loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

وزرای دولت مردمی در میان مردم    ۱۴۰۰/۰۶/۱۹ همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان جنوبی در روز جمعه، تعدادی از وزرای دولت هم به میان مردم رفتند و ضمن شنیدن مشکلات آ

طاهر مهدوی بازدید : 25 شنبه 20 شهریور 1400 نظرات (0)

وزرای دولت مردمی در میان مردم

   ۱۴۰۰/۰۶/۱۹

خانه اولی‌ها برای مسکن ثبت نام کنند - ایسنا
همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان جنوبی در روز جمعه، تعدادی از وزرای دولت هم به میان مردم رفتند و ضمن شنیدن مشکلات آنها به بیان طرح‌ها و برنامه‌های خویش برای حل معضلات پرداختند.

قاسمی: مسکن اولی‌ها ثبت‌نام کنند
به گزارش فارس، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جمع مردم طبس و در پاسخ به دغدغه آنان برای ساخت و تأمین مسکن، اظهار کرد: تمام افراد که مسکن اولی هستند و بند(ج) آنان قرمز نشده، نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام ملی مسکن اقدام کنند.
وی همچنین درخصوص تأمین مصالح ساخت‌وساز، تأکید کرد: تلاش ما این است که مصالح از جمله سیمان و میلگرد از طریق دلالی نباشد و از طریق خرید مستقیم از کارخانه باشد تا واحدها با کمترین قیمت به‌دست مردم برسد.
قاسمی با بیان اینکه در شهر طبس دو قطعه جدید برای الحاق به شهر تعیین و به‌دنبال الحاق قطعات دیگری هم هستیم، عنوان کرد: برخی مردم اذعان دارند که برخی شرکت‌ها در وسط شهر طبس زمین‌های خوبی را گرفتند ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم. ضمن اینکه ما در شهر طبس مشکل زمین نداریم و تلاش می‌کنیم به همه مردم زمین برسد و این کار هم سریع انجام خواهد شد.
فاطمی امین: طرح‌های توسعه‌ای برای معادن طبس پیش‌بینی شده است
وزیر صنعت، معدن و تجارت هم که همراه رئیس‌جمهور از معدن زغال‌سنگ پرورده طبس بازدید کرده بود ظهر جمعه در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: این معدن بزرگ‌ترین معدن زغال‌سنگ کشور است و ۷۵ درصد ذخایر زغال‌سنگ کشور در این معدن است.
به گزارش مهر، ادامه داد: رئیس‌جمهور صحبت‌های کارگران را شنیدند و برای نکات و مشکلاتی که کارگران مطرح کردند، دستور ویژه دادند.
وی عنوان کرد: ذخایر زغال‌سنگ بسیار خوبی در طبس وجود دارد که بخش عمده‌ای از نیاز کشور را می‌تواند تأمین کند. طرح‌های توسعه‌ای برای معادن طبس پیش‌بینی شده که باید در اجرای آن تسریع شود.
ساداتی‌نژاد:جهاد سازندگی با دستور رئیس‌جمهور احیا می‌شود
وزیر جهاد کشاورزی نیز در سفر به یکی از روستاهای کاشان و بازدید از پروژه‌ای که پس از 14سال هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است گفت: جهاد سازندگی با دستور رئیس‌جمهور احیا می‌شود و برنامه ویژه‌ای درخصوص احیای این نهاد پیش‌بینی شده است که در همین راستا لایحه‌ای نیز به دولت ارسال می‌شود.
ساداتی‌نژاد با بیان اینکه، یکی از پیشنهادات برای احیای جهاد سازندگی ایجاد معاونت در وزارت جهاد کشاورزی تحت عنوان جهاد سازندگی است، گفت: با ادغام جهاد سازندگی و کشاورزی توسعه پایدار روستاها با محوریت کشاورزی دچار چالش شده است و اگر حمایت از روستا نشود، مهاجرت در روستاها رشد پیدا می‌کند.
ظرفیت پالایش نفت کشور 5/1 برابر می‌شود
وزیر نفت هم دیروز پس از بازدید از پالایشگاه نفت تهران در جمع خبرنگاران گفت: این پالایشگاه آخرین مراحل تعمیرات اساسی، تأمین سوخت کشور و تولید فرآورده‌ها از جمله بنزین و گازوئیل را در دستور کار دارد.
جواد اوجی ادامه داد: طبق زمان‌بندی تعریف شده برای پالایشگاه‌های موجود و پالایشگاه‌های جدید در چهار تا پنج سال آینده ظرفیت پالایشگاه‌های کشور یک و نیم برابر می‌شود.
وزیر نفت به موضوع دیپلماسی گازی نیز ‌اشاره کرد و گفت: یکی از بحث‌هایی که ما دنبال می‌کنیم بحث دیپلماسی گازی با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان است، این موضوع را هم در دستور کار خواهیم داشت که سهم کنونی 2 درصدی تجارت گاز ایران افزایش یابد، همچنین مذاکراتی هم با طرف‌های ترکمنستانی، عراقی و دیگر کشورهای همسایه برای افزایش صادرات و تجارت گاز خواهیم داشت.
پایان واکسیناسیون کرونا در کشور در دهه فجر پیش‌بینی می‌شود
بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت هم شامگاه پنجشنبه در حاشیه نشست مشترک هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قزوین و اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، افزود: درصدد وارد کردن واکسن کودکان و نوجوانان هستیم و فکر می‌کنیم تا دوهفته آینده بتوانیم این کار را انجام دهیم و کودکان را واکسینه کنیم تا مدارس باز شود.
وی گفت: البته زمان بازگشایی مدارس به وزارت آموزش و پرورش باز می‌گردد و فعلا کار واکسیناسیون با ما است که برای معلمان انجام شده و والدین بچه‌ها را در برنامه داریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما دهه فجر را برای پایان واکسیناسیون در کشور قول داده‌ایم و تلاش خود را در این زمینه می‌کنیم.
عین‌اللهی درخصوص زمان پایان استفاده از ماسک، گفت: هم اینک نه تنها در کشور بلکه تمامی مردم دنیا منتظر هستند که ماسک را بردارند ولی تا وقتی که ویروس در دنیا فعالیت دارد و دچار جهش می‌شود باید از ماسک استفاده شود.
خوزستان دغدغه رهبری و رئیس‌جمهور است
احمد وحیدی وزیر کشور نیز که به منظور معارفه جدید استاندار خوزستان به این استان سفر کرده بود در سخنانی با ‌اشاره به فرصت‌های بزرگ خوزستان از جمله عشایر و اقوام مختلف یادآور شد: فرصت‌های بزرگ پنجه در پنجه هم مشکلات را حل می‌کند؛ هیچ مشکلی نمی‌تواند در مقابل اراده ملت متعهد و یکپارچه ایستادگی کند.
وی با ‌اشاره به ظرفیت منابع زیرزمینی، مرزها و کشاورزی خوزستان و لزوم شکوفایی و به‌کارگیری آنها اظهار کرد: خوزستان سرافراز را باید همانند دوران دفاع مقدس برای دفاع و مقاومت الگوسازی کرد تا امروز نیز نشان بدهد که در پیشرفت و توسعه وحدت خوبی دارد.
وحیدی با ‌اشاره به اینکه انتصاب نیروهای بومی با ظرفیت‌های کشوری و غنای عملی- علمی برای استان‌ها مفید هستند، عنوان کرد: دغدغه رئیس‌جمهور، خوزستان است. همچنین یکی از مسائل مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز رفع معضلات خوزستان بوده است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟