در جنگ بعدی فرمان حمله داریم و به عمر اسرائیل پایان می‌دهیم    ۱۴۰۱/۰۶/۰۴ در شرايطي كه موضوع ميدان گازي كاريش در منطقه مرزي لبنان هنوز محل چالش ا

طاهر مهدوی بازدید : 18 شنبه 05 شهریور 1401 نظرات (0)
.
حزب‌الله :
 در جنگ بعدی فرمان حمله داریم و به عمر اسرائیل پایان می‌دهیم
   ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
در شرايطي كه موضوع ميدان گازي كاريش در منطقه مرزي لبنان هنوز محل چالش است و رژيم صهيونيستي تلاش دارد تا با ادامه سياست‌هاي تجاوزكارانه خود منابع گازي لبنان را به اشغال خود در آورد، حزب‌الله لبنان نسبت به اقدامات تل آويو به شدت هشدار داده است. تا كنون بيشتر هشدارهاي حزب‌الله به رژيم صهيونيستي از زبان «سيد حسن نصرالله»، دبيركل مقاومت لبنان اعلام شده است، اما اين بار صريح ترين هشدارها را يك فرمانده ارشد ميداني مقاومت لبنان اعلام كرده تا آمادگي اين نيروها را در ميدان نبرد احتمالي با تل آويو اعلام كند. اين فرمانده ميداني كه نام آن اعلام نشده، در گفت‌وگو با روزنامه «الاخبار» گفته است که جنگ آینده برای رژیم صهیونیستی ویرانگر خواهد بود. این فرمانده که یکی از افراد برجسته و پرتجربه جنبش حزب‌الله لبنان معرفی شده، گفته است كه «مأموریت جدیدی که پس از جنگ بر عهده ما نهاده شده، معطوف به ایجاد توانمندی‌های ویژه‌ برای نابودی ارتش اسرائیل بوده است و نه فقط جلوگیری از تحقق اهداف این نیروها. ما براي نبرد احتمالي آتي فرمان حمله داريم و از هم اكنون آماده‌ايم.»
جنگ بعدي، جنگ نابودي تل‌آويو است
فرمانده حزب‌الله با تاكيد بر نابودي كامل صهيونيست‌ها در هرگونه نبرد نظامي آتي تاكيد كرد: «دشمن باید بداند که جنگ با حزب‌الله این بار به معنای نابودی زیرساخت‌های موجودیت اسرائیل است و زندگی شهرک‌نشینان به یک جهنم واقعی تبدیل خواهد شد؛ جهنمی که آنها نخواهند توانست زیر آتش‌ و در ویرانی ناشی از آن زندگی کنند. ما یقین داریم که دشمن در جریان جنگ جنازه‌ها را از زیر آوارها بیرون خواهد کشید. جنگ بعدي به عمر اشغالگران پايان مي دهد.» فرمانده مقاومت در ادامه تأکید می‌کند: «ارتش اسرائیل نمی‌تواند از دریایی که دارد، محافظت کند. آنها قادر به محافظت از تأسیسات حیاتی‌شان نیستند و حتی نمی‌توانند از مرزهای زمینی محافظت کنند. ارتش آنها قادر نیست از جبهه داخلی در برابر بمباران‌ها محافظت کند و آنها حتی نمی‌توانند از خودشان محافظت کنند. خلاصه این است که دشمن قدرت دفاعی خود را از دست داده حال آنکه نام این ارتش «ارتش دفاعی» است. وی تاکید کرد:ارتش اسرائیل می‌داند که در صورت بروز جنگ، ما وارد نبردی دفاعی نخواهیم شد. برای اولین بار در تاریخ، اسرائیل باید در اراضی ۱۹۴۸ از خود دفاع کند. می‌دانیم که دشمن دارد برای خالی کردن مناطق مرزی به عمق ۵ کیلومتر برنامه‌ریزی می‌کند. ما این مسئله را به‌خودی‌خود یک نوع عقب‌نشینی قبلی به حساب می‌آوریم حال چه برسد به اینکه دشمن به‌یقین می‌داند تمام آشیانه‌ها و مواضعش در تیررس مقاومت خواهد بود» این فرمانده جهادی اضافه كرد كه «دشمن می‌داند ما از هر فرصتی استفاده می‌کنیم و در صورت هر گونه اشتباه، چنان ضربه بزرگی به آنها وارد خواهیم کرد که فکر حمله به لبنان نیز به سرشان نزند. شاید مسئله ترسیم خطوط مرزی یکی از این فرصت‌ها باشد. اگر دشمن فکر هر گونه واکنش به سرش بزند، مستقیما به آنها پاسخ می‌دهیم. زمانی که فقط حمله اسرائیل به گوشمان بخورد -تنها بشنویم- از ما خواسته شده بدون مراجعه به فرماندهی، اهدافی از پیش‌تعیین‌شده را فورا هدف قرار دهیم.»
امكان‌سنجي هشدارهاي حزب‌الله
سخنان فرمانده جهادي حزب‌الله لبنان درباره نابودي كامل رژيم صهيونيستي در هر گونه نبرد آتي، صريح ترين هشدار عليه تل آويو از سوي مقاومت لبنان است. البته تهديدات عليه موجوديت تل آويو از سوي حزب‌الله با توجه به توان اين گروه لبناني چندان هم عجيب نيست. طی سال‌های اخیر حزب‌الله لبنان در زمینه‌های مختلف نظامی پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای داشته است. 
«مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی»، مستقر در «واشنگتن دی سی» در گزارش اخير خود در ماه مارس(فروردين ماه امسال) اعلام كرد كه حزب‌الله لبنان از جنگ 2006 به بعد قابلیت‌های موشکی خود را افزایش داده و برآورد‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر این جنبش مقاومت ۱۵۰ هزار موشک و راکت در اختیار دارد. 
از سوي ديگر، امروزه قابلیت‌های نظامی حزب‌الله لبنان تنها محدود به موضوع موشکی نيست و اکنون توانمندی‌های این گروه در زمینه پهپادی بسيار قابل توجه است. اين توانمندي حزب‌الله را منابع صهيونيستي نيز مورد اذعان قرار داده‌اند و پایگاه «جروزالم پست» در گزارشی با عنوان توان پهپاد‌های حزب‌الله اذعان دارد كه «حزب‌الله نشان داده که قابلیت ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین پيشرفته و تهاجمي را دارد.» حتي در گفت‌وگوي اخير روزنامه الاخبار با فرمانده ناشناس حزب‌الله لبنان نيز تصاویر تعدادی از پهپادهای این جنبش منتشر شده تا حزب‌الله نشان دهد كه تهديداتش عليه اشغالگران با تكيه بر توان نظامي پيشرفته صورت مي‌گيرد. علاوه‌بر این پهپادها، منابع ميداني نزديك به حزب‌الله گفته‌اند كه آنها داراي موشک‌های ساحلی و ضد‌تانک هستند و هزاران موشک ضد‌تانک از جمله سیستم‌های نسل سوم در اختيار حزب‌الله است كه با آنها ستون نظاميان صهيونيستي به راحتي قابل شكستن است.
نه تسلیم می‌شويم و نه چانه‌زنی 
علاوه‌بر هشدارهايي كه فرمانده ميداني حزب‌الله لبنان درباره نابودي صهيونيست‌ها اعلام كرده، در داخل مرزهاي فلسطين نيز «زیاد النخاله»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی بار ديگر بر آمادگي اين گروه مقاومت فلسطيني براي  ضربه‌زدن به صهيونيست‌ها تاكيد كرده و  در سخناني گفته است که این جنبش، نه تسلیم می‌شود و نه چانه‌زنی می‌کند. شبکه خبری المیادین به نقل از النخاله گزارش داد، پرچمهای جهاد اسلامی، بیش از هر زمان دیگری، برافراشته است؛ هر چند برخی از کشورها، تجاوزات صهیونیستها در مسجدالاقصی، قدس و کرانه باختری را نمی‌بینند. وی ادامه داد: زمانی که از ملت خود دفاع می‌کنیم، برخی از شبکه‌ها به مقاومت حمله می‌کنند. دشمن، کرانه باختری را به یک شهرک صهیونیستی بزرگ برای شهرک‌نشینان خود بدل کرده است که دست به قتل و تروریسم می‌زنند. النخاله با بیان اینکه به مبارزه ادامه خواهند داد تا صهیونیستها از فلسطین بروند، افزود: متأسفانه برخی از عربها نمی‌خواهند که نام فلسطین و ملتش را بشنوند که تسلیم نخواهد شد. اما نام فلسطین و ملتش، هر روز بزرگ‌تر خواهد شد.
نخاله با اشاره به اینکه هر کس بخواهد ما را هدف قرار دهد، باید در محاسبات خود بازبینی کند، خاطر نشان کرد: انتقام ما بزرگ است و مسئولیت ما روز به روز بیشتر می‌شود. هیچ عقب‌نشینی و تردیدی تا پیروزی وجود ندارد. مسیر جهاد و مقاومت خود را در نبرد وحدت میادین در غزه و کرانه نشان داد. النخاله در ادامه با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد دشمن تفرقه‌افکنی کند، تصریح کرد: نباید به دیگران فرصت داد که وحدت ما را تهدید کنند. باید تفرقه را کنار بگذاریم؛ زیرا دشمن ما یکی است. ما و حماس هم مقاومت واحدی تحت پرچم فلسطین هستیم.
سخنان دبيركل جهاد اسلامي فلسطين براي ادامه مقاومت در برابر اشغالگران كمتر از يك ماه پس از مقاومت اين گروه فلسطيني در برابر جنگ سه روزه عليه نوار غزه صورت مي گيرد. جنگي كه در آن به اذعان منابع صهيونيستي حدود 1100 موشك و راكت از سوي فلسطيني‌ها به مناطق اشغالي شليك شد و در جريان اين نبرد 3 روزه بيش از 220 هدف در شهرك‌هاي اشغالي هدف قرار گرفت. يك روز قبل از سخنان دبيركل جهاد اسلامي، منابع فلسطيني از  رژه نظامی «سرایا القدس» وابسته به جهاد اسلامي در شهر رفح در جنوب نوار غزه خبر داده بودند. بر اساس گزارش فلسطین الیوم، تمام یگان‌های نظامی سرایا القدس در این رژه که عصر چهارشنبه برگزار شد، شرکت داشتند و گروه‌هاي مقاومت با عبور از منازل شهدای نبرد اخیر «وحده الساحات» (وحدت میادین)، به میدان «النجمه» وارد شدند و در آنجا مراسم خود را به پايان رساندند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟