loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. نامگذاری ۲ بلوار در مشهد به نام شهیدان حادثه تروریستی حرم رضوی  ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در جلسه این ک

طاهر مهدوی بازدید : 22 یکشنبه 21 فروردین 1401 نظرات (0)

.

نامگذاری ۲ بلوار در مشهد به نام شهیدان حادثه تروریستی حرم رضوی 

۱۴۰۱/۰۱/۲۰

نامگذاری ۲ بلوار در مشهد به نام شهیدان حادثه تروریستی
حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در جلسه این کمیسیون با اشاره به شهادت دو طلبه جهادی در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: دو شهید عزیز و بزرگواری را از دست دادیم که دارای شاخص‌های ویژه‌ای بودند. این افراد به دست پلیدترین انسان ازلحاظ تفکر و عمل، در حرم مطهر رضوی و با دهان روزه به دعوت حق لبیک گفتند. این افراد کنشگران اجتماعی حاشیه شهر بوده و در محل زندگی خود، درگیر مسائل محرومیت‌زدایی بودند.
وی تأکید کرد: بنا به مطالبه مردم مشهد باید حرکتی در راستای ماندگاری نام و یاد این دو شهید والامقام داشته باشیم. بر اساس آیین‌نامه، اولویت نام‌گذاری معبر را به محل زندگی این شهدا اختصاص دادیم تا نمایش نامشان، تداعی‌کننده خاطره و اقدامات آنها در اذهان همشهریان باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: همشهریانمان در بلوار صبا از خدمات و اقدامات شهید اصلانی خاطره داشته و شهید دارایی در بلوار پانیذ منشأ خیرات و برکات بسیاری بودند؛ از این‌ رو بنا به مطالبه شورای اجتماعی محله و طوماری که مردم به امضا رساندند، بلوار صبا به نام شهید اصلانی و بلوار پانیذ به نام شهید دارایی نامگذاری می‌شود و این مصوبه کمیسیون، جهت اخذ مصوبه شورای شهر در جلسه علنی طرح خواهد شد.
حجت‌الاسلام منصوریان بیان کرد: تغییر نام معابر به نام این دو شهید هم‌زمان با نصب تابلوها و کتیبه‌های معرفی اقدامات و خدمات آنها صورت می‌گیرد.
مهدی ناصحی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد مقدس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مأموریت مهمی به عهده شوراها نسبت به گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در معابر شهری نهاده‌اند، اظهار داشت: با توجه به سابقه انقلابی و تفکرات غنی دینی شهید اصلانی و دارایی، شایسته است که بلوار صبا و پانیذ به نام این دو شهید نامگذاری شود و امیدواریم این اقدام منشأ خیر و برکات شود.
جزئیات جدید از حمله ضارب تکفیری به ۳ طلبه جهادگر
 اصابت ۲۰ ضربه چاقو به حجت‌الاسلام پاکدامن
به گزارش تسنیم، هم‌زمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) از سوی فردی با ضربات چاقو موردحمله قرار گرفتند که با تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر رضوی(ع) ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به‌سرعت به بیمارستان منتقل شدند.
در همان روز حجت‌الاسلام اصلانی با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته کادر پزشکی به علت کاری بودن ضربه وارده از سوی ضارب به شهادت رسید و حجت‌الاسلام پاکدامن و دارایی در بخش ویژه بیمارستان کامیاب بستری شدند.
پس از عیادت تولیت آستان قدس رضوی از حجج‌اسلام دارابی و پاکدامن در بیمارستان شهید کامیاب مشهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی دستور داد با توجه به تکمیل اقدامات اولیه رسیدگی به وضعیت این دو طلبه جهادگر، ادامه روند درمانی آنها در بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی مشهد انجام شود که حجت‌الاسلام پاکدامن به بیمارستان رضوی منتقل شد اما حجت‌الاسلام دارایی با توجه به وخامت حالش، روند درمانش در همان بیمارستان کامیاب پیگیری شد.
در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان و در روز خاک‌سپاری شهید اصلانی، دوست و همراه ایشان حجت‌الاسلام دارایی از طلبه‌های مجروح در حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی(ع) در بیمارستان کامیاب مشهد مقدس به شهادت رسید، اما علی‌رغم وارد آمدن 20 ضربه چاقو بر بدن شیخ محسن پاکدامن توسط ضارب تکفیری، حال ایشان رو به بهبودی است.
20 ضربه چاقو توسط ضارب تکفیری بر بدن حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن پاکدامن وارد آمد که علی‌رغم تعدد این ضربه‌ها، با دعای خیر مؤمنین حال عمومی ایشان رو به بهبودی است.‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اصلانی و حجت‌الاسلام ‌والمسلمین دارایی هرکدام یک و دو ضربه چاقو از آن ملعون تکفیری خوردند که به علت کاری بودن ضربه‌ها به شهادت رسیدند.
عضو شورای نگهبان: جنایت اخیر در حرم رضوی
خدمتگزاری روحانیت را برجسته کرد
آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی، عضو فقهای شورای نگهبان شب شنبه در مراسم بزرگداشت شهیدان حجج‌اسلام اصلانی و دارایی در حرم مطهر رضوی افزود: وقوع حادثه تروریستی حرم رضوی نشانه ضعف و درماندگی دشمنان اسلام است.
وی با بیان این‌که با وقوع این حادثه، روحیه شهادت‌طلبی در جامعه احیا شد، ادامه داد: دشمنان فکر می‌کردند که با این اقدامات ددمنشانه می‌توانند مردم انقلابی را دلسرد کنند غافل از این‌که مردم شریف ایران تحت تأثیر فرهنگ علوی و فاطمی شهادت را مایه کرامت و بزرگ‌ترین افتخار خود می‌دانند.
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: حادثه تروریستی حرم در عین تلخ بودن یک پیام مهم دارد و آن این است که دشمنان هنوز به‌درستی اسلام را نشناخته‌اند وگرنه می‌دانستند این اقدامات مردم مسلمان را در ادامه راه دفاع از آرمان‌های انقلاب مصمم‌تر می‌کند.
حسینی خراسانی افزود: مرگ انواع مختلفی دارد ولی از منظر آیات و روایات اسلامی باکرامت‌ترین و باارزش‌ترین نوع مرگ کشته شدن در راه خدا و شهادت است که یک کرامت است که خداوند به هرکه بخواهد عطا می‌کند.
وی اضافه کرد: طی ماه رمضان که ماه قرائت قرآن و ماه حرکت به‌سوی قله‌های رفیع انسانی است اولیای الهی در کنار آرزوی زیارت خانه خدا و حرم مطهر رسول‌الله(ص) توفیق شهادت را از درگاه خداوند باری‌تعالی طلب می‌کنند.
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: با مرور زندگی شهیدان اصلانی و دارایی درمی‌یابیم که این ۲ شهید بزرگوار همواره در زمینه تحقق فرمان رهبر انقلاب در خصوص جهاد تبیین فعالیت می‌کردند و در این راه از نثار جان خود نیز ابایی نداشتند و جز خدمت به مردم آن‌هم در محروم‌ترین مناطق کاری نکردند و شهادت در راه خدا بهترین پاداش برای آنها بود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟