loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

واکنش ایران به استقبال حقیرانه حاکمان بحرین از وزیر خارجه رژیم صهیونیستی    ۱۴۰۰/۰۷/۰۹ سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درخصوص سفر وزیر خارجه رژیم صه

طاهر مهدوی بازدید : 165 شنبه 10 مهر 1400 نظرات (0)

واکنش ایران به استقبال حقیرانه حاکمان بحرین

از وزیر خارجه رژیم صهیونیستی 

  ۱۴۰۰/۰۷/۰۹

واکنش ایران به استقبال حقیرانه حاکمان بحرین از وزیر خارجه رژیم صهیونیستی -  قدس آنلاین | پایگاه خبری - تحلیلی

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درخصوص سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین، با یادآوری اقدام خفت‌بار حاکمان بحرین در علنی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، استقبال حقیرانه حاکمان این کشور از مقام رژیم ‌اشغالگر قدس را خلاف خواست و رای مردم شریف و آزاده بحرین خواند.
وی هرگونه زمینه‌سازی برای تثبیت حضور مخرب اسرائیل در منطقه را در راستای تنش‌زایی و ناامنی بیشتر خواند و آن را محکوم کرد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اظهار تاسف از نادیده گرفتن جنایات روزمره رژیم صهیونیستی علیه مردم ستمدیده و مظلوم اما مقاوم فلسطین از سوی حاکمان بحرین، اظهار داشت: اینگونه اقدامات موجب مشروعیت‌افزایی رژیم صهیونیستی نخواهد شد و تاثیری نیز بر آرمان آزادی قدس شریف به‌عنوان قبله اول مسلمین جهان ندارد.
خطیب‌زاده با تاکید بر این نکته که این لکه ننگ از دامان حکام بحرین پاک نخواهد شد، گفت: مردم منطقه همچنان مخالف روند عادی‌سازی روابط با
رژیم صهیونیستی باقی خواهند ماند.
به گزارش فارس، یائیر لاپید در نخستین سفر رسمی پس از توافق عادی‌سازی روابط بین تل‌آویو و منامه، پنجشنبه (۳۰ سپتامبر/۸ مهر ماه) وارد بحرین شد. او در صفحه شخصی خود با انتشار تصاویری از ورودش به بحرین، نوشت: وارد بحرین شدیم. بسیار مفتخرم که نماینده اسرائیل در اولین سفر رسمی و تاریخی به این کشور هستیم. به خاطر استقبال گرمتان متشکرم.
بحرین و رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) با وساطت دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا به‌طور رسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط امضاء و به دنبال این اقدام، در زمینه‌های مختلفی نیز توافق همکاری امضا کردند.
امیرعبداللهیان: ارمغان رژیم صهیونیستی برای منطقه و بحرین فقط ناامنی است
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نیز در صفحه شخصی خود در واکنش به این اقدام مطلبی به زبان عربی منتشر کرد.
وی نوشت: استقبال حکومت بحرین از وزیر خارجه رژیم جعلی صهیونیستی، خیانت آشکار به آرمان مردم مظلوم و مقاوم فلسطین است.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما فقط یک کشور می‌شناسیم که فلسطین نام دارد و پایتخت آن قدس است. بی‌تردید ارمغان تل‌آویو برای منطقه ‌و بحرین تنها ناامنی است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟